پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

عدم ارسال اقلام دست دوم برای زلزله‌زدگان

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 569407
معاون لجستیک و آمادگی امدادی سازمان امداد ونجات با بیان اینکه هیچ یک از اقلام دست دوم به نقاط زلزله‌زده ارسال نشد، از دپوی اقلام اضافه در انبار این سازمان برای روزهای آتی خبر داد.
عدم ارسال اقلام دست دوم برای زلزله‌زدگان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،سعید متانی  با اشاره به اینکه تلاش جمعیت هلال احمر در راستای ارائه بهترین خدمات در همه زمینه ها به افراد آسیب دیده ناشی از  زلزله است، افزود: با تلاش ها و تاکیدات ویژه و حساسیت هایی که در بحث کمک به زلزله زدگان بود تمام وسایل گرمایشی، پتو، البسه و... که به مناطق ارسال شدند نو و قابل استفاده برای آسیب دیدگان بود و به هیچ عنوان اقلام امدادی دست دوم به مناطق ارسال نشد.

وی عنوان کرد: علاوه بر اقلام امدادی و گرمایشی، با توجه به شرایط منطقهباید مواد غذایی در کوتاه ترین زمان میان زلزله زدگان توزیع می شد، ب ه همین منظور اقلام را در ستادهای فرعی جهت بسته بندی سریع تر، بارگیری می کردیم.
معاون لجستیک و آمادگی امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اقلام تهیه شده برای ارسال به مناطق زلزله زده بسیار زیاد بود، گفت: برای هماهنگی از تمام استان های معین ناوگان لجستیکی را فراخوان کردیم و در ستاد اصلی جهت ارائه خدمات مستقر شدند.

این مسئول افزود: در پی این فراخوان همه استان های معین  به کمک ما در مناطق زلزله زده آمدند و  از سطح همکاری و هماهنگی بسیاربالا و خوبی برخوردار بودند.
وی اذعان کرد: ستاد و انبار اصلی اقلام تهیه شده برای زلزله زدگان در بیستون واقع است که  تمام اقلام  در حال جابجایی از آنجا مجوز عبور و ارسال را دریافت می کنند و اکنون اقلام اضافی  در محل ذکر شده تا زمان نیاز مجدد و توزیع در مناطق دپو می شوند.

متانی با تاکید بر اینکه جابجایی اقلام ارسال شده نیازمند تعداد بالایی ماشین تندرو جهت حضور در مناطق به خصوص مناطق صعب العبور بود، گفت: تعدادی از خودروهای ایسوزو را که سبک و تند رو هستند و کارایی بسیار بالایی برای ما داشت در این  مدت در اختیار داشتیم و با همین خودروها توانستیم روند خدمت رسانی را تسریع بخشیم.
وی بیان کرد: خودروهای ایسوز برای جابجایی در روستاها و داخل شهر بسیار کاربردی بودند  که به راحتی می توانستند عبور کنند، همچنین کسانی که از گواهینامه پایه یک برخوردار نبودند می توانستند به  با دارا بودن گواهینامه پایه دو خدمت رسانی کنند.

معاون لجستیک و آمادگی امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان توزیع اقلام در مناطق زلزله ادامه دارد، افزود: اکنون  تعداد ۳۰ دستگاه ایسوزو، ۲۵ دستگاه تریلر و کامیون را برای ارسال اقلام در اختیار داریم و با استفاده از خودروهای عملیاتی سبک حاضر در منطقه نیز جابجایی برخی از نیروها انجام می شود.
متانی با یاد آوری اینکه در روزهای اول  تعداد مجروحان بسیار بالا بود، گفت: در روزهای اول در خصوص جابجایی مصدومان نیازمند تعداد بالایی خودرو آمبولانس بودیم و از استان های مختلف فراخوان و در اختیار داشتیم، اما پس از گذشت چند روز که کار  انتقال به پایان رسید آمبولانس ها را به استان های خود منتقل کردیم.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰۴ هزار تخته چادر را از سازمان و شهرهای دیگر به کرمانشاه منتقل کردیم و برای همین انتقال بالغ بر ۳۰۰ دستگاه کامیون و تریلر رابه کار گرفتیم.
این مسئول از ارسال اقلام مورد نیاز چون چادر و پتو به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تقریبا بالغ بر۸۰۰  دستگاه خودرو را طی این مدت در اختیار داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ترمینال اصلی اقلام زیست، بهداشتی، امدادی و...  نیز پایگاه بیستون بود که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده  و بحث ساماندهی اقلام در بیستون نهایی می شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *