سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

چرا قدرت‌های فوتسال جهان به ایران نمی‌آیند؟

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 570647
در حالی تیم‌های روسیه، قزاقستان و آذربایجان برای شرکت در تورنمنت اصفهان به ایران ‌آمده‌اند که پیش از این از قدرت‌های برتر جهان برای حضور در این مسابقات نام برده می‌شد.
چرا قدرت‌های فوتسال جهان به ایران نمی‌آیند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، تورنمنت چهارجانبه اصفهان با حضور تیم‌های ملی فوتسال ایران، روسیه، قزاقستان و آذربایجان در حال برگزاری است اما پیش‌تر قرار بود تیم‌های دیگری برای برگزاری این تورنمنت به ایران بیایند. عباس ترابیان که مسوول دعوت از تیم‌هاست، ابتدا از ارسال دعوت‌نامه به تیم‌های پرتغال، اسپانیا، آرژانتین و برزیل برای حضور در ایران خبر داد و با وجود این که بارها به قطعی بودن شرکت تیم‌های آرژانتین و پرتغال در این تورنمنت اشاره کرده بود، دو تیم قزاقستان و آذربایجان جایگزین شدند. روسیه نیز بر اساس برنامه هرساله، حریف همیشگی فوتسال ایران است.

اما دلیلی که برای نیامدن تیم‌های برتر به ایران مطرح شده، برگزاری لیگ کشورهای خارجی است. عباس ترابیان گفته تیم‌هایی مثل پرتغال، آرژانتین، اسپانیا و برزیل به ایران نمی‌آیند چون بازیکنان‌شان در لیگ‌ باید به میدان بروند.
در این میان اما با انتشار برنامه بازی‌های دوستانه ملی، ادعای رییس کمیته فنی نقض می‌شود. تیم‌های ملی آرژانتین، پرتغال و اسپانیا قرار است از سوم تا هشتم بهمن مقابل تیم‌های رقیب ایران، یعنی ژاپن و تایلند قرار گیرند. آرژانتین قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۶ که به درخواست ایران پاسخ منفی داده‌ بود، به ژاپن می‌رود تا دو بازی با تیم ملی این کشور انجام دهد.

هم‌چنین اسپانیا سوم بهمن در مادرید با تایلند مصاف کرده و پرتغال هم پنجم بهمن در شهر ریوماریو با تایلند بازی خواهد کرد.بنابراین دلیل نیامدن این تیم‌ها به ایران را در جای دیگری باید جست‌وجو کرد. این اتفاق ممکن است به دلیل مشکل مالی فدراسیون فوتبال ایران و برنیامدن از عهده پرداخت هزینه بازی دوستانه با این تیم‌ها باشد اما مطرح کردن هرساله بازی با تیم‌های بزرگ، از نکات عجیب ماجراست. فوتسال ایران در سال‌های اخیر به جز بازی تکراری با روسیه، دیدار تدارکاتی بزرگی نداشته اما موضوع دعوت از تیم‌های برتر مثل برزیل، اسپانیا، پرتغال و آرژانتین همیشه در رسانه‌ها داغ است!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *