پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نظر تحلیلگر آمریکایی درباره نامه دوم رهبر انقلاب

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 569661
یک تحلیلگر آمریکایی به بررسی ابعاد و آثار نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی پرداخته است.
نظر تحلیلگر آمریکایی درباره نامه دوم رهبر انقلاب
به گزارش جهان نيوز؛ «آدام گری» تحلیلگر آمریکایی در پاسخ به این سئوال که نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی را تا چه حد برای کمک به جهانیان با هدف تفاوت قائل شدن بین اسلام واقعی و اسلام تکفیری، موفق می داند و اینکه چرا رهبر ایران بار دیگر گفت‌وگوی مستقیم با جوانان غربی را از طریق نامه انتخاب کرده، تاکید کرد: مردی مانند آیت الله خامنه ای با خرد معنوی که تحولات سیاسی جهان را درک می کند، به روشنی می داند که جوانان جوامع مختلف رهبران آینده نهادهای سیاسی و مذهبی خواهند بود. به عنوان مثال یک جوان در یک کشور عربی سنی را در نظر بگیرید. از یک طرف، چنین فردی می تواند تحت تاثیر تبلیغات رسانه های خبری تکفیری از کشورهایی مثل عربستان سعودی، بمباران شود. ولی اگر کلماتی را از یک رهبر مصلح که نماینده پیام انسانی، گرم، آرام و الهام بخش اسلام است، بشنود، این مساله می تواند مسیر زندگی این جوان را تغییر دهد. بنابر این من فرقی بین سنی ها و شیعیان، عرب یا ایرانی نمی بینم چرا که پیام حضرت محمد یک پیام واحد و جهانی است. بنابر این، طبیعی است که آیت الله خامنه ای خواسته است به همین دلایل با جوانان اروپایی ارتباط بر قرار کند.
وی افزود: با توجه به اثربخشی آن، می دانم بسیاری از افرادی که ممکن است تحت تاثیر پیام های غیر اسلامی و نفرت انگیز رسانه های خبری غربی قرار بگیرند، دوباره فکر کرده اند و به این باور رسیده اند که دوستان و همسایگان دوری را در کشورهایی مثل ایران، سوریه و فلسطین دارند که خواستار زندگی در صلح، رفاه و سلامت هستند. متاسفانه خیلی از افراد دیگر در غرب به دلیل پیام های تحریف شده رسانه های خبری غربی و عدم تدریس تاریخ جهان در بسیاری از کشورهای اروپایی، به طور کامل از این واقعیت بی خبر هستند.
این تحلیلگر آمریکایی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشدید اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان و اقدام وی در بازنشر فیلم های ضد اسلامی در توییتر، گفت: بزرگترین تروریست های جهان، دولت های غربی هستند که تسلیحات خود را برای شلیک به سوی غیرنظامیان بیگناه، ارسال کرده اند. طی 40 سال گذشته، مسلمانان هدف حمله قرار گرفته و به دستور کشورهای غربی و نایبان تروریستی آنها کشته و قربانی شده اند. رودخانه ای از خون اکنون از فرات تا مغرب جاری است و اکثر این خون ها، خون مسلمانان بیگناه است. فراتر از این، می توان شاهد درگیری و منازعه در جامو و کشمیر بود، جایی که دولت های غربی کار موثری را برای کاهش تنش هایی که مسئول آن هستند، انجام نداده اند، چرا که درگیری های جامو و کشمیر به طور مستقیم به نقشه های استعماری در منطقه مرتبط است. در مورد فلسطین هم جنگ علیه مردم بیگناه از دهه 1940 میلادی آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است. بسیاری از مردم در جوامع غربی سعی دارند وانمود کنند که سلاح های دولت های آنها، خوب است، در حالی که تمام این سلاح های شلیک شده، ابزار شیطانی هستند. مردم آمریکا و اروپا نمی خواهند در جنگ های غیرضروری یا جنایات تروریستی جان خود را از دست بدهند ولی توانایی درک اینکه مردم سوریه، فلسطین، عراق لبنان و سایر کشورها نیز چنین چیزی را دوست ندارند، نشانه بیماری سیستم رسانه های اقتدارگری است که واقعیت ها را از شهروندان خودشان مخفی می کنند.
وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که "چقدر فکر می کنید که نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی کمک می کند تا چیزهای بیشتری را درباره نفرت پراکنی آمریکا علیه مسلمانان بدانند؟"، تاکید کرد: به علت وضوح و صداقت پیام، هر کسی که آن را بخواند، آموزش ارزشمندی را درباره این واقعیت دریافت خواهد کرد که تروریسم و سیاست خارجی غیرانسانی در بین دولت های غربی تا چه حدی دست در دست کمپین های انتشار نادرست اطلاعات و اخبار دارند. از سوی دیگر، آمریکا به دنبال تهدید جلوه دادن مسلمانان بیگناه در کشورهایی است که آنها را بمباران می کند، ولی با رژیم عربستان سعودی که رهبران آن خودشان را مسلمان می دانند ولی رفتارهایی مغایر با آموزه های دینی دارند، رفتاری ملاطفت آمیز دارد. تنها خدا می تواند قضاوت کند که مسلمان واقعی کیست و مسلمان تقلبی چه کسی است.
این تحلیلگر آمریکایی در پایان در پاسخ به سئوالی درباره فرازهای نامه رهبر معظم انقلاب درباره تروریسم و اینکه تروریسم یک نگرانی و درد مشترک جهان اسلام است و اینکه جهان چگونه می تواند از ظرفیت خود برای محکوم کردن تروریسم به خصوص تروریسم دولتی اسرائیل استفاده کند، گفت: فارغ از اینکه مسلمان یا مسیحی یا هر چیز دیگری باشیم، همه ما انسان هستیم. وقتی یک دختر فلسطینی به خاطر جرم رفتن به مدرسه، کشته می شود، زمانی که اعضای یک خانواده در نیمه شب توسط تفنگ سربازان مسلح بیدار شده و از خانه های خود بیرون رانده می شوند، زمانی که سرزمین پدری از پسرش ربوده می شود، اینها همه اقداماتی هستند که کل شرایط زندگی انسانی را تهدید می کند. اقدامات رژیم صهیونیستی با هر معیار عینی، نادرست و اشتباه است. ولی اگر کسی به رسانه های غربی گوش دهد، آنها جنایات رژیم صهیونیستی را به گونه دیگری نشان می دهند یا سعی در توجیه این جنایات دارند، جنایاتی که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. فلسطینی ها به دنبال انتقام و خون نیستند، آنها به دنبال آب، سرپناه، صلح و آزادی هستند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *