جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گلایه نانوایان نسبت به توقف افزایش قیمت

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 569115
با توجه به افزایش هزینه ها و ثبات قیمت نان در سه سال اخیر، نانوایان نسبت به توقف اجرای افزایش 15 درصدی قیمت نان گلایه مند هستند.
گلایه نانوایان نسبت به توقف افزایش قیمت
به گزارش جهان نيوز، براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد که از اول آذر، قیمت نان بدون تغییر وزن چانه 15 درصد افزایش یابد که این موضوع به سبب اعلام جزییات و نرخ دقیق به نانوایی ها به چهارم آذر موکول شد.

با وجود آنکه نرخ های جدید از چند روز گذشته در نانوایی ها بایداعمال می شدند اما به دستور رییس جمهور برای بررسی مجدد، افزایش قیمت نان در سراسر کشور متوقف شد.

البته برخی نانوایان در سطح شهر اقدام به افزایش قیمت نان کردند که با اعلام این خبر مجددا نرخ ها باید به حالت قبل خود بازگردد .

آخرین بررسی از روند بازار حاکی از آن است که نانوایان نسبت به توقف افزایش قیمت گلایه مند هستند و می گویند علی رغم افزایش قیمت هزینه ها و اعتراض های مکرر به اتحادیه، قیمت نان  در سه سال اخیر تغییری نداشته که ادامه تولید با شرایط فعلی غیر ممکن است.

علی فاضلی رییس اتاق اصناف، نارضایتی مصرف کنندگان را دلیل افزایش توقف قیمت نان دانست و اظهار کرد: قرار است که موضوع افزایش قیمت و تعیین وزن چانه در شورای آرد و نان مورد بررسی قرار گیرد.
یکسان سازی نرخ آرد و گندم امری ضروری است

محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به ضرورت یکسان سازی نرخ آرد و گندم گفت: با توجه به نگرانی های دولت و نارضایتی قشرهای ضعیف جامعه، بحث افزایش 15 درصدی قیمت نان  تا بررسی لازم در کارگروه آرد و نان متوقف شد.

وی افزود: علی رغم افزایش هزینه ها، قیمت نان در سه سال گذشته تغییری نداشته است و حال رفاه حال مصرف کنندگان نباید از جیب نانوایان پرداخت شود، از این رو انتظار می رود که کارگروه آرد و نان هر چه سریع تر بحث یکسان سازی را در دستور کار خود قرار دهد.

کرمی ادامه داد: پرداخت یارانه تحت عنوان کارت نان به افراد، علاوه بر جلوگیری از تورم ناشی از نقدینگی، می تواند  نگرانی مسوولان به افزایش قیمت نان و نارضایتی مصرف کنندگان را پایان دهد.

به گفته رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی، وجود نانوایی یارانه پز و آزاد پز به سبب انتقال آرد یارانه ای به آزاد پز ها زمینه را برای رانت و سودجویی عده ای فراهم می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *