پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اختصاص بودجه افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب: 569052
وزیر رفاه با اشاره به اینکه ردیف خاصی برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۷ در نظر گرفته می شود گفت: با تأسیس صندوقی سهام های سودآوربه بازنشستگان پرداخت می شود.
اختصاص بودجه افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی در مراسم قرعه کشی پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری گفت: در سال جاری سعی می کنیم با اختصاص ردیفی در قانون بودجه، کف حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم به طوری که طی سالهای اخیر نیز ۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری نیز اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان کشوری رقم قابل توجهی نیست گفت: امسال سعی می کنیم در قانون بودجه شیبی را برای افزایش پلکانی بیش از این عدد اختصاص دهیم و رئیس جمهور نیز در این موضوع تأکید کردند.

ربیعی اظهار داشت: همچنین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته ایم تا این افراد برای حقوق بازنشستگی خود دغدغه ای نداشته باشند و به پایداری برسیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وام ضروری به بازنشستگان کشوری نیز تأکید کرد: در سال جاری مبلغ وام پرداختی به این افراد افزایش پیدا کرد به طوری که ۴ میلیون تومان به ۳۰۰ هزار بازنشسته پرداخت می شود و امروز مراسم قرعه کشی آن برگزار شد.

وی افزود: همچنین صد میلیارد تومان نیز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری اختصاص یافت که سعی می کنیم در بودجه سال آینده نیز همین مقدار یا بیشتر را برای این افراد نیز در نظر بگیریم.

ربیعی به گردشگری بازنشستگان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه قطارهای رجا، شرکت هواپیمایی آسمان و برخی از هتل ها متعلق به وزارتخانه هستند، برنامه ریزی های لازم برای گردشگری بازنشستگان با امکانات خود مان را در نظر گرفته ایم.

به گفته ربیعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، پرداخت وام ۴میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری بدون قرعه کشی از هفته آینده آغاز می شود.

وی از تصویب ایجاد صندوق هایی برای اختصاص سهام های خوب به بازنشستگان خبر داد و گفت: در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با حضور دکتر نوبخت تصویب شد که با ایجاد صندوق هایی، سهام هایی خوب مانند پالایشگاه، نفت و انرژی بدون دریافت پول در اختیار بازنشستگان قرار گیرد و از حقوق آنها مبلغی کسر شود که سعی می کنیم این موضوع را امسال عملیاتی کنیم و سهام های سودآور را به خود بازنشستگان اختصاص دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هیچ وقت سالمند نباید به معلول تبدیل شود گفت: سالمندان باید افراد بانشاطی باشند که میزان تأثیرگذاری آنها نیز در جامعه افزایش یابد و ما نیز باید دراین راستا اقدام نماییم.

ربیعی از افزایش خانه های امید خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از اقدامات باید برای بازنشستگان انجام می شد و متأسفانه نشد و ما از این بابت عذرخواهی می کنیم. اما سعی کرده ایم طی سالهای گذشته، حقوق بازنشستگان را نگذاریم از تورم پائین تر بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *