کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گاف توئیتری ترامپ در پاسخ به «ترزا می»

9 آذر 1396 ساعت 8:34

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس درباره توئیت‌های اسلام‌ستیزانه او واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری انگلیس بعد از اقدام او در بازنشر چند توئیت ضد مسلمانان صادر کرده بود، پاسخ داد. 
ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر خطاب به نخست‌وزیر انگلیس نوشت: «ترزا می، روی من تمرکز نکن، حواست به تروریسم اسلامی رادیکال و مخربی باشد که داخل انگلستان اتفاق می‌افتد. ما کارمان را به نحو احسن انجام می‌دهیم.»

شناسه‌ای که ترامپ در این توئیت برای خطاب قرار دادن «ترزا می» انتخاب کرد (@theresamay) متعلق به او نبود و ترامپ، اشتباهاً فردی دیگری را مخاطب قرار داد.
ساعاتی قبل‌تر دفتر نخست‌وزیری انگلیس به اقدام «دونالد ترامپ» در بازنشر چند توئیت ضد مسلمانان واکنش نشان داده بود. 

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: «مردم انگلیس، قویاً لفاظی‌های مغرضانه گروه‌های راست افراطی را که در تقابل با ارزش‌های کشور ما -یعنی شرافت، بردباری و احترام- قرار دارند رد می‌کنند. اقدام رئیس‌جمهور، نادرست بود.»

ترامپ روز چهارشنبه چند ویدئوی ضداسلامی منتشر شده در صفحه «جایدا فرانسن» نائب رئیس حزب دست راستی و افراطی «اول بریتانیا» ( Britain First) را در صفحه توئیترش بازنشر داد.

در یکی از این ویدئوها تلاش می‌شود به مخاطب القا شود که یک «مهاجر مسلمان» به طرزی وحشیانه جوان معلول هلندی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.
 
 


کد مطلب: 569391

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/569391/گاف-توئیتری-ترامپ-پاسخ-ترزا-می

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com