جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی؟

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 569438
در پی آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی روز گذشته از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت کرد و گفت: اگر مجبور باشیم برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی با این کشور وارد جنگ شویم، این کار را می‌کنیم.
احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی؟
به گزارش جهان نيوز، در پی آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی روز گذشته از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت کرد و گفت: اگر مجبور باشیم برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی با این کشور وارد جنگ شویم، این کار را می‌کنیم. اگر جنگ با کره شمالی آغاز شود، خود کره شمالی باعث آن شده است. اگر اوضاع تغییر نکند ما با این کشور وارد جنگ می‌شویم.

وی گفت: من خواهان جنگ نیستم. او (دونالد ترامپ) هم خواهان جنگ نیست. اما ما نمی‌خواهیم به این مرد در کره شمالی (کیم جونگ اون) اجازه دهیم به قابلیتی دست یابد که کشور ما را هدف قرار دهد. ترامپ آماده انجام هر اقدامی است که از خاک آمریکا محافظت کند.

گراهام افزود: او (ترامپ) آماده است در صورت نیاز برای حفاظت از آمریکا، کره شمالی را نابود کند و من امیدوارم پیونگ یانگ متوجه شود اگر ترامپ مجبور باشد بین نابود کردن کره شمالی و نابود کردن کشورش آمریکا یکی را انتخاب کند، آن کشور قطعا کره شمالی خواهد بود. امیدوارم چین هم این مسئله را درک کند.

لیندسی گراهام این اظهارات را در مصاحبه با شبکه سی ان ان و پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بیان کرد. کره شمالی بامداد چهارشنبه به وقت محلی یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که با موفقیت در دریای ژاپن فرود آمد. پنتاگون هم موفقیت آمیز بودن این آزمایش را تأیید کرد. به دنبال این آزمایش موشکی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما این مسئله را زیر نظر داریم.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: موشک پرتاب شده از کره شمالی بیشترین ارتفاع را در مقایسه با دیگر موشک‌های آزمایش شده در این کشور را داشت. کره شمالی این توانایی را دارد که هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی‌ها و تهدیدهای دونالد ترامپ و همچنین اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
پوچ. سالهاست که دیگر نمی توان اینگونه بر دنیا تسلط یافت. کره شمالی دست دشمن بشریت را خوانده و گوشت دشمن زیر دندانش است و دیگر هیچ..
ما هم چنین شرایطی را داریم و بسیار بهتر اما ...
کره شمالی ، جنوبی را زیر آتش دارد و ژاپن را ...
ما تقریبا همه نفت صادراتی و بسیاری از مترسک(بخوانید سگ)های دشمن در منطقه را.. فقط جرات و همت می خواهد و با عقده خود کوچک بینی نمی شود.