جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کاهش آب بدن با مصرف داروهای لاغری غیرمجاز

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 569785
یک متخصص تغذیه گفت: اغلب داروهای لاغری که معمولاً هم از سوی مردم خودسرانه مصرف می شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند، بی آن که بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته‌اند.
کاهش آب بدن با مصرف داروهای لاغری غیرمجاز
به گزارش جهان نيوز، سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه، در خصوص عوارض استفاده از داروهای لاغری اظهار داشت: با وجود توصیه ها و هشدارهای جدی از سوی رسانه ها و پزشکان درباره عوارض خطرناک مصرف داروهای لاغری بی اثر در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان هستیم.

وی با بیان این که چاقی یکی از مشکل های اساسی مردم در کشورهای مختلف جهان است، افزود: تمامی مجامع معتبر علمی، پزشکی جهان همواره بر این نکته تأکید دارند که تاکنون هیچ داروی لاغری در جهان تهیه نشده است که بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش اثرگذار باشد.

مظهری ادامه داد: اغلب داروهای لاغری که معمولاً هم از سوی مردم خودسرانه مصرف می شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند. از این رو مصرف کنندگان تصور می کنند که داروها اثر مطلوب به دنبال داشته اند؛ بی آن که بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته اند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اغلب افراد چاق یا کسانی که نگران اضافه وزن هستند، بدون توجه به رعایت رژیم غذایی و ورزش مداوم به مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی ها می پردازند. بعد هم به جست وجوی راه های میانبر و کوتاه مدت برای کاهش وزن می پردازند. حال آن که علم پزشکی به روشنی ثابت کرده است که اضافه وزن خزنده و آرام می آید و در صورت بی توجهی و سهل انگاری گزنده خارج می‌شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: راه های میانبر همواره برای مردم جذاب است، اما آنان باید بدانند که بهترین و مفیدترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام پرهیز از مصرف هله هوله...، تغذیه مناسب، ورزش مداوم و بهره مندی از نظرات پزشکان و متخصصان است.

وی در پایان هشدار داد: به هیچ وجه داروهای لاغری را از آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، عطاری ها و سوپرمارکت‌ها مخصوصا سفارشات تلفنی و اینترنتی عرضه شده توسط موتور سواران؛ خریداری نکنند چرا که داروها فقط بنابر ضرورتی و با تشخیص متخصص از داروخانه ها، تهیه و مصرف شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *