پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱
اسرائیلیات راه‌یافته به اخبار مسلمین /

خُرافات پیرامون سیاره زهره و داستان زن بدکاره!

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 569233
همه ما با رجوع به کارشناسان، به اصل دین دست یابیم و دامن اعتقادات خود را از آلوده شدن به خرافات و جعلیات پاک نگاه داریم.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: در سوره مبارکه بقره، داستان دو فرشته به نام (هاروت و ماروت) که به مردم برای آمادگی مقابله با شیاطین و سِحر آنان تعلیم می‌دادند نقل شده است.
 
متأسفانه در برخی از اخبار مسلمانان، این داستان قرآنی به خُرافات آلوده شده است. به نحوی که می‌گویند این دو فرشته به خدای سبحان نسبت به مقام انسان اعتراض کردند و خداوند متعال هم آنان را به قدرت شهوت مجهز و به زمین اعزام فرمود ولی آنان از این امتحان سربلند بیرون نیامدند و اسیر زنی بدکاره به نام (زهره) شدند و ضمن شراب‌خواری به رابطه غیرمشروع با آن زن تن دادند و در مقابل هم آن زن از این دو فرشته رمز صعود به آسمان را گرفت و بصورت فرشته‌ای درآمد و با رفتن به آسمان، پرهای او ریخت و به سیاره (زهره) تبدیل شد!
 
در افسانه‎ها و داستان‌های سرشار از خُرافات به همین دلیل این سیاره را مظهر (اغواگری) و (زنانگی) نامیده و علاوه بر آن زنان را به این سیاره ربط می‌‎دادند، کما اینکه کتاب مشهور (مردان مریخی، زنان ونوسی) شاهدی بر این ادّعا است. (Venus (ونوس) نام سیاره زهره در لاتین است)
 
درباره این نوع اسرائیلیات باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه فرشتگان معصوم هستند و گناه نمی‌کنند. پس اینکه دو فرشته به زمین آمده باشند و گناهان بزرگی مانند شراب‌خواری و زنا مرتکب شده باشند دروغ است. دوم اینکه انسان به صورت فرشته درنمی‌آید. سوم آنکه بال و پر فرشتگان از جنس بال و پر کبوتران نیست که قیچی شود و بریزد و چهارم آنکه اساساً سیاره زهره از اصل یک زن هرزه نبوده است.
 
امیدواریم همه ما با رجوع به کارشناسان، به اصل دین دست یابیم و دامن اعتقادات خود را از آلوده شدن به خرافات و جعلیات پاک نگاه داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی بود