جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نشنال اینترست گزارش کرد:

پیامدحمله هسته‌ای احتمالی آمریکا به کره شمالی

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 568514
در صورتی که آمریکا در اقدامی جنون‌آمیز تصمیم به حمله به پایتخت کره شمالی بگیرد، در این حمله یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند.
پیامدحمله هسته‌ای احتمالی آمریکا به کره شمالی
به گزارش جهان نيوز،  نشریه نشنال اینترست در گزارشی نوشت: کره شمالی دشوارترین هدف برای جامعه اطلاعاتی آمریکا به منظور دریافت اطلاعات از این کشور به شمار می‌رود. جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات کاری بسیار وقت‌گیر خطرناک است و اغلب ماه‌ها و شاید سال‌ها صبر نیاز است تا بتوان اطلاعاتی را درباره یک کشور رقیب یا متخاصم به دست آورد و در برخی موارد نیاز است عواملی را در کشور مورد نظر به خدمت گرفت و از این طریق اطلاعات جمع‌آوری کرد؛ اما سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، دستگاه اطلاعات ملی و همچنین آژانس امنیت ملی این کشور از چنین ابزاری در مورد کره شمالی برخوردار نیستند.

آنچه آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کره شمالی در اختیار دارد، تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از آسمان و رهگیری الکترونیک است. حتی دان کوتس، مدیر دستگاه اطلاعات ملی آمریکا، در اظهاراتی در کمیته اطلاعاتی سنا اذعان کرد آمریکا حتی با استفاده از این ابزار‌ها نیز می‌تواند اطلاعاتی بسیار محدود از کره شمالی به دست آورد.

در ادامه این گزارش بدون اشاره به لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در شبه‌جزیره کره آمده است: به طور قطع، ما یک چیز را به خوبی می‌دانیم و آن اینکه در سناریویی بسیار خطرناک، اگر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به نیرو‌های هسته‌ای خود دستور یک فروند موشک بالستیک قاره پیما مجهز به کلاهک هسته‌ای را به طرف یکی از شهر‌های آمریکا شلیک کنند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پاسخ به این حمله با استفاده از اصل «آتش و خشم» زرادخانه تسلیحات هسته‌ای این کشور لحظه درنگ نخواهد کرد. ترامپ در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی، برای پاسخ فوری به آن حتی با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی این کشور، یا ژنرال جان هایتن، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا، نیز مشورت نخواهد کرد و اگر هم رایزنی در این زمینه انجام شود، در این خصوص خواهد بود که کدام نقطه از کره شمالی باید هدف قرار گیرد و نه اینکه آیا باید به کره شمالی حمله کرد یا خیر.

پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، شهری که میلیون‌ها نفر در آن زندگی می‌کنند هدف مسلم حمله هسته‌ای آمریکا خواهد بود.هدف از حمله تلافی‌جویانه آمریکا وارد کردن چنان ضربه‌ای به زنجیره فرماندهی ارتش کره شمالی، اقتصاد این کشور و نظام سیاسی آن خواهد بود که کیم جونگ اون دیگر قادر به استفاده از تسلیحات هسته‌ای باشد. به عبارت دیگر، او دیگر هیچ سلاح هسته‌ای برای شلیک کردن نخواهد داشت.

اگر آمریکا مرکز پیونگ‌یانگ را با یک بمب هسته‌ای ۷۵۰ کیلوتنی (بزرگ‌ترین بمب هسته‌ای که آمریکا در زرادخانه هسته‌ای خود دارد) هدف قرار دهد بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کشته خواهد داشت؛ زیرا پیونگ‌یانگ به لحاظ جمعیتی، شهری متراکم است. با در نظر گرفتن آمار‌های جمعیتی سازمان ملل متحد که نشان می‌دهد کره شمالی ۲۵ میلیون و ۲۸۱ هزار نفر جمعیت دارد، استفاده از یک بمب هسته‌ای ۷۵۰ کیلوتنی برای هدف قرار دادن پیونگ یانگ، در واقع حدود شش درصد از کل جمعیت کره شمالی را از بین خواهد برد. چنین حمله‌ای همچنین می‌تواند بیش از ۸۵۵ هزار زخمی درپی داشته باشد.

نشنال اینترست در انتهای گزارش خود آورده است هیچکس نمی‌خواهد چنین فاجعه‌ای به دست انسان رخ دهد. چنین فاجعه‌ای بسیار بسیار وحشتناک خواهد بود. هر گونه حمله هسته‌ای در هر نقطه از جهان فاجعه‌ای انسانی به بار خواهد آورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *