جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نجفی:

توقف پروژه‌های عمرانی شهر شایعه است

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 570569
شهردار تهران گفت: فعالیت‌های عمرانی در شهر ادامه دارد و دربعضی پروژه‌ها سرعت گرفته است.
توقف پروژه‌های عمرانی شهر شایعه است
به گزارش جهان نيوز، محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم افتتاح ٥٣ پروژه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه ١١ تهران که امروز دوشنبه در بوستان شهید حججی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام و افتتاح بوستان شهید حججی که یکی از بزرگترین بوستان‌های شهر تهران است ،در میان شما عزیزان هستم.

نجفی افزود: امیدواریم برای همیشه نام این شهید بزرگوار و عزیز در این بوستان و منطقه بدرخشد و یادش هرگز فراموش نشود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر یک موجود چند وجهی و زنده است بیان کرد: اتفاقاتی که در شهر می‌افتد روحیه شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد وقتی می‌گویم شهری دوستدار کودک است باید در تنفس و قدم زدن این احساس به انسان منتقل شود، از این رو ما اصرار داریم باید به روح و روان و جان شهر به اندازه کالبد شهر توجه شود.

نجفی افزود: اگر برای شهر یک بعدی برنامه‌ریزی کنید نمی‌توانید آرامش و آسایش شهری را برای مردم فراهم کنید.

وی اضافه کرد: توجه به روابط اجتماعی و انسانی در شهر ضروری است اما این به معنای اجرای پروژه‌های سازه‌ای نیست، البته بعضی از این فعالیت‌های ساختاری چند وجهی است، به عنوان مثال یک پارک در کاهش آلودگی و در ایجاد شور و نشاط در جوانان و نوجوانان و غیره آثار گوناگونی را از خود به جای می‌گذارد.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر ما بیشتر به مسائل انسانی و اجتماعی شهری تاکید کردیم به معنای غفلت از سایر ابعاد شهر نیست.

شهردار تهران افزود: فعالیت‌های عمرانی در شهر ادامه دارد، گرچه از نظر مالی مشکل داریم که امیدواریم آن هم برطرف شود و راه‌های جدید برای جایگزینی درآمدهایی که به انتها رسیده است، اتخاذ می‌کنیم. بنابراین برخی شایعات در این خصوص که فعالیت‌های عمرانی در شهر تعطیل شده با واقعیت تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: یکی از روحانیون به من گفت که شنیده‌ایم دستور قطع کمک به مساجد را دادید که بنده به او گفتم این موضوعی که شما می‌فرمایید تازه شنیدم از این رو نباید گوشمان بدهکار این شایعات باشد.

نجفی:محله محوری یکی از اصول برنامه ها شهرداری است

شهردار تهران با اشاره به لزوم توجه به شورایاری‌های مناطق ادامه داد: سیاست‌ شهرداری حمایت و تقویت شورایاری‌ها است که البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید رفع شود و تاکید می‌کنم که محله محوری یکی از اصول برنامه های شهرداری خواهد بود.

تدوین برنامه مجزا برای مناطق در برنامه 5 ساله سوم

وی اضافه کرد: در برنامه 5 ساله سوم برای همه مناطق یک برنامه مجزا در چارچوب برنامه جامع لحاظ می‌کنیم تا شاهد توسعه محلات باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: معتقدیم که اگر شهروندان احساس مسئولیت نکنند کار شهر به خوبی  انجام نخواهد شد و این زمانی محقق می‌شود که مردم احساس تعلق به شهر داشته باشند.

نجفی با اشاره به بازدیدی که از شهر سئول در کره جنوبی داشت، اظهار کرد: در بازدید از شهر سئول شاهد بودم که برای تبدیل زباله به انرژی،تفکیک زباله‌ها از مبدا صورت می‌گرفت و بعضی از شهروندانی که  در تفکیک مناسب زباله بی مبالاتی می‌کردند مسئولان اشیایی که قابل سوزاندن نبود جمع‌آوری کرده و به دانش‌آموزان نشان داده و به آنها می‌گفتند والدین شما این هزینه ها را برای شهرداری ایجاد کرده اند که از جیب خودشان هزینه می‌شود، در نتیجه بچه ها به خانواده‌ها تذکر می‌دادند و این همان احساس تعلق به شهر است.

وی افزود: ایجاد احساس تعلق به شهر در شهروندان یک اصل خدشه‌ناپذیر در برنامه های ما است و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح دست در دست هم، تهران را به یک شهر نمونه و ام‌القرای شهرهای کشور تبدیل کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *