چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

پشت پرده مافیای دارو را بشناسید +عکس

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 569380
سپهبدایادی به دکتریحیی عدل گفته است که تولیدات شرکت داروپخش نامرغوب هستند. ولیکن او برای خرید از شرکت داروپخش تحت آنچنان فشاری قراردارد که چاره ای جز عمل به آن ندارد.
پشت پرده مافیای دارو را بشناسید +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق،در اسناد لانه جاسوسی اسناد زیادی از فساد خانواده محمدرضا شاه وجود دارد. یکی از اسناد، مربوط به زدوبند اشرف، خواهر شاه، برای خرید دارو از شرکت خاص است که در ادامه مشاهده می‌کنید:
 
۱- طی دو یا سه هفته اخیر، جمشید آموزگار، وزیر بهداری، چندین مجوز جهت تولید اقلام مختلف دارویی را به شرکت داروپخش که توسط بنیاد شاهنشاهی خدمات اجتماعی و بنیاد پهلوی مشترکاً تأسیس گردیده اعطا نموده است.
سایر شرکت های دارویی از جمله شرکت های آمریکایی که در تهران هستند مدت یک سال منتظر صدور مجوز مانده اند، بدون آنکه وزارت بهداری هیچ عملی در رابطه با صدور مجوز تولید برای آنها انجام داده باشد. وزیر بهداری در سفر اخیر خود به نواحی خراسان تأکید کرد که بیمارستانها و دکترها داروهای مورد نیاز خود را از بخش توزیع و فروش شرکت داروپخش خریداری کنند. شرکت داروپخش با همکاری شرکت انگلیسی ( Allen and Hamburys Limited) تأسیس گردید.

۲- بیشتر پزشکان و بیمارستانهای تهران استفاده از داروهای ساخت آمریکا را ترجیح می دهند، ما از این عمل منع می شوند. سپهبدایادی به دکتریحیی عدل گفته است که تولیدات شرکت داروپخش نامرغوب هستند. ولیکن او برای خرید از شرکت داروپخش تحت آنچنان فشاری قراردارد که چاره ای جز عمل به آن ندارد. سپهبد ایادی می پذیرد که سالهای گذشته برای حق ساخت دارو مزایده انجام گرفته است، ولی اظهار می دارد که وی و وزیر بهداری، قدرت مقاومت در مقابل فشار را ندارند و آنها مجبورند تولیدات داروپخش را خریداری نمایند.

۳- اکثر دکترهای ایران می دانند که محصولات داروپخش در حد استانداردهای آمریکانیست واینکه بنیاد پهلوی و بنیاد شاهنشاهی خدمات اجتماعی هستند که مانع خرید محصولات ارزان و بهتر ساخت ایران و آمریکا می شوند.

۴- (اظهارنظر: منبع اظهار می دارد که شایعه ای وجود دارداین مطلب از گزارشی که در بالا به صورت یک حقیقت آمده واضح است مبنی براینکه اخیراً توسط شرکت داروپخش ۴ میلیون تومان به حساب بانکی شاهزاده اشرف واریز شده است.) [۱]

     
۱- اسناد لانه جاسوسی، کتاب هشتم، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، ص ۱۷۹.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاوش
Iran, Islamic Republic of
الان بگویید مافیای دارو و سلطان شکر و سلطانهای دیگر کدام اقاها و اقازاده ها هستند؟