پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ثروتمندان سه برابر فقرا وام می‌گیرند

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 570546
معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از سیستم بانکی و اینکه چرا باید تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات نظام بانکی بهره‌مند شوند، گفت: دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به تسهیلات سه برابر دهک‌های فقیر در کشور است.
ثروتمندان سه برابر فقرا وام می‌گیرند
به گزارش جهان نيوز، احمد میدری، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش «تعاون محور سوم اقتصاد» با اشاره به اینکه برای کاستن از چهره خشن سرمایه‌داری، بخش تعاونی شکل گرفت، اظهار داشت: حضور تعاونی‌ها در کنار نظام‌های سرمایه‌داری غرب منجر به نفع عمومی مردم و نتایج مثبت بسیاری شد. 

میدری، مشکلات فعلی بخش تعاون را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: معاونت امور تعاون وزارت تعاون درصدد حل مسائل و مشکلات بیرونی است، اما خود تعاونی‌ها باید مشکلات درونی‌شان را حل کنند و در این زمینه جدی‌تر از گذشته عمل کنند. 

معاون وزیر رفاه همچنین نسبت به عملکرد بانک‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: براساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده، تنها 12 درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند، چرا که دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه 3 برابر دهک‌های فقیر است، بنابراین سیستم‌های بانکی با این شیوه، فقر را تشدید می‌کنند. 

معاون وزیر رفاه خاطرنشان کرد: سیستم‌های بانکی در کشور ما عمیق و بزرگ نیستند و در شیوه توزیع تسهیلات باید تغییر ایجاد شود.

منبع:فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *