پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۲

برجام‌ شاهکار نبود اما شما شاهکار‌ کردید آقای‌ مطهری!

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۶
کد مطلب: 570360
علی مطهری می‌گوید دولت نباید این قدر روی برجام تبلیغات می‌کرد که «ما شاهکار کردیم».
برجام‌ شاهکار نبود اما شما شاهکار‌ کردید آقای‌ مطهری!
به گزارش جهان نيوز؛ وی در گفت‌وگو با برنامه دست‌خط اظهار داشت: دولت روی برجام خیلی تبلیغات کرد یعنی نباید اینقدر تبلیغات می‌کردند که ما شاهکار کردیم. البته برجام مهم بود و کار درستی بود و برای کشور مثبت بود و آثار خوبی در پی داشت، ولی اینکه تبلیغات زیادی روی برجام شد که انتظارات و توقعات مردم را بالا برد، کار درستی نبود. باید بیان می‌کردند توافقی شده و باید ببینیم چه خواهد شد. ما اینطور نگاه می‌کردیم که آینده چه می‌شود و ممکن است گشایش‌هایی ایجاد شود و ممکن است گشایش‌هایی نباشد. ما باید اینطور نگاه می‌کردیم.

وی می‌افزاید: (در برجام) ما چیز زیادی از دست ندادیم، اینکه برخی‌ها می‌گویند به کجا رسیده بودیم و همه را دادیم و هیچ چیزی نگرفتیم، واقعاً این چنین نیست. اینطور هم که متخصصان می‌گویند هر لحظه هم اراده کنیم ظرف 5 روز می‌توانیم به غنی‌سازی 20 درصد برسیم، به نظر من، در مجموع صنعت هسته‌ای ما با برجام پیشرفت بیشتری می‌کند، البته حالا باید ببینیم با مسائل جدیدی که ایجاد شده، رفتار آمریکا چگونه است.

بر پایه گزارش کیهان، این سخنان در حالی است که اولاً مطهری از حامیان تصویب چشم‌بسته و بدون بررسی برجام بود؛ چنانکه بعدها گفت «20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود»!

ثانیاً به دلیل همین عدم فهم درست است که او امروز هم می‌گوید چیز زیادی از دست ندادیم. واگذاری 97 درصد اورانیوم غنی‌شده (زحمت حدود یک دهه متخصصان) و اوراق کردن 15 هزار سانتریفیوژ از مجموع 19 هزار سانتریفیوژ و
بتون ریختن در قلب رآکتور اراک (و از کار انداختن مطلق آن) و... در مقابل دریافت مشتی وعده و تعهد بر زمین مانده، «چیزی» نیست؟! باز هم صد رحمت به آقای روحانی که فهمید مذاکره با آمریکا دیوانگی است!!

ثالثاً باید پرسید مثلاً چگونه می‌شود ذخایر اورانیوم غنی شده در طول 10 سال را 5 روزه یا حتی 500 روزه برگرداند؟! و چگونه می‌توان درجا زدن صنعت هسته‌ای را پیشرفت نام نهاد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
عالی بود آقای مطهری !!
با این استدال که هنوز رفتار آمریکا برا مون مشخص نیست می توان دیگر پیشرفت های ما مثل نانو فناوری سلول های بنیادین پیشرفت های پزشکی صنعت موشکی رو داد بعد گفت ما که هنوز در این مسایل آمریکا رو نسنجیدیم!!!!!!!!
وای بر این استدلال!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از شاهکار هم بزرگتر بود .اما کسانی که منافعشان به خطر افتاده بود هر کاری که از دستشان بر آمد برای نابودی انجام دادند
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری عقل کله فقط فهم خودش و دامادش را قبول داره لذا در بیست دقیقه بر جام را به فرجام تحویل مصدر بردند حالا هم مدعی است بیست دقیقه زمان زیادی بود
مجید
Iran, Islamic Republic of
علی اقا .اقازاده خیلی عزیز همان موقع مردم کوچه و بازار هم میگفتند ولی حضرتعالی یا اجازه حرف زدن را نداشتید یا به اجازه نمی دادند اقازاده .اظهارات الان شما درد ناکتر سکوت شما در گذشته بود سعی کنید اجازه روزانه نگیرید که چه بگوید و چه نگوید اجازه ماهیانه بگیرید متاسفم برای شما ......
حسین
Netherlands
مشکل قبیله گرائی همین استکه استقلال انسان را نابود می کند.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری چقدر شما زود فهمیدید؟ ما که قبل از برجام و خیلی دیر فهمیدیم!
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - جهان امروز هم که نظرها را منتشر نمی کند.
آنهایی که دست اندرکار کارهای علمی، تحقیقانی و آزمایشگاهی بودند به خوبی می دانستند که برگشت دوباره به آن آسانی که آقایون می گفتند میسر نیست. واقعا که وعده های پوچ از هر دو طرف بوده که باید منتظر ماند تا فاکتور زمان تایید کند. الله اکبر!
Iran, Islamic Republic of
براي چي نظرات ابن فرد را منتشر مي كنيد. ايشان فعلا دنبال پروژه رنگ كردن ريششان هستند. خدايا روح شهيد مطهري را آرام بگردان
Iran, Islamic Republic of
تو خودت شاهکاری بقیه اش حرفه علی جون
Iran, Islamic Republic of
فعلا تو برو ببین چه طوری رنگ ریشت رو را می تونی مثل حسن بکنی ؟
Iran, Islamic Republic of
همه چیز شده بچه بازی . ببینید مجلس دست چه کسانی فتاده ؟
قادر
Iran, Islamic Republic of
البته در تاریخ نوشته خواهد شد مقصر اصلی شمائید ضمن تبلیغات وسیع در عرض 20 دقیقه آن را تصویب کردید و سرنوشت آیندگان این ملت را نابود ساختید