پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
کره شمالی:

ترامپ برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای التماس می‌کند

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 570290
وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای به تصمیم واشنگتن و سئول برای برگزاری مانور مشترک واکنش نشان داد و آن را به منزله التماس دولت آمریکا به راه‌اندازی جنگ هسته‌ای تعبیر کرد.
ترامپ برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای التماس می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کره شمالی روز یکشنبه تصمیم واشنگتن و سئول برای برگزاری یک رزمایش مشترک را التماس «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای توصیف کرد. 

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر شبه جزیره کره و جهان به خاطر جنون آمریکا برای جنگ هسته‌ای درگیر جنگ هسته‌ای شوند، آمریکا بایستی قبول مسئولیت کند.»

وزارت خارجه کره شمالی همچنین با اعلام اینکه دولت ترامپ «قمار هسته‌ای خطرناکی را در شبه جزیره کره آغاز کرده» تصریح کرده است دونالد ترامپ و دولت او «در حال التماس برای راه‌اندازی جنگ هسته‌ای» هستند.

رزمایش نظامی 5 روزه آمریکا و کره جنوبی قرار است با مشارکت حدود 230 فروند هواپیما از جمله جنگنده های اف 22 از روز دوشنبه آغاز شود. این رزمایش 5 روز پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برگزار می شود. بر اساس اعلام مقام های کره شمالی، موشک جدید بالستیک کره شمالی قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *