سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

قالیباف: دشمن درپی ایجاد "بسیج‌هراسی" است

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 568919
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج تبلور سازمان‌یافته مردم در تمامی عرصه‌ها است.
قالیباف: دشمن درپی ایجاد "بسیج‌هراسی" است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه 7 آذر) با حضور در سالن همایش‌های مسجد بقیه‌الله تهران طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری پرداختن به بسیج برایمان اهمیت دارد. وقتی گفته می‌شود بسیج منظور یک نهاد نظامی نیست. بعضی اوقات خودمان به اشتباه بسیج را یک نهاد نظامی معرفی می‌کنیم و اکثر اوقات گروهی نیز هستند که به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند.
قالیباف گفت: کسانی که خودباخته فرهنگ غرب و به دنبال فریب افکار عمومی درباره بسیج هستند همواره بسیج هراسی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیج تبلور سازمان‌یافته مردم در همه عرصه‌ها است تصریح کرد: ما در انقلاب دو رکن بیشتر نداریم؛ رکن اول اسلام سیاسی است که توسط امام خمینی معرفی شد و رکن دوم مردم هستند.
وی ادامه داد: مردم یعنی همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند با هر سلیقه، دین و مذهبی که داشته باشند و در این حوزه استثنایی وجود ندارد و هر کس بخواهد میان مردم استثنا قائل شود یعنی در مدار و مسیر انقلاب و آرمان انقلاب اسلامی نیست.

قالیباف گفت: متاسفانه در برهه‌های مختلف کسانی به دلایل گوناگون بسیج را کوچک کرده‌اند و به تعبیری قصد خالص‌سازی بسیج را داشتند که این موضوع کمکی به انقلاب نکرد.
وی با اشاره به تاسیس بسیج در سال 58 خاطر نشان کرد: زمانی که بسیج تشکیل شد جنگی رخ نداده بود و آغاز فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و کشاورزی بود چرا که در آغازین روزهای انقلاب این موضوعات بود که از اهمیت بالایی برخوردار بود اما با آغاز جنگ تحمیلی بسیج وظیفه خود دانست که به عرصه نظامی وارد شود. بسیجی که تبلور عینی مردم در جامعه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: گاهی اوقات برخی موضوعات باید دوباره تعریف و بازتولید شود. بچه‌های بسیجی که در روزهای اول جنگ به مقابله با رژیم بعث پرداختند از توده‌های مردم بودند و لزوما از قشر مذهبی و به اصطلاح بچه مذهبی نبودند.

قالیباف افزود: برخی از آنها به گونه‌ای در جبهه‌ها حضور داشتند که حتی در انجام واجبات خود نیز کوتاهی داشتند ولی با قرار گرفتن در فضای جبهه تحولی در آنها ایجاد می‌شد که همه در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گرفتند و فضای جبهه تبدیل به قطعه‌ای از بهشت شده بود.

وی با اشاره به زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: البته در روزهای ریاست جمهوری بنی‌صدر خیلی از رفتارها در مناطق جنگی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس نبود. به طور مثال بنده خود دیده بودم که در برخی مناطق در هنگام اذان صبح به جای پخش اذان صدای خوانندگان زن قبل از انقلاب با صدای بلند پخش می‌شد ولی هنگامی که بسیج با روحیه انقلابی خود وارد میدان نبرد شد باعث بزرگترین تحول و در ادامه مهمترین موفقیت‌های ما در جنگ شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات روز کشور گفت: امروز اگر ما در حوزه اقتصادی و فرهنگی کارنامه مناسبی نداریم اما در حوزه دفاعی و امنیتی به دلیل مردم‌باوری که در عرصه دفاع مقدس وجود داشت شاهد هستیم که دارای موفقیت‌های زیادی بوده‌ایم.

قالیباف افزود: بنده به خاطر دارم که حتی رادیو بی‌بی‌سی در زمان جنگ اعلام می‌کرد که تنها رمز موفقیت ایرانی‌ها در برابر رژیم بعث عراق نترسیدن آنها از مرگ است. بنابراین روحیه شهادت‌طلبی و نترسیدن از مرگ بود که باعث پیروزی‌های ما در دفاع مقدس شد.
وی با اشاره به دستاوردهای دیگر دفاع مقدس یادآور شد: پیشرفت‌هایی که امروز در حوزه پزشکی داریم از زمان دوران دفاع مقدس است و در حوزه صنعت هوا و فضا که امروز جزو چند کشور برتر دنیا هستیم علتش تلاش‌ها و اقدامات جهادی دوران 8 سال دفاع مقدس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات ما از زمانی آغاز شد که کسانی آمدند و این فرهنگ را جا انداختند که افرادی که در حوزه دفاعی موفق بودند نمی‌توانند در مسائل اجتماعی، اقتصادی، مدیریت و فرهنگی موفق باشند. چرا که موفقیت در این حوزه‌ها در گرو داشتن سواد است. سوال ما از آنها این است مگر حوزه‌ای پیچیده‌تر از مدیریت بحران‌های نظامی و میدان نبرد وجود دارد؟ چطور می‌شود این دستاوردها در حوزه نظامی که حوزه‌ای بسیار حساس و تخصصی است بوجود بیاید ولی امکان موفقیت در حوزه اقتصاد وجود نداشته باشد؟

قالیباف گفت: کشوری می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که بتواند مولد باشد و در صورت عدم تولید پایدار در یک کشور حتی اگر نام آن اسلامی هم باشد امکان موفقیت وجود ندارد. در ساختار هر کشوری از جمله ایران برای تولید منزلت، ثروت و قدرت باید قانونگذاران و قوه مجریه به درستی عمل کنند تا بتوانند هر کدام از این ارزشها را به دیگری تبدیل کنند به طور مثال بتوانند در حوزه دانش‌بنیان معرفت وجودی را تبدیل به ثروت کنند.
وی گفت: در آغاز دهه 70 تا امروز کسانی در کشور پیدا شدند که بسیج را محدود به مجموعه‌ای کردند که کارهای نظامی آن هم به شکل مختصر انجام می‌دهد و سعی کردند که بسیج را جدا از مردم معرفی کنند و خود ما نیز متاسفانه در روش‌ها و استفاده از ابزارها دچار مشکل شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور خاطر نشان کرد: در موضوع زلزله اخیر که یک موضوع اجتماعی بود نوع استفاده از ابزار روز بسیار قابل اهمیت بود.
قالیباف با اشاره به حربه دشمنان ایران برای کمرنگ کردن نقش بسیج در جامعه گفت: دشمنان قسم‌خورده ما به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که می‌خواهند بسیج‌هراسی در جامعه به راه اندازند و ما باید با این رویکرد آنها به مبارزه بپردازیم. 
وی افزود: راه مبارزه عملی با این حربه دشمنان این است که بسیج در قلب مردم جای گیرد. باید کاری انجام دهیم که مردم هنگامی که مشکلی برای آنها ایجاد می‌شود برای رفع آن اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد بسیج باشد. اگر اینگونه عمل کنیم می‌توانیم به آرمانهای انقلاب برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مهمترین راه برای نشان دادن انقلابی بودن باز کردن گره از زندگی مردم است و بسیج باید در حل مشکلات مردم فارغ از تمام جناح‌بندی‌ها، سلایق و اعتقادات مردم و تنها با دید انسانیت به مردم نگاه کند و برای حل مشکلات آنها اقدام کند و این روحیه است که باعث مردم‌باوری می‌شود.
قالیباف با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران چه دشمنان ما بخواهند و چه نخواهند به عنوان قدرت منطقه‌ای مطرح است، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها دیگر توانایی تصمیم‌گیری برای ایران را در منطقه ندارند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند هر اقدامی که دلشان بخواهد در منطقه انجام دهند.
وی افزود: ما در حوزه اقتصادی نیز می‌توانیم به این مرحله برسیم چرا که رسیدن به اقتدار نظامی بسیار دشوارتر از موفقیت در عرصه‌های اقتصادی است. رمز رسیدن به موفقیت مبارزه با ظلم در هر شرایطی است چرا که اسلام، اهل بیت و قرآن این اجازه را به ما نمی‌دهند که با ظلم مبارزه نکنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *