پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جزئیاتی از بازداشت دانشجوی ایرانی در اروپا

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 570378
نقوی حسینی وضعیت ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور را تشریح کرد.
جزئیاتی از بازداشت دانشجوی ایرانی در اروپا
به گزارش جهان نيوز؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندانی‌های ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت:برخی از شهروندانی ایرانی در کشورهای دیگر دچار مشکلاتی می شوند که این مشکلات باعث بازداشت و زندانی شدن آنها می‌شود لذا کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف به بررسی وضعیت ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور است.
وی افزود: هر هیئتی که از کمیسیون امنیت‌ملی به کشورهای دیگر سفر می‌کند یکی از ماموریت‌هایشان این است که وضعیت ایرانی‌های زندانی در آن کشورها را از مسئولان ذیربط پیگیری کنند و در صورت امکان از زندان‌ها بازدید کرده و با ایرانی‌های زندانی ملاقات کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی با بیان اینکه در برخی از کشورها وضعیت ایرانی‌های زندانی اسف‌بار است و نگران کننده است، گفت: وضعیت ایرانی ‌های زندانی در کشورهای جنوب شرق آسیا بسیار فلاکت‌بار است.
نقوی حسینی، با بیان اینکه برخی از ایرانی‌ها به ناحق در کشورهای دیگر زندانی شده‌اند، ادامه داد: برخی از شهروندان ایرانی به بهانه‌های واهی و اتهاماتی که آمریکایی‌ها به آنها وارد کرده‌اند آنها را به زندان انداخته‌اند؛  برخی از اینها افراد متخصص، نابغه و دانشجوی در حال تحصیل در آن کشور هستند که اینها بی‌دلیل زندانی شده‌اند.
وی در توضیح اتهام برخی از ایرانی‌های زندانی خارج از کشور ، گفت:برای مثال دانشجوی ما در یکی از کشورهای اروپایی در حال تحصیل است و با استاد خود مراوده علمی داشته و برای کارهای پژوهشی و رساله خود از استاد خود منابعی خواسته که دستگاه امنیتی آن کشور وارد شده و عنوان کرده مطالبه این اسناد و مدارک و اطلاعات جاسوسی از کشور به حساب می‌آید به همین اتهام واهی دانشجوی نخبه ما را به زندان انداخته‌اند؛ این در حالی است که این دانشجو با استاد خود کار می‌کرده و این مدارک را برای رساله خود مطالبه کرده است.
نماینده مردم ورامین در مجلس، ادامه داد: خرید برخی از دستگاه‌ها که مصرف دوگانه دارد نیز از جمله اتهاماتی است که به راحتی به شهروندان ما زده و نخبگان ما را به زندان انداخته‌اند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس، با تاکید بر ‌اینکه کمیسیون امنیت‌ملی نسبت به این موضوع حساس است ،گفت: اعضای کمسیون پیگیر وضعیت ایرانی‌های زندانی در خارج از کشور هستند که این پیگیری ها سبب آزادی و تعیین تکلیف برخی از آنها شده است.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: قطعاً کمیسیون امنیت‌ملی به عنوان کمیسیون تخصصی گزارشی از وضعیت ایرانی‌های زندانی خارج از کشور تهیه کرده  و پیشنهادات اعضا را برای بهبود شرایط و تعیین تکلیف وضعیت آنها به وزارت امورخارجه ارائه می‌دهد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *