جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سود بسیار ناچیز برای سهام عدالت!

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 570235
پرداخت سود سهام عدالت همچنان وضعیتی بلاتکلیف دارد و حالا خبر می رسد دولت قرار است لایحه ای را برای تعیین تکلیف پرداخت سود سهام عدالت به مجلس ببرد.
سود بسیار ناچیز برای سهام عدالت!
به گزارش جهان نيوز،  هنوز پرداخت سود سهام عدالت خبری نیست و هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره آن منتشر می شود، یک روز دولت پرداخت سود را به صورت قطعی تا مهرماه اعلام کرده بود و در روزی دیگر به پایان سال حواله داده شد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه پیش‌نویس طرح ساماندهی سهام‌عدالت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

پورابراهیمی به نحوه اجرا و واگذاری سود سهام‌عدالت انتقاد کرد و گفت: دریافت وجه از دارندگان سهام‌عدالت برای تکمیل شدن مالکیت آنها منطقی نیست و باید این روش در پرداخت سود سهام‌عدالت اصلاح شود.

وی مهم‌ترین اولویت دولت را واگذاری اصل سهام‌عدالت به دارندگان این سهام دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در زمینه واگذاری اصل سهام‌عدالت هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و به جمع‌بندی نرسیده است، امکان واگذاری آن وجود ندارد و گرفتن وجه نیز توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

این نماینده مجلس بازنگری در نحوه واگذاری و پرداخت سود سهام‌عدالت را ضروری دانست و گفت: نکته قابل توجه در پرداخت سود سهام‌عدالت این است که مبلغ این سود به قدری ناچیز است که مشکلی از اقشار کم‌درآمد جامعه را مرتفع نمی‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس اخباری که کسب کرده‌ایم، قرار است دولت لایحه‌ای در جهت تعیین تکلیف وضعیت پرداخت سود سهام‌عدالت و نیز چگونگی واگذاری‌های آن به مجلس ارائه کند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تهیه پیش‌نویس طرحی در این کمیسیون به منظور ساماندهی وضعیت سهام‌عدالت خبر داد.

خبری که این نماینده مجلس می دهد این است که اگر دولت قرار باشد سود سهام عدالت را پرداخت کند، سود این سهام بسیار ناچیز خواهد بود، باید منتظر ماند و دید دولت بلاخره چه زمانی تصمیم نهایی خود برای سهام عدالت را می گیرد و اگر لایحه ای به مجلس ارسال می شود نتیجه آن چه خواهد شد.

منبع:افکارنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *