جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از اظهارات وزیر راه

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 569642
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: حرف وزیر دولت مبنی بر اینکه قیم مسکن مردم زلزله نیستیم، نیزه بر جگر مردم آسیب‌دیده است.
انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از اظهارات وزیر راه
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود؛ شگرد شیطان تزئین و آرایشگری است و ذات مقدس پروردگار در هفت آیه قرآن، هفت نوع تزئین و آرایشگری شیطان را تبیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سه نوع از انواع تزئین شیطان را از سه آیه قرآن عرض کردیم افزود: امروز چهارمین آیه که در مقام بیان نوع چهارم آئین و آرایشگری شیطان است مورد بحث قرار می‌گیرد که شان نزول آن جنگ بدر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص) در موارد متعدد پیش آمد که شیطان در شکل انسان ظاهر شد و جریان شیطنت و آرایشگری خود را به شکل یک انسان ارائه داد، اینکه شیطان به شکل انسان دربیاید مطلب مهمی نیست و این از عهده شیطان برمی‌آید که در شکل انسان در موقعیت‌های بحرانی حضور پیدا کند و مسیر حرکت را تغییر دهد اما مهم این است که شیطان در دو مرحله در شکل انسان ظهور می‌کند.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: شیطان تلاش می‌کند اندیشه انحرافی را تثبیت کند و این اندیشه را برای انسان شیطان‌صفت، کاملاً تزئین و تثبیت کند. شیطان قدرت پوشالی را نیز تزئین می‌کند و آن را به قدرت جدی بدل می‌کند؛ قدرت جدی وابسته به اراده است اما قدرت پوشالی مبتنی بر تجهیزات است. کار شیطان این است که دشمنان خدا برحسب تجهیزاتی که دارند گول می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه امروز آغاز هفته وحدت است که به دستور امام راحل ما، هفته وحدت مذاهب اسلامی لقب گرفت، ادامه داد: مسئله وحدت مذاهب به‌عنوان یک مسئله قابل توجه در سیاستگذاری‌های نظام و در رهنمودهای سازنده امام راحل و مقام معظم رهبری مورد توجه است؛ ما وحدت اسلامی را در دو حوزه بصیرت و در حوزه رفتار نیاز داریم و خوشبختانه در کارنامه قریب به 40 ساله نظام مقدس اسلامی، وحدت را در عرصه‌های مختلف در حوزه رفتارهای سیاسی و مدیریتی نظام به خوبی لمس کردیم.

وی با اشاره به اینکه معنای وحدت در حوزه بصیرت، گرایش به یک اصل است بیان کرد: وحدت در این حوزه تشخیص مسئله اسلام در امروز است و باید با بصیرت بدانیم که اسلام در چه شرایطی است، اسلام در یک جبهه سراسری جهانی است و اکنون همه کفر جهانی یکپارچه و متفق برای براندازی اسلام بسیج شدند و هرکس پیامبر را قبول دارد و قرآن را کتاب دینی خودش می‌داند باید در جبهه دفاعی از پیغمبر(ص) قرار بگیرد و این معنای وحدت در حوزه بصیرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مسلمانان باید دست یکدیگر را بگیرند اظهار داشت: در حوزه رفتار، نیازمند پشتیبانی یکدیگر هستیم؛ دشمن سعی می‌کند این را به هم بزند؛ اگر دشمن با تاسیس وهابیت و جریان‌های تکفیری و بقیه جریان‌های تروریستی شیعه‌کشی را مطرح می‌کند، تحت این عنوان سنی‌کشی نیز می‌کند؛ مگر در سوریه و عراق این همه جنایات مخصوص شیعیان بود؟ این‌ها به اسم شیعه‌کشی، سنی‌کشی نیز راه می‌اندازند و انگلیس و آمریکا، جریان سنی‌ستیز راه می‌اندازند. ریگی در زمان دستگیری اعتراف کرده که افراد را به انحاء مختلف تحریک می‌کردند تا شیعه‌کشی بیشتری صورت بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به زلزله اخیر افزود: سپاه و ارتش دو جریان و دو مجموعه تحت اصولی یکسان و واحد هستند، اصول فرماندهی مقام معظم رهبری در این دو مجموعه به نحوی اثرگذار بود که بدون کوچک‌ترین درنگ این دو جریان به فریاد مردم آسیب‌دیده رسیدند و زمانی که مقام معظم رهبری ندا سر دهند، سیل کمک‌های مردمی از تمام زوایای کشور به سمت غرب سرازیر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات آستان قدس در مناطق زلزله‌زده بیان کرد: این جریان نیز مولود تدبیر مقام معظم رهبری بود که در حکم تولیت آستان قدس رضوی اوامری صادر کردند و تولیت آستان قدس نیز معاونت امداد و بنیاد کرامت رضوی را راه‌اندازی کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: کمک‌های مردمی با مدیریت جهادی سریع در سراسر منطقه پخش شد و این مانور قدرت رهبری در این نظام و مانور قدرت ولایت در این کشور بود. عزیزان مسئول ما ببینند و بدانند که طنطنه توانمندی و نظام‌سازی ولایت‌فقیه و مقام رهبری در این کشور چه می‌کند و باید سیاست حرکتی مسئولان ما در تداوم این تدبیر داهیانه مقام ولایت و رهبری باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه روز و شب عزیزان ایثارگر ما در مراکز زلزله‌زده در حال فعالیت هستند و مقام معظم رهبری فرمودند کانکس‌ها جایگزین خیمه‌ها شده تا آرامش و آسایش بیشتری فراهم شود و امیدوارم در اسرع‌وقت این مهم صورت گیرد تا آسیب سرمای زمستان لمس نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه باید مشکل مسکن و اشتغال استان کرمانشاه برطرف شود، افزود: مشکل بیکاری مهمتر از مشکل مسکن در این استان است، کشاورزی و دامداری در اثر زلزله از میان رفت و مغازه‌ها نیز از میان رفت و مشاغل زیادی فرونشست و دست این مردم به هیچ اشتغالی بند نیست و مسئله اشتغال برای این عزیزان بسیار مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: حرف وزیر نیزه بر جگر مردم آسیب‌دیده است که بگوید ما قیم مسکن این مردم نیستیم در حالی که همه در این حوزه مسئول هستند چه برسد به آقای وزیر. مشکل اشتغال و مسکن را در دستور کار قرار دهید و آن را برطرف کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *