جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ولایتی:

آمریکا می‌خواهد "رقه" را برای خودش نگه دارد

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 570150
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها ۱۲ پایگاه در سوریه زده‌اند و قرار است شمار نیروهایشان را به ۱۰هزار نفر برسانند.
آمریکا می‌خواهد "رقه" را برای خودش نگه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم،علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همایش طلوع حقیقت که پیش از ظهر امروز با موضوع بررسی دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در حوزه هنری برگزار شد، به برخی از اقدامات رهبر انقلاب در طول حیات مبارک خود در ترویج و تقویت اسلام و اسلام انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب فعالیت ایشان در زمینه رشد و ترویج اسلام آغاز شد و به عنوان نزدیک ترین یاد حضرت امام (ره) توجه ویژه‌ای به خارج از کشور و جهان اسلام داشتند.

وی به نمونه‌هایی از این نگاه در اقدامات رهبر انقلاب پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دوران در چارچوب کشور اسلامی مان محصور نشدند و برای جهان اسلام قدم‌های بزرگی برداشتند. ترجمه آثاری در خصوص افکار بزرگان اخوان المسلمین و نقش مسلمانان در آزادی هند از استعمار انگلستان که مغفول مانده‌بود توسط ایشان انجام گرفت. رهبر انقلاب نقش مسلمانان در آزادی هند را بیان کردند و علی رغم اینکه غرب به دنبال بیان متفاوتی بود، نقش اسلام و مسلمانان را بدون توجه به شیعه یا سنی بودن آنها در آزادی هند مطرح کردند.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اقدامات رهبر انقلاب در زمینه ترویج اسلام پس از انقلاب نیز گفت: بنده پس از انقلاب در وزارت خارجه در خدمت ایشان بودم و به همین دلیل از نزدیک شاهد اقدامات ایشان برای انتشار بذر اسلام و انقلاب در کشورهای اسلامی بودم.

ولایتی خاطرنشان کرد: نقش ایشان در حمایت از گروه‌های عراقی برای شکل گیری مجلس اعلای عراق و همچنین شکل گیری مجلس اعلای لبنان با دعوت از گروه‌ها و جریان‌های مختلف اسلامی در این کشورها نقشی مهم به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در آن دوران در زمینه اتحاد گروه‌های مسلمان افغانستان نیز نقش اساسی ایفا کردند و وقت زیادی را برای نزدیک کردن گروه‌ها و مجاهدان 7 گانه افغانستان و گروه‌های شیعه و سنی حاضر در این کشور صرف کردند. زمانی در لبنان دو گروه نصر و عمل با یکدیگر می‌جنگیدند اما تلاشهای ایشان در دوران ریاست جمهوری‌شان در تقویت نهضت‌های اسلامی کشورهای اسلامی، بسیار برجسته بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همین زمینه گفت: اگر آنچه امروز در کشورهای اسلامی نظیر عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در همراهی و اتحاد گروه‌های اسلامی می‌بینیم بذری است که تا حدود زیادی توسط ایشان کاشته شده است و باعث شده این نهال برومند امروز آمریکا، دوستان و صهیونیست ها را در منطقه دچار سرگیجه کند و ان‌شاءالله به زودی ریشه آنها در منطقه خشکانده شود.

ولایتی همچنین به نقش رهبر انقلاب در ترویج و تقویت اسلام در دوران رهبری شان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در دوران زعامت و رهبری‌شان در تقویت گروه‌های اسلامی که حاضر بودند جان خود را برای اسلام دهند، نیز بسیار قابل توجه است. زمانی مرحوم آقای طالبانی که رئیس بخشی از کردهای عراق و تحت حمایت ما بود، به انگلستان سفری داشت. پس از دیدار با نخست وزیر انگلستان و در جمع خبرنگاران که عرفا گفتگویی بین میهمانان و خبرنگاران صورت می‌گیرد، در کمال جوانمردی به حملات نخست وزیر انگلستان به ایران پاسخ داد. در حالیکه نخست وزیر انگلستان به ایران و اقدامات آن حمله کرد از اقدامات ایران حمایت کرد و اعلام کرد ما با این سخنان مخالفیم و به خاطر حمایتهای آن از گروه‌های اسلامی از ایران قدردانی می‌کنیم.

وی  تأکید کرد: ایران از گروه‌های مختلف اسلامی چه سنی و چه شیعه در خارج از کشور حمایت کرده و اگر امروز در این زمینه به جایی رسیده‌ایم البته با حمایت های رهبر معظم انقلاب و نفس گرم معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در سال 42 می‌فرمودند شما را از خطر اسرائیل برحذر می‌داریم. در آن زمان شاه به دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل بود که البته در زمان مصدق ملقا شد اما در اسنادی که در کشور وجود دارد. ارسلان خلعتبری سفیر اسرائیل در ایران نزد شاه شکایت می‌کند که او هر کاری می‌خواهد در ایران انجام می‌دهد.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد: باید به این نکته تأکید کنیم که رهبر انقلاب برجسته ترین شاگرد امام خمینی(ره) بودند که نقش ایشان را در رهایی جهان اسلام از اسارت در چنگ غربی‌ها، استعمارگران و صهیونیست ها ادامه دادند. 

ولایتی افزود: اقدام دیگری که رهبر انقلاب در این سالها انجام دادند و اروپا به دنبال انجام اقداماتی در نقطه مقابل آن است این بود که چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهند. غرب به دنبال این است که چهره سیاهی از اسلام ترسیم کند و به همین دلیل طبق اظهارات دولتمردان آمریکایی داعش را ایجاد کرد و از آن به عنوان حکومت اسلامی یاد می‌کند که در مقابل افکار عمومی کودکان را می‌کشند. در واقع می‌توان گفت داعش بروز و جلوه جاهلیت قبل از اسلام است. آنهایی که به دنبال اسلام داعش هستند همان بنی امیه‌های زمان صدر اسلامند و خود نیز این مسئله را بیان کردند. یکی از رهبران داعش مورد حمایت عربستان که در دمشق کشتاری را ازخ ود برجای گذاشت می‌گوید باید کاری که در کربلا به شکل ناقص انجام شد کامل انجام دهیم یعنی کاری کنیم که هیچ شیعه‌ای زنده نماند و نتواند مانند امام سجاد و حضرت زینب پرچم دار اسلام واقعی باشد.
وی افزود:ضرغاوی رهبر داعشی‌های عراق در بیانیه‌ای که داده بود اعلام کرد هدف اصلی ما ایران است و باید مرکز این اعتقاد که همان نجف است را از بین ببریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه قطعا حرف زدن تنها درد دوا نمی‌کند و برای مقابله با این افکار هم کار تبیینی و هم عملی انجام داد، گفت: در واقع داعش جاهلیتی است که نسخه شرقی بلک واتر است یعنی همان کاری که مزدوران بلک واتر انجام می‌دهند از آمریکا اسرائیل و غرب پول می‌گیرند تا مسلمانان را بکشند وچهره ای غیرواقعی از اسلام نشان دهند. برای مقابله با این مسئله هم باید به تبیین اسلام واقعی پرداخت و هم با آن مبارزه و ایستادگی کرد.
ولایتی همچنین گفت: امام علی (ع) نیز در دوران صدر اسلام در مقابله با فتنه‌های صورت گرفته هم کار تبیینی انجام می داد و هم به تبلیغ می‌پرداخت این مبارزات در این سالها در شامات و عراق رخ می‌دهد. رقه همان محل صفین قدیم است که آمریکایی‌ها امروز به دنبال تأسیس 12 پایگاه و اعزام و استقرار 10 هزار نیرو در این منطقه هستند تا بتوانند در این منطقه مستقر شوند و به اقدامات خود ادامه دهند. آمریکایی‌ها عواملشان تعدادی از کشورهای اروپایی و صهیونیست‌ها بدانند به زودی از رقه هم خارج می‌شوند همانطور که خیال می‌کردند می‌توانند در بوکمال بمانند اما از آنجا هم خارج شدند. آنها فکر می‌کردند با ماندن در بوکمال می‌توانند ارتباط تهران، دمشق، بیروت و بغداد را قطع کنند اما نتوانستند به این ماندن دل خوش کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه طرف مقابل به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تشکیل یک بلک واتر شرقی با نام اسلام داعشی که همان کاری کنند که بلک واتر غربی برای غرب می‌کند، گفت: آنها به دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام هستند و می‌خواهند اسلام مورد نظر خود را به دنیا به عنوان اسلام واقعی نشان دهند. اما رهبر انقلاب با اقدامات تبیینی خود از جمله مطرح کردن دو نامه برای جوانان اروپایی هم به دنبال بیان چهره واقعی از اسلام است  و هم از گروه‌های اسلامی حمایت کرده و به تقویت آنها اقدام می‌کند.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: تا اسلام هست، مبارزه هست و مبارزه هم یک راه عملی است، نمی‌توان تنها به مباحث تئوریک دل خوش کرد و با نوشتن مقابله و تسبیح به دست گرفتن هیچ اقدام عملیاتی انجام نداد بلکه هم زمان این دو مقوله را با هم پیش برد که رهبر انقلاب در این زمینه حقیقتا نقش شاخصی دارند و هر دو کار را انجام می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *