پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امکان تولید دانه روغنی سویا در خوزستان فراهم شد

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 568954
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: امکان تولید سویا در استان خوزستان فراهم شده و ایجاد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار زمین برای کشت سویا را در دستور کار قرار داده‌ایم.
امکان تولید دانه روغنی سویا در خوزستان فراهم شد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا مهاجر در همایش روغن های خوراکی و دانه های روغنی اظهار داشت: امکان تولید سویای غیر تراریخته در استان خوزستان با شرایط بسیار خوب فراهم شده و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار سویا در این منطقه قابل کشت است.
 
وی با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار کشت سویا را در دستور کار خود داریم، افزود: تامین ۱ تا ۱.۵ میلیون تن از نیاز کشور در این بخش امکان پذیر است.
مشاور حجتی مصرف سرانه روغن در کشور را ۲۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ظرفیت کارخانه‌های روغن نباتی کشور بیش از ۳.۵ میلیون تن است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم این بخش را از رکود نجات دهیم.

مهاجر در ادامه با بیان اینکه نشانه هایی برای برداشت مکانیزه کنجد در خوزستان، گلستان، کرج و اردبیل وجود دارد، اظهار داشت: در زمینه توسعه کشت کلزا نیز سال آینده تولید ۳۵۰ هزار تنی را در دستور کار خواهیم داشت که جهشی برای تولیدات بعدی خواهد بود.

به گزارش فارس، هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران نیز در این همایش با اشاره به کاهش میزان اسیدهای چرب موجود در روغن خوراکی کشور از ۱۵ به کمتر از ۲ درصد در سالهای اخیر، گفت: در زمینه کاهش اسیدهای چرب اشباع نیز همکاریهایی را با دستگاه های مربوطه داریم.

وی غنی سازی روغن های خوراکی را از جمله برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: غنی سازی روغن و نان با ویتامین D در دستور کار این وزارتخانه است که البته در زمینه پایداری ویتامین D در محصولات تولیدی باید کار علمی بیشتری صورت گیرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *