پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بیانیه نهایی همه کشورها را در بر می گیرد

کفاشیان:قانون جدیدای اف سی به سودایران است

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 569313
علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران برخلاف نظرهای مطرح شده، تاکید می کند که ایران هم شامل موضوع بیانیه نهایی کمیته اجرایی ای اف سی خواهد بود.
کفاشیان:قانون جدیدای اف سی به سودایران است
به گزارش جهان نيوز،کفاشیان درباره خروجی جلسه دیروز چنین گفت: در جلسه به طور کلی موضوع امسال که بحث نرفتن امارات و عربستان به قطر و تبعات آن مطرح شد. این مساله در کمیته مسابقات مطرح شده بود و در آنجا نتیجه این بود که کمیته مسابقات توصیه می کند به همه کشورها که بازی ها را به صورت رفت و برگشت در خانه خود و حریف انجام بدهند و به کشور بی طرف نروند. این مساله به هیات رئیسه ارجاع شد و هیات رئیسه قاطعانه اعلام کرد همه مسابقات در همه کشورها باید به همین شکل انجام بشود؛ به صورت رفت و برگشت و بدون میزبانی کشور ثالث چون این مساله باعث کاهش تماشاگران و مسائل مالی و کیفیت ها و ظرفیت های فوتبال شده است.

این عضو کمیته اجرایی ای اف سی با تاکید بر همه جانبه بودن بیانیه نهایی در این باره گفت: این نظر اکید هیات رئیسه بود که باید قوانین فیفا و ای اف سی اعمال شود و سیاست نباید در فوتبال دخالت کند. آنها باتوجه به این قضیه رای دادند و قرار شد این مساله به عنوان یک قانون ابلاغ بشود که البته این برای یک کشور یا بازی خاصی نیست و همه مسابقات را در بر می گیرد.

کفاشیان درباره ابهام و غیبت ایران در بیانیه نهایی می گوید: دستور جلسه باتوجه به موضوع بین سه کشور عربستان، امارات و قطر بود؛ اما قانون به طور کلی تصویب شد و نگفتند برای یک کشور خاص. توجه داشته باشید که یک ماه و نیم گذشته تیم امارات از حضور در مسابقاتی که در قطر برگزاری می شد، خودداری کرده بود و ای اف سی امارات را بازنده اعلام کرد؛ اتفاقی که منجر به حاد شدن این مساله و مطرح شدن آن در کمیته مسابقات شد.

وی در این باره که آیا این مساله به سود ایران خواهد بود یا نه گفت: قطعا این اتفاق به سود ایران است چراکه ما تمایل به انجام بازی های رفت و برگشت داشتیم و مشکلی برای میزبانی از تیم ها نداریم اما آنها یک طرفه درها را بسته بودند که این برخلاف قوانین فیفا و ای اف سی بود.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *