جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زندگی‌نامه شهید قنبر ورمزیار

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 568494
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید قنبر ورمزیار از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی‌نامه شهید قنبر ورمزیار
به گزارش جهان نيوز، حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد. جوانان سرزمین ما چون کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند و دشمن را متقاعد کردند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است.
 
در میان تمام ایستادگی‌ها که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شکدوران هشت ساله جنگ تحمیلی از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شهید قنبر ورمزیار در خوی متولد شد، دوران ابتدایی را گذراند و در سال سوم نظری بود که خروش انقلاب شکوهمند اسلامی در آسمان کشور طنین انداخت. این شهید از همان ابتدا در عرصه انقلاب فعالیت کرد. به طوری که در گسترش انقلاب سهیم شد و در پایگاه‌ها، نگهبانی و حراست از حریم انقلاب را پیشه خود ساخت ولی در کنار مبارزه انقلابی، سنگر تحصیل را رها نکرد.

وی بعد از اخذ دیپلم در کنکور تربیت معلم سال 62 قبول شد و اراده خلل ناپذیر خویش را نشان داد. اما فقط به نام نویسی اکتفا نکرد و و شور و عشق خداپرستی و حقیقت جویی باعث شد، برای حمایت از مکتب سرخ حسینی به جبهه های جنگ داوطلبانه اعزام شود. 4 سال دلاورانه جنگید و بالاخره در تاریخ 66/10/30 به شهادت رسید.

منبع: باشگاه خبر نگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *