چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

الگوی آیت‌الله بهجت در زهد و تقوا؟

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 570318
امام جمعۀ موقت تهران گفت: حاج آقا رضا همدانی از الگوهای آیت‌الله بهجت در زهد و تقوا بود.
الگوی آیت‌الله بهجت در زهد و تقوا؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعۀ موقت تهران شنبه 11 آذر‌ماه در درس اخلاق خود که در مسجد حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با حضور معاونت‌ها، اساتید و طلاب برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از الگوهای مرحوم آیت‌الله بهجت از نظر زهد و تقوا، عالم بزرگوار حاج آقا رضا همدانی بوده است.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: آیت‌الله بهجت نقل می‌کرد که حاج آقا رضا همدانی به مرحوم میرزای شیرازی پیغام داد که من از شدت فقر دیگر نمی‌توانم در سامرا بمانم، مرا به یکی از شهرها اعزام کنید تا به ترویج احکام نزد آنان بپردازم، میرزای شیرازی نیز فرمود: ایشان برای حوزۀ وجودی مغتنم است.

وی افزود: سیدحسن صدر از سوی میرزای شیرازی نزد حاج رضا همدانی رفت و به ایشان گفت: آمدم هزینۀ سالانۀ شما را بپردازم تا حوزه را ترک نکنید، ایشان ادامه داد: ما در سال 60 تومان به شما می‌دهیم، حاج رضا همدانی گریه‌اش گرفت و گفت برای چه 60 تومان؟ برای من 27 تومان در سال کافی است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *