پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پرتغال دوره من هم قدرتمند بود و اکنون هم قدرتمند

برانکو: گروه ایران سخت نیست وحشتناک است

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 569750
سرمربی پرسپولیس بعد از اعلام قرعه کشی جام جهانی از سختی گروه ایران صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد شاگردان کی‌روش با نمایشی موفق از آن خارج شوند.
برانکو: گروه ایران سخت نیست وحشتناک است
به گزارش جهان نيوز، برانکو ایوانکوویچ که سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2006 و تقابل با پرتغال را در کارنامه دارد، کار شاگردان کی‌روش را در روسیه سخت عنوان می‌کند.

دقایقی بعد از اینکه قرعه ایران مشخص شد و شاگردان کارلوس کی‌روش در تقابل با اسپانیا، پرتغال و مراکش باید در روسیه رقابت کنند، برانکو ایوانکوویچ پاسخگوی سوالات ورزش سه در خصوص این قرعه کشی بود.
برانکو ایوانکوویچ با سخت عنوان کردن گروه ایران گفت: گروه سخت نه، واقعا وحشتناک بود. البته هم ایران و هم کرواسی در گروه‌های دشواری قرار گرفته‌اند و کار دشواری را پیش رو خواهند داشت.

وی ادامه داد: اسپانیا قهرمان جهان و پرتغال به عنوان قهرمان اروپا شرایط را در گروه ایران سخت خواهند کرد و مراکش را هم نباید از یاد برد که سخت‌ترین تیم آفریقایی محسوب می‎‏شود.

برانکو ایوانکوویچ درباره تقابل دوباره ایران و پرتغال در جام جهانی و شباهت آن با دوره‌ای که خود روی نیمکت ایران حضور داشت گفت: در سال 2006 شرایط کاملا متفاوت بود. دو تیم عالی در گروه ما حضور داشتند و شاید تیم آفریقایی (آنگولا) آنچنان خوب نبود. با این حال چینش بازی‌ها در آن دور به ما کمکی نکرد و شاید اگر در اولین بازی مقابل آنگولا قرار می‌گرفتیم شانس صعود برای ما کم نبود.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تقابل با اسپانیا و پرتغال گفت: سطح فوتبال اسپانیا و پرتغال کاملا در سطح اول جهانی است و هر دو بازیکنانی دارند که می‌توانند تصمیماتی بزرگ را در کسری از ثانیه بگیرند و این کار را کاملا سخت می‌کند. ایران با این حال یک تیم عالی است که می‌تواند با همه تیم‌ها رقابت کند و  آرزوی موفقیت را برای آنها دارم.

برانکو ایوانکوویچ درباره شانس صعود ایران در این رقابت‌ها گفت: چرا شانس نداشته باشیم. فوتبال فرصت شانس را هم به شما می‌دهد و باید برای تصاحب آن آماده باشیم. در دوره قبلی با آرژانتین ایران عملکرد خوبی داشت و اکنون تیم سازمان یافته‌ای در اختیار ایران است که می‌تواند از هر شانسی به سود خود استفاده کند.

سرمربی پرسپولیس درباره ستاره‌های پرتغالی و تقابل با بازیکنان ایران گفت: پرتغال در آن دوره بهترین ستاره‌هایش را در اختیار داشت. لوییز فیگو، دکو و رونالدوی جوان و باانگیزه و ستاره‌های دیگرش. اکنون هم آنها تیم پرقدرتی هستند و در اروپا نیز قهرمان شده‌اند. مسلما کار آسانی پیش رو نخواهد بود و باید تلاش کرد تا به اتفاقات خوب دست یافت. این جام جهانی خیلی سختی است و تمام تیم‌های حاضر در آن در سطح اول جهان هستند. من پیش‌بینی خاصی نمی‌توانم داشته باشم جز اینکه ابراز امیدواری کنم برویم و بهترین بازی و عملکرد خود را داشته باشیم. برای ایران مسلما بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم موفق باشند.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *