کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لطفا به اعصاب مردم سنگ پراکنی نکنید

نورالدین قدیمی

13 آذر 1396 ساعت 22:24

اینکه برخی از مردم به جای اینکه کمکهای خود را دراختیار نهادهای مربوطه قرار بدهند، خودشان راسا اقدام به جمع آوری و انتقال کمکها برای مردم آسیب دیده می کنند بیانگر این ترک خوردگی اعتماد عمومی درجامعه است.


جهان نیوز - نورالدین قدیمی: 1 . جمهوری اسلامی یکی از پر تنش ترین مقاطع سیاسی خود را سپری می کند واین تنش به جایی رسیده است که هر پدیده ای حتی اگر از جنس زلزله باشد در شدیدترین وجه ممکن سیاسی می شود و عاملی برای آشفتگی و بهم ریختگی اوضاع.

2 . زلزله ای در گوشه ای از کشور رخ می دهد و دهها هزار هموطن مسلمان آسیب می بینند وداغدار می شوند. معاون رئیس جمهور به جای رسیدگی به مشکلات مردم ، به مسکن مهر حمله می کند. رئیس جمهور بارویه اشرافی حضوری نمادین درمناطق زلزله زده پیدا می کند ولی ایشان هم به جای چاره اندیشی برای رفع مشکلات مردم ، سخنان معاون خودرا تکرار می کند. وزیر راه وشهرسازی که باید بیشترین تلاش را برای رفع مشکل بکند بعد از ده روز به مناطق زلزله زده می رود وعده ای مجوز گوی را هم باخود همراه می کند. روحانی جوانی از روی دلسوزی علت دیر آمدن وزیر را سئوال می کند ولی به جای وزیر ، استانداربابیان حرف غیرواقعی از کوتاهی وزیر دفاع ونماینده کرمانشاه درمجلس نیز به جای دفاع از حق مردمی که اورا به مجلس فرستاده اند، به سئوال کننده پرخاش می کند وباکمال بی شرمی اعلام می کند که من نماینده مردم هستم واگر لازم باشد من باید سئوال بکنم نه تو.معاون اول رئیس جمهور بعداز بیش دوهفته از وقوع حادثه به مناطق زلزله زده می رود وبه جای اینکه بر زخمهای مردم داغدارمرهم بگذارد باکفش وارد چادر محل سکونت آنان می شود آنان راتحقیر و زخمی دیگربردلشان می گذارد.معاون دیگر رئیس جمهور که باید تمام تلاش خودرا برای تامین نیاز های مالی آسیب دیدگان بکند، آنان را تهدیدمی کند که اگر کانکس بگیرند دیگر کمک بلا عوض دریافت نخواهند کرد، یعنی اگر کمک بلا عوض می خواهید باید زندگی ذلتبار در چادر ومرگ تدریجی از دست سرما را انتخاب کنید.

3. قوه قضائیه اقدام به رسیدگی به اتهامات یکی از نزدیکان احمدی نژاد می کند ولی این طایفه مدعی نیز به جای گردن نهادن به قانون ، اقدام به معرکه گیری کرده و موضوع را درحد اختلاف خانوادگی یک خاندان بایک جریان تقلیل می دهند. یک نفر هم پیدا نمی شود از اینها بپرسدکه :به مردم چه ربطی دارد و مردم تاوان چه چیز را باید پس بدهندکه دار و دسته احمدی نژاد مانند هزاران نفر ایرانی دیگر به دادگاه فراخوانده شده اند و حکم جلب برایشان فرستاده شده است؟!خب بروند محکمه و از خود به مانند دیگران دفاع کنند و باز به مانند همه ایرانیان یا محکوم می شوند و یا تبرئه. 

4 . دراین میدان معرکه اما، آن چیزی که فراموش شده ومی شود، مردم و سرمایه ای اجتماعی به نام اعتمادعمومی است که نمونه هایی از آن را در زلزله اخیرکرمانشاه مشاهده کردیم.  در جریان امداد رسانی به مردم آسیب دیده ، مشاهده کردیم که علی رغم تلاش مجاهدانه ارتش، سپاه،بسیج و حتی هلال احمر،اعتماد عمومی مردم به نهادهای دولتی کم شده و از حیث جامعه شناختی ترک برداشته است.

اینکه برخی از مردم به جای اینکه کمکهای خودرا دراختیار نهادهای مربوطه قرار بدهند، خودشان راسا اقدام  به جمع آوری وانتقال کمکها برای مردم آسیب دیده می کنند بیانگر این ترک خوردگی اعتماد عمومی درجامعه است. دراین شرایط باید همه مسئولان ودلسوزان انقلاب تمام توان خودرا به کار بگیرند و کوشش کنند تا اعتماد ترک برداشته ترمیم شود نه اینکه به این سرمایه مهم اجتماعی سنگ پرانی کرده  و اعصاب مردم و دغدغه مندان و دلسوزان انقلاب را بهم بریزند.


کد مطلب: 569315

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/569315/لطفا-اعصاب-مردم-سنگ-پراکنی-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com