جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

عارف: نیازی نبود اعتدال را به اصلاحات الصاق کنیم

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 570386
محمدرضا عارف، فعال اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تازگی در یک دیدار سیاسی گفته است: شخصا «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم و شرایط زمانی ما را به مسیری برد که واژه «اعتدال» را به «اصلاحات» الصاق کردیم در حالیکه الزاما نیازی به این کار نبود چرا که در دل گفتمان اصلاحات ،اعتدال نهفته است.
عارف: نیازی نبود اعتدال را به اصلاحات الصاق کنیم
به گزارش جهان نيوز، *عارف پیش از این نیز در سخنانی جنجالی که انتقادات گسترده اصلاح‌طلبان را سبب شد، گفته بود: در انتخابات –مجلس- سال 98 با دولت ائتلاف نمی‌کنیم.

صحبت‌های آقای عارف فاز دیگری از پروژه سیاسی «عبور از روحانی» و تقلّای اصلاح‌طلبان برای گرفتن طلاق سیاسی خودشان از دولت است.

پروژه‌ای با این مبنا که چپ‌ها قصد ندارند همراه با رئیس‌جمهور روحانی و کارنامه ضعیف دولت و البته بیدستاوردی شکست پروژه برجام، وارد دو انتخابات پیش رو در سال‌های 98 و 1400 شوند و از همین رو از روز نخست آغاز به کار دولت دوم رئیس‌جمهور روحانی، اشکال‌گیری، انتقاد و ان قلت بابت تمام قیام و قعودهای دولت را آغاز کردند.
اما این اشکال‌گیری‌ها و ان‌قلت‌ها در حالی است که اصلاح‌طلبان تا پیش از انتخابات، خود را «فدائیان روحانی» می‌نامیدند و از این می‌گفتند که «ما تضمین روحانی هستیم»!

آنها حتی به مردم گفتند که ما دستبوس روحانی و ظریف هستیم و تمام کارهای رئیس‌جمهور هم قانونیست...
اما همین چهره‌ها اکنون به اینجا رسیده‌اند که از جدایی از دولت، عدم نیاز الصاق اعتدال به اصلاحات و حتی «تغییر روحانی» و چرخش به راست او[7] سخن می‌گویند.

مقوله‌ای که صد البته بایستی محل تأمل و تدقیق مردم و خواص کشور باشد.

چه اینکه اصلاح‌طلبان بنا به دو دوره حمایت‌های پرطمطراق و مسئولیت‌آور از رئیس‌جمهور روحانی، حتی از خود ایشان هم مسئولیت بیشتری در قبال کارنامه دولت دارند و بایستی در این زمینه به مردم پاسخگو باشند.

آقای عارف باید بداند که دیگر برای این انفکاک و ترسیم مرزبندی‌ها دیر شده و اعتدال و اصلاحات همان وقتی که در انتخابات 92 گفته شد عارف به نفع روحانی کنار رفته است؛ به یک روح در 2 بدن و با سرنوشتی مشترک تبدیل شدند...

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزودي به تاريخ الصاقتان ميكنيم