پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید عسگری

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 569501
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید عسگری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی نامه شهید عسگری
به گزارش جهان نيوز، حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شودو دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است .در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست.

شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید یحیی عسگری در روستای قره لر سال 1337 از توابع ارومیه متولدشدودوران ابتدایی را در همین دوران خواند.به علت فعالیتهای سیاسی و مذهبی به بروجرد و کرمانشاه تبعید شد که پس از پیروزی انقلاب به ارومیه بازگشت و در بسیج ثبت نام کرد. پس از مدتی مسئول بسیج شورای روستای خود شد، یحیی عسگری مسئولیت تشکیل پایگاههای بسیج روستایی را در محل باراندوزچای بر عهده داشت.

زمانی که با برادر خود در جبهه همسنگر بود ، به او سفارش میکرد که در جنگ از دشمن غافل نباشد و پیوسته شجاعت و دلیریبه خرج دهد. و سرانجام در منطقه کردستان در دره شهدا در تاریخ 1362/05/20 مورد هجوم ضدانقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *