پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۵

انقلاب اصلاح ناپذیرها را سرجایشان می‌نشاند

مالک شریعتی
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 568845
حمایت رهبر انقلاب در ابتدای دولت احمدی نژاد چک سفید امضا نبود و دقیقاً به دلیل مواضع انقلابی و مشی عدالتخواهانه و ساده زیستی و امثال آن ها بود و هر شخص دیگری هم این ویژگی‌ها را داشت، قطعاً حمایت می‌شد.
جهان نيوز - مالک شریعتی: برخی از مردم با دیدن رفتارهای یک سال گذشته محمود احمدی نژاد از نهی پشت بلندگو تا نامزدی در انتخابات و از خیمه شب بازی بست نشینی تا مواضع اخیر او در تکرار اتهامات ضدانقلاب علیه رئیس قوه قضائیه سؤال می کنند.

احمدی نژادی که اکنون این مواضع تند ضد مصالح نظام را می گیرد، چرا در سال‌های ریاست جمهوری اش که مورد حمایت جدی رهبر انقلاب بود چنین نمی کرد و اکنون چه چیزی تغییر کرده‌است؟

به طور اجمال باید گفت: اولاً حمایت رهبر انقلاب در ابتدای دولت احمدی نژاد چک سفید امضا نبود و دقیقاً به دلیل مواضع انقلابی و مشی عدالتخواهانه و ساده زیستی و امثال آن ها بود و هر شخص دیگری هم این ویژگی‌ها را داشت، قطعاً حمایت می‌شد.

ثانیاً به تدریج بخصوص در سال‌های آخر دولت دهم، احمدی نژاد دچار انحراف از مبانی اولیه و شعارهای مورد ادعای خود شد و از عدالتخواهی به خط قرمز بودن کابینه و از آرمانخواهی به قدرت طلبی به هر قیمت رسید تا جایی که سال ۹۲ تلاش کرد مشایی را جایگزین خود کند و سال ۹۶ هم پس از نهی صریح رهبر انقلاب، ابتدا بقایی و سپس در کمال تعجب با پشت پا زدن به آن نصیحت ولایی، خود در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ثالثاً به تناسب افزایش نشانه‌های انحراف در احمدی نژاد و اطرافیان حلقه یک او، میزان حمایت‌های رهبری کاهش و بر تذکرات علنی ایشان افزوده شد؛ پس از خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد در تقابل با ممانعت رهبری از عزل وزیر وقت اطلاعات، با واکنش غیرمستقیم اما ویژه و کم سابقه رهبر انقلاب مواجه شد که تا زنده هستم مقابل هرگونه انحراف در مسیر انقلاب می ایستم و پس از آفریدن یکشنبه سیاه در مجلس با وجود تذکر پیشینی رهبر انقلاب مبنی بر خیانت بودن هرگونه اختلاف افکنی در متن جامعه، رهبرانقلاب با صراحتی بی سابقه رفتار او را به طور مستقیم خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق و متناقض آرامش جامعه خواندند.

خوب است جناب احمدی نژاد کمی از اوقات فراغت خود در حاشیه جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مطالعه دقیق تاریخ نزدیک به ۴۰ ساله انقلاب بخصوص حوادث متراکم و درس آموز دهه ۶۰ اختصاص دهد و بخصوص مستند تازه اکران شده، قائم مقام را با دقت ببیند تا درک کند که انقلاب و ملتی که در نونهالی توانست خائن نامیده شدن منتظری را در نامه عزلش پس از تنها چند سال از حاصل عمر امام خمینی(ره) و قائم مقام رهبری بودنش هضم کند، در ۴۰ سالگی اش از آنچنان قوت و استحکامی برخوردار است که اصلاح ناپذیرها را سرجای خود بنشاند. این انقلاب بزرگ تر از احمدی نژاد را چه در قائم مقامی رهبری چه در جایگاه نخستین رئیس جمهور انقلاب به زیر کشیده است، آنگاه خود را گم کرده اند یا اجازه داده اند جهالت بر عقل‌شان حاکم شود.
منبع: روزنامه قدس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلمان
Iran, Islamic Republic of
هنوز هيچ مقاله يا متني رو نديدم كه جواب ادعاهاي درست يا غلط احمدي نژاد رو داده باشه
چرا قبول نميكنيد كه ايراد اساسي وجود داره
دادگاه علني برگزار كنيد و بطور مستدل محكومش كنيد اونوقت براحتي بفرستيدش به زباله دان تاريخ
نوع برخورد مخافان احمدي نشان از دست خالي بودن داره
انشاا.. گذرت به دادگاه ها بخوره تا متوجه بشي چه خبره
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این آقایی که این مطلب را قلم زده اند و ملت را ارجاع دادند به حمایت رهبری از احمدی نژاد در سل اول ریاست جمهوری ایشان بد نیست یک مراجعه ای هم به سال پایانی دولت احمدی نژاد بیندازند که همین رهبر چگونه با کل هیئت دولت عکس یادگاری انداخت و به آنها یک کلام الله مجید هدیه داد و چگونه از آنان با عباراتی رسا و بلیغ تمجید کرد شما که اهل قلم هستید اگر میلتان می کشد به ان سخنرانی مراجعه نمایید و اینقدر طوطی وار مطلب از اینگروه و آن گروه کپی پیست نفرمایید. اگر هم آرشیو آن زمان را نمی توانید پیدا کنید بفرمایید تا برایتان بفرستم .
Canada
این مالک شریعتی کیه که سنت انقلابی بست نشینی را که بزرگان دین از جمله سید جمال الدین اسدآبادی انجام میدادند خیمه شب بازی مینامه.
مالک جان! حرف زدن از انقلاب نگاه وسیع اجتماعی و مطالعات اسلامی و تاریخی را می طلبه. شما برو تیله بازیتو بکن.
این پاسخ در شان مالک شریعتی و همفکران اوست چون تمامی آنها به خواست شرعی و قانونی و برحق بهاریها و میلیونها زجرکشیده از ظلم قوه قضائیه فقط با فحاشی پاسخ میدهند.
Iran, Islamic Republic of
احمدینژاد در ابتدای ریاست جمهوری دولت نهم ادعا کرد که میدان بازی را خود تعیین میکند و بارها این ادعا را ثابت کرد. مورد اخیرش فضاسازیها در مورد مسکن مهر در کرمانشاه بود که حاضر نشد در میدانی که طراحی شد بازی کند. ولی شما دقیقا وارد میدان شدید و این مهم تداوم داشته و خواهد داشت. مقاله فوق هم مصداق آن.
به هر حال اراده و توان بازی نکردن در میدان دیگران مزیتی بزرگ و توفیقیست که به هر کس دست نمیدهد.
فکر میکنید که شیمون پرز تا دم مرگ و تا دیر وقت شب در دفتر کارش چه میکرد؟ آیا دغدغه اصلیش ایران نبود؟
میتوان گفت که طراحی شیمون پرز برای تحقق منویاتش به فازهای مختلفی تقسیم شده ضمن اینکه در هر فازی پلان دومی نیز تدبیر کرده تا در صورت محقق نشدن اهداف، مورد عمل قرار گیرد.
تقدیر بیسابقه رهبری از دولت نهم و دهم در پایان ماموریت و نیز سکوت احمدینژاد تا سال 94 ، برنامه های تدوین شده آن ملعون را بهم ریخت و لذا از سال 94 با بکار گیری تمام ذخائر و ریسک فراوان و با دستگیری و حبس بدون محاکمه بقایی فاز جدیدی را آغاز کردند.
همانطور که بارها شنیده ایم احمدینژاد را غیر قابل پیشبینی ارزیابی کرده اند. آدمیزاد بطور اعم و استکبار بطور اخص هر پدیده غیر قابل پیشبینی را نمیپسندد. دوست دارد تا همه چیز را با ابزارهای مختلف، پیشبینی و تحت کنترل در آورد. داخلی و خارجیش هم فرق نمیکند. احمدینژاد هم به این مهم اشراف دارد.
خوب بخاطر دارم پس از کنفرانس سران در تهران که میرفت برخی سران را از موضع انفعال خارج کند، نتانیاهو آنها را مورد خطاب قرار داده و صریحا تهدیدی با این مضمون کرد که مگر فراموش کرده اید دنیا دست کیست؟
این حقیر پیشگو نیستم تا مثل خیلیها آینده احمدینژاد و امثال ایشان را پیشگویی کنم. البته هالو هم نیستم. به هر حال معتقدم الخیرو فی ما وقع.
United States
مدتی است که یاران دیروز به جان هم افتاده و رازهای مگو را که البته همه می دانند! می گویند، یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد و داوری نمانده که این داوریها را پیش او در اندازند. قاضی؛ خود امروز متهم است و متهم دیروز، اسراری دارد که هر از گاهی افشا می کند. آنکه دیروز عزیزتر از جانش می دانستند و تحکیم دین خدا و ظهور امام زمان را به وجود و حضورش حواله می دادند امروز لاتی بی سرو پاست که معرکه می گیرد و بست می نشیند و به اعتراف خودشان کذابی اش را از قبل می دانستند، آنچه هم این بقول محسنی اژه ای «لات گنده گوی نفهم دروغزن» می گوید چه حقیقت باشد چه نباشد نسبتهایی و اتهاماتی است که به رکن قضایی نظام می زند و اینکه با او برخوردی نمی شود و یا حکمتی( محسنی اژه ای)در آن است که در آینده مشخص خواهد شد و از این قبیل ماجراها هر چه باشد و هر چه بگویند کمتر از آن است که ملت خود می داند.
کاش یکبار دیگر صدا و سیما ان مناظرات معروف سال 88 بین کاندیداها حتی محسن رضایی و (بقول دادستان کل کشور و سخنگوی دستگاه قضایی) با لات دروغگو را از نظر بگذرانیم و تلویزیون یکبار دیگر ان را پخش کند همه ماجرا همان است که در آن مناظرات و در هشدارهایی پیش و پس از آن مناظره به آن اشاره کردند. خبر تازه ای نیست جز همان دزدیها و غارتها و دروغها و ریاکاری ها و بی بند و باری و بی مبالاتی و خطر آفرینی برای کشور و … که امروز فربه تر شده اند و چون آن نصیحتهای مشفقانه انها را فتنه دانستند و گوشی برای شنیدن نبود امروز این مقابله را شاهدیم.
احمدی نژاد همان است که بود الا اینکه به دلیل احتمالا مطلع شدن از اسراری جسورتر شده و تصور می کند به این واسطه می تواند گرو کشی کند و خود را از مهلکه نجات دهد و باز هم این موجود؛ بازیچه ای بیش نیست. باز هم او را کوک کرده اند تا این بار با هدف قرار دادن دستگاه قضایی که بی شک خطاها و خلافهای زیادی هم دارد که بسیاری از مردم دیگر هیچ امیدی به این دستگاه و این سیستم قضایی ندارند، دیگرانی را تطهیر کند. اما چه کسانی در این بلوای احمدی نژادی تطهیر می شوند و سود این مقابله را می برند؟
آنانکه می خواهند سالهای گذشته خود را تطهیر کنند و بازی احمدی نژاد و لاریجانی راه انداخته اند مسئله اصلی را فراموش کرده اند، احمدی نژاد مرد این میدان نیست و بیخودی بر روی او سرمایه گذاری می کنند و افزون بر اسراری که او می داند رازهای دیگری را هم برای به استیصال کشاندن ریس دستگاه قضایی به او گفته اند، فاجعه ببار می آورد .
راست و دروغهای احمدی نژاد که اکنون دادستان کل کشور و محسنی اژه ای هم برای رهایی از اتهاماتی که احمدی نژاد می زند به آن استناد می کنند محور همه حرکتهای یک گروه خاص است و از قضا مردم می گویند شاید این لات دروغگو امروز راست بگوید.
اگر راست هم بگوید مطمئن باشید صحنه آرایی دیگری است و در این ماجرا و مقابله هر دو گروه؛ دروغ می گویند و سابقه آنها نشان می دهد. اینان همرهان شیطانند.