سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
اعتراض تشکل‌های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان به برنامه‌ریزی مراسم روز دانشجو

آقای رئیس جمهور! چرا محدودیت؟

نمی‌گذارند دانشجویان با سلیقه‌ و تفکر سیاسی مختلف با شما سخن بگویند!
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 569576
تشکل‌های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای از نحوه برنامه‌ریزی مراسم روز دانشجو با حضور رئیس جمهور گلایه کرده و اعلام کردند، چرا دانشجویان با سلیقه‌ها و تفکرات سیاسی مختلف اجازه رساندن حرف خود به منتخب ملت را ندارند؟
آقای رئیس جمهور! چرا محدودیت؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان، تشکل‌های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای از نحوه برنامه‌ریزی مراسم روز دانشجو گلایه کرده و اعلام کردند، چرا دانشجویان با سلیقه‌ها و تفکرات سیاسی مختلف اجازه رساندن حرف خود به منتخب ملت را ندارند!؟

در این بیانیه آمده است: 16 آذر ماه روز دانشجو روز عدالتخواهی، استکبارستیزی و مطالبه‌گری دانشجویان است؛ روزی که تجلی واقعی و فلسفه بارز وجودی دانشجویان از آن نشأت گرفته شده است؛ روزی که در آن سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به دست حکومت باطل به شهادت رسیدند تا نام دانشجو برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودان بماند؛ دانشجویی که به نقل از شهید بهشتی موذن جامعه است و وظیفه سخن‌گویی و بلندگو بودن یک جامعه را بر عهده دارد.

این بیانیه می‌افزاید: مطلع شدیم که ریاست محترم جمهور آقای دکتر روحانی سفری را در روز یازدهم آذرماه به استان سیستان و بلوچستان داشته و به مناسبت روز دانشجو دیداری هم با جمعی از دانشگاهیان دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهند داشت؛ ما در حالی شاهد این دیدار هستیم که سخنرانان این مراسم محدود شده‌اند و از ظرفیت تمام سلیقه‌ها و جریان‌های سیاسی استفاده نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این مراسم به نمایندگان دانشجویان با جهت‌های فکری مختلف اجازه ایراد سخنرانی داده نشده و فقط به دو تشکل از 6 تشکل سیاسی و قانونی دانشگاه اجازه سخنرانی در مقابل ریاست محترم جمهور داده شده است و ما در حالی شاهد این محدودیت هستیم که از سه تشکل دارای اتحادیه هیچ‌کدام اجازه ایراد سخنرانی در این مراسم را ندارند.

بیانیه فوق در ادامه با طرح سؤالی افزود: سوال و مطالبه جریان دانشجویی از مسؤولان دانشگاه و نهاد ریاست جمهوری این است که چرا دانشجویان با سلیقه‌ها، تفکرات و جریان‌های سیاسی مختلف اجازه رساندن صدا و کلام خود، به منتخب ملت را ندارند؟! این حق تمام دانشجویان با گرایش‌های مختلف سیاسی است که نمایندگان آنان بتوانند به مساوات و عادلانه، کلام و سخنان خود را به رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران برسانند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ما تشکل‌های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهان آن هستیم که همه سلیقه‌های دانشجویان بتوانند در مقابل ریاست جمهور محترم نقطه نظرات خود را بیان کرده و در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود همه طیف‌های دانشجویی اجازه ایراد سخنرانی پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *