جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پیشرفت در مذاکرات قاهره برای «آشتی فلسطین»

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 570426
دور جدید گفت‌وگوی گروه‌های فلسطینی در پایتخت مصر، بر سر برخی پرونده‌های اختلافی مانند حقوق کارمندان غزه، شاهد توافق بود.
پیشرفت در مذاکرات قاهره برای «آشتی فلسطین»
به گزارش جهان نيوز، منابع فلسطینی از پیشرفت‌هایی در مذاکرات قاهره میان گروه‌های فلسطینی خبر دادند و اعلام کردند عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و سامح النبیل از سازمان اطلاعات مصر طی دو روز آینده به غزه می‌آیند تا اجرای توافق قاهره را پیگیری کنند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در گفت‌وگوهای اخیر قاهره بر سر پرداخت حقوق کارمندان غزه بر اساس توافق قبلی موافقت شد ؛ هم‌چنین اداره امور غزه به دولت توافق ملی سپرده می‌شود و در ادامه بر ضرروت لغو تحریم‌های تحمیل‌شده علیه غزه و حل پرونده کارمندان بر اساس تصمیم‌های کمیته‌های اداری و قانونی تأکید شد.

هم‌چنین دو طرف تأکید کردند اظهارات رسانه‌ای منفی از سوی دو طرف باید متوقف شود.

دور جدید گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی از ابتدای هفته جاری در قاهره آغاز شد.

حماس پیشتر بر لزوم عمل دولت توافق ملی فلسطین به تفاهم‌های صورت گرفته در قالب توافق آشتی ملی سال ۲۰۱۷ که آن را ملزم به پرداخت حقوق تمامی کارمندان غزه از ماه نوامبر می‌کند، تاکید کرده بود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *