جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری چه شد؟

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 570448
محمد طحان‌پور درباره آخرین وضعیت طرح فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری اظهار کرد: هنوز هیچ اتفاق خاصی در این باره صورت نگرفته و مشخص نیست که بانک مرکزی یا وزارت صنعت کدامیک موافق این طرح نیستند.
طرح فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری چه شد؟
به گزارش جهان نيوز، محمد طحان‌پور درباره آخرین وضعیت طرح فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری اظهار کرد: هنوز هیچ اتفاق خاصی در این باره صورت نگرفته و مشخص نیست که بانک مرکزی یا وزارت صنعت کدامیک موافق این طرح نیست.
وی با بیان اینکه هیچ صحبتی در این زمینه با ما نشده است و زمان آغاز آن نیز مشخص نیست، افزود: کالاهایی ایرانی که می‌خواهند در این طرح بیاورند همه در بازار به صورت اقساط در حال عرضه شدن است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اگر قرار است این طرح موفق باشد باید کسانی که فیش کسر از
حقوق یا ضمانت هم ندارند را در بر بگیرد در غیر این صورت افرادی که در ادارات مشغول به کار هستند هم در بازار و هم توسط فروشگاه های ادارات خود به صورت اقساط در حال تهیه کالاها هستند.
 
طحان‌پور یادآور شد: مقرر شده برندهای خارجی که در
ایران تولید می‌شوند نیز در این طرح قرار گیرند در غیر این صورت این طرح نیز به سرنوشت طرح قبل دچار می‌شود.
 
وی اظهار کرد: تحریک بازار مستلزم
خرید و فروش مسکن است چون بخش زیادی از خرید لوازم خانگی مربوط به افرادی است با خرید منازل جدید اقدام به خرید در این بازار می کنند،بخش دیگر نیز مربوط به ازدواج جوانان است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه رکود در تولید کالاهای بی‌کیفیت است، افزود: به عنوان مثال از میان تولیدکننده یخچال تولید داخل، 10 تولیدکننده کالای با کیفیت بیشتر نمی توان نام برد همچنین از تولیدکننده اجاق
گاز نیز از 15 تولیدکننده با کیفیت بیشتر نمی‌توان اسم به میان آورد، بنابراین تولیدکننده‌های با کیفیت در حال فعالیت هستند و تولیدکنندگان بی‌کیفیت در رکود به سر می برند.
 
طحان‌پور عنوان کرد: به خاطر برخی کالاهای بی‌کیفیت داخلی، تولیدات کیفی داخل کشور لطمه می‌خورند بنابراین باید تولیدات بی‌کیفیت جمع آوری شوند.
 
وی در انتها خاطر نشان کرد: به وزارت صنعت پیشنهاد دادیم که کالاهای خارجی فقط با گارانتی مشخص در بازار به فروش برسد و از طریق
رسانه ها گارانتی های معتبر هر دسته کالایی اعلام شود.

منبع:افکار

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *