پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قیمت نجومی کیا سورنتو GDI ۲۰۱۷ در بازار سیاه!

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 568969
وزارت صنعت و معدن و تجارت سامانه ثبت سفارش خودرو را قطع کرده و میلیاردها تومان سرمایه در گردش مردم در گمرکات قفل شده است.
قیمت نجومی کیا سورنتو GDI ۲۰۱۷ در بازار سیاه!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سامانه ثبت سفارش خودرو قطع شده است؛ جواب و توجیه وزارت صنعت همین است: آخر این هفته، آخر این ماه باز می‌شود! صبر کنید دستورالعمل جدیدی در راه است.بازار خودروهای وارداتی بدون هیچ توجیهی بهم ریخته و موج تنشی به بازار خودروهای داخلی هم رسیده است. رکود مطلق مثل ماه‌های قبل همچنان بر اوضاع اقتصادی کشور به ویژه بازار خودرو سایه گسترده و خبری از مشتری نیست؛ اما اجرای سیاست قطع سامانه ثبت سفارش به یکباره و بدون دلیل موجهی از سوی وزارت صنعت بازار را با کمبود عرضه رو به رو کرده است. یکی دو ماه نیست که همه منتظرند. از نماینده وارداتچی که سرمایه‌های میلیاردیش در گمرک خوابیده، جماعتی متضرر که ماه‌ها قبل پول برای خرید خودرو پرداخت کرده‌اند و خودروی صفرشان پلاک نمی‌شود. داخلی‌هایی که چراغ خاموش قیمت را افزایش می‌دهند، دلالانی که بازار سیاه به راه انداخته‌اند و از همه مهمتر وزارت صنعت که برای زدن گل طلایی لحظه شماری می‌کند!
 
افزایش ۷۰ میلیونی قیمت کیا سورنتو ظرف ۲ ماه
سامانه ثبت سفارش خودرو قطع شد و ماشین‌های وارداتی شروع به حرکت در سربالایی قیمت‌ها کردند؛ شاسی بلندها به خاطر قابلیت آفرود بیشتر از سایرین! بازار به قطع سامانه واکنش نشان داد و بازار خودروهای وارداتی به خصوص در مدل‌های پرطرفدار بیش از سایرین بهم ریخت. به طور مثال کیا سورنتو ۲۰۱۷ با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) در خرداد امسال ۲۲۴ میلیون قیمت‌گذاری می‌شد، اما حالا که بازار داغ شاسی بلند‌ها با کاهش شدید عرضه در رنج ۲۰۰ میلیونی مواجه شده با افزایش قیمت نجومی به ۳۳۰ میلیون تومان در نسخه‌های صفر فول پلاک شده رسیده است. 
 
کراس اور کره‌ای داستان در بازار جهانی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی (که وارد خاک ایران شده است) در فولترین آپشن نهایتاً ۳۰ هزار دلار قیمت می‌خورد. وزارت صنعت با استمرار سیاست‌های غلطش بازار کاذب این طیف از خودرو‌ها را تشدید کرده و حباب قیمتی را به حداکثر ممکن رسانده است.
 
نکته جالب اینکه از وزارت صنعت اخباری مبنی‌بر افزایش تعرفه‌های واردات خودرو به گوش می‌رسد و گویا یاران شریعتمداری قصد دارند از حباب قیمتی ایجاد شده در بازار که سیاست‌های خودشان به وجود آورده‌اند استفاده کرده و سود فعلی دلالان را به جیب دولت بریزند. بازار سیاهی که در شکل گرفتنش وزارت صنعت نقش اصلی را بازی کرده حالا یک برنده هم خواهد داشت: بودجه دولت.
 
افزایش تعرفه واردات خودرو چند نتیجه به دنبال خواهد داشت که در زیر اشاره کوتاهی به آن‌ها شده است:
 
- افزایش شکاف طبقاتی بین مردم آسیب‌پذیر و اقشار برخوردار
 
- آشفتگی بازار خودروهای ایرانی به تبع همین افزایش قیمت حبابی ایجاد شده
 
- واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی که تا به حال به عنوان کالای لوکس شناخته و ممنوع الورود بودند برای پولدارها!
 
- افزایش مهر مادری و سایه انحصار بر سر مونتاژکاران جاده مخصوص که هیچ‌گاه از سر سفره تعرفه‌ها بلند نشده‌اند و حسابی جا خوش کرده‌اند
 
- بیشتر شدن فاصله خودروسازان ایرانی با تکنولوژی، قیمت‌گذاری، کیفیت و نوآوری کشورهای صاحب سبک در عرصه خودروسازی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *