جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۱۶
درباره فیلم‌ جدید رئیس جمهور سابق

چرا رهبر انقلاب احمدی نژاد را انتخاب کرد؟!

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 568241
اتفاقا به این ادم باید فرصت داد تا بیشتر شناخته شود. نه اینکه نیت مان تنها فرصت دادن برای پرده افتادن باشد. فرصت می دهیم با دو نیت؛ اول تلاش برای نگه داشتن و حفظ وی در انقلاب است. و اما اگر خودش نخواست، هرچقدر دور شود بیشتر شناخته می شود و پروژه حذف خودبه خودی صورت می گیرد نه به صورت خشن و فیزیکی.
چرا رهبر انقلاب احمدی نژاد را انتخاب کرد؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: سخنان احمدی نژاد علیه قوه قضائیه از چند جهت قابل تحلیل است. یکی بجهت محتوا و ادعا. دوم از جهت نیت احمدی نژاد و پروژه سیاسی دیگری که در حال تکمیل کردنش است. سوم از جهت ملی و آثار کلان سیاسی.

از جهت محتوا ارزیابی قطعی نداریم. اما بهترین راه را پذیرفتن پیشنهاد احمدی نژاد می دانم و آن اینکه دادگاه بقائی علنی برگزار شود. بسیاری از ادعاها در همین دادگاه تعیین تکلیف می شود. گمانه زنی درباره نیت سیاسی اش نیز بماند برای بعد که اماره ای روشنتر داشته باشیم. اما درباره اثر کلان سیاسی اش، یک نکته قابل اعتناست و آنهم حمایت ضدانقلاب از سخنان احمدی نژاد است و فارغ از درستی و غلطی ادعاها روشن است که بازی ضدانقلاب تکمیل شده است.

اما این یادداشت قرارست به سوال دیگری پاسخ دهد. سوالی که بعد از دیدن این فیلم در ذهن خیلی ها نقش می بندد. چرا رهبری احمدی نژاد را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت انتخاب کرد؟

 این سوال را درست جواب دهیم نقش من و شما نیز روشن می شود.

خدا رحمت کند مرحوم هاشمی را. خاطرم هست که مشابه این سوال را خیلی ها درباره انتخاب هاشمی به ریاست مجمع داشتند. نعل به نعل پاسخ امروز ما درباره سبک رفتاری رهبری، درباره انتخاب هاشمی نیز صدق می کند.

سبک رفتاری رهبری با شخصیت های سیاسی را اینطور فهم کردم؛
هر شخصیت سیاسی از دو جهت اهمیت دارد. یکی خودش و دیگری پایگاه اجتماعی اش. پایگاه اجتماعی یعنی طرفداران و هواخواهان که  چه بسا از خود فرد اهمیت بیشتری داشته باشند.

سبک رفتاری رهبری با تکیه به دو مولفه کلیدی بوده است. یکی حفظ افراد در دایره انقلاب. رهبری برخلاف ما دایره انقلاب را انقدر ضیق نمی گیرد که افراد بسرعت حذف شوند. یک اشکال فرهنگی بین ما این است که آدم ها را سیاه و سفید تحلیل می کنیم. از نظر ما آدم ها یا فرشته اند یا خباثت محض. گوئی اگر از کسی انتقاد داشتیم او از هر بر و حسنی بری است. رهبری آدم ها را مثل ما تحلیل نمی کند. بنابراین ممکن است یک نفر را برای ریاست جمهوری مفید نبیند و اما از تجربه اش برای نهاد دیگری بهره بگیرد. سرجمع ماجرا نیز یک خط تحلیل است؛ انقلابی گری از منظر رهبری انقلاب طیفی است و موسع، نه صفر و یک و ضیغ.

اما دومی مهمترست. پایگاه اجتماعی افراد برای رهبری یک امت بسیار با اهمیت است هرچند متاسفانه هیچ جایگاهی در سبک تحلیل سیاسیون ندارد. اساسا هیچ وقت سیاسیون به این وجه از مساله توجه نمی کنند.

هر فرد سیاسی دارای یک پایگاه اجتماعی است. این پایگاه مردمی، تک تک شان اهمیت دارند. پایگاه های اجتماعی با حذف راس به سرعت حذف نمی شوند. ادم هائی که دارای پایگاه اجتماعی هستند اگر خطا کردند ودچار انحراف شدند، باید پایگاه شان را از راس جدا کرد نه راس را از پایگاه. جدا کردن پایگاه از راس نیازمند تبیین و روشنگری است نه حذف فیزیکی و افشاگری.

اینکار زمانبرست و نیازمند تامل و تحمل. احمدی نژادی که هنوز فرشته آرمانی هواداران و حامیان بسیاری است، یک شبه و به یک دستور سیاسی حذف نمی شود. اتفاقا به این ادم باید فرصت داد تا بیشتر شناخته شود. نه اینکه نیت مان تنها فرصت دادن برای پرده افتادن باشد. فرصت می دهیم با دو نیت؛ اول تلاش برای نگه داشتن و حفظ وی در انقلاب است. و اما اگر خودش نخواست، هرچقدر دور شود بیشتر شناخته می شود و پروژه حذف خودبه خودی صورت می گیرد نه به صورت خشن و فیزیکی.

رهبری همین سبک رفتاری را با مرحوم هاشمی داشتند. بالاتر از این، همین سبک رفتاری را با موسوی و کروبی داشتند. آنروزها که بسیاری فریاد می زدند که بگیرید و ببرید و اعدام کنید، رهبری مخالفت کردند و با روشنگری و سپردن به زمان، بدنه را از راس جدا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
عجب..!!!
میگم این تحلیلهای آبکی کیهان نماتونو خودتون اول میخونین و بعد تیتر و لید خبریش میکنین؟؟؟🤗

ی سوال رهبر تا حالا گفته از قوه قضاییه انتقاد نکنین؟؟؟؟ شما ناراحت این هستین ک چرا محمودجان زبانشو گشوده و داره خیلی مسایل رو ک تو اون هشت سال مردم بی خبر بودن باز نشر میکنه واسه ما مردم...

شما خودتکن بهتر میدونین ک اقبال عمومی و پایگاه اجتماعی محمود به چ اندازه زیاد و فعاله...
Iran, Islamic Republic of
آقا صادق اگر ملاک شما رهبریست ایشون بارها از قوه قضائیه تعریف کردند : از جمله در دیدار مردم قم 19 دی 95 که فرمودند : " قوه‌ قضائیه مستقل و شجاع را همه باید قدر بدانند"
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من.. من نگفتم رهبر تعریف نکرده.. آقاجان همه مسئولین جای تعریف داشتن و جای نقد هم دارن.حتی محمود جان...!

باید قبول کرد ک قوه قضایه ضعف سیستمی و ساختاری داره.. من خودم تو دوره سربازی مامور قضاییه یکی از کلانتری های شهرستان شاهین شهر بودم و هزاران مورد دیدم ک میگم..
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی علیه السلام : إعرف الحق تعرف أهله و إعرف الباطل تعرف أهله
اول حق را بشناس تا اهل آن را بشناسي و باطل را نيز او بشناس،‌ اهل آن برايت آشكار مي گردد.
Iran, Islamic Republic of
به خاطر پایگاه اجتماعی محدودی که دارد عضوجمع است.
arman
United States
به نظرم این تحلیل درست نیست!!
آیا داشتن پایگاه اجتماعی و یا حتی حفظ افراد دلیلی بر بر مسند نشاندن این افراد است!؟
اگر این گونه است چرا امام علی(ع) با بر مسند قرار دادن طلحه و زبیر از جنگ جمل و حفظ این افراد و پایگاه شان جلوگیری نکرد!؟
Iran, Islamic Republic of
چون این آقایان که گفتی پایگاه اجتماعی زیادی نداشتند و لی کسی مثل اشعث در همین زمان بود که بارها حضرت امیر مجبور به مدارا با او شد.
امین
Iran, Islamic Republic of
یعنی کروبی و خاتمی و موسوی همین پایگاه محدو رو هم ندارن؟؟!!!!

ممنون از نظرات گهربارتون.
ما خیلی وقته میگیم شما قبول نمیکنی اسمتونم گذاتید جنبش!!!
Iran, Islamic Republic of
فعال بود صادق جان
اونايي كه عقلشون به چششون هم هست ديگه تا حالا فهميدن جايگاه محمودجونتون رو
صادق ذوالفقاری شاهین شهر
Iran, Islamic Republic of
جیگر جان اگه الان محبوبیت نداره بسم الله همین شما اصولگراها بیاین ی آمار سنجی بکنین ک محمود به چ اندازه محبوبیت و مقبولیت داره.. دست به کار بشین. بسم الله
Iran, Islamic Republic of
صادق جان تو هم مانند محمد چاله ميداني حرف ميزني و چاله ميداني فكر ميكني ولي مردم فهيم ايران پشت رهبري هستند واگر محمود طرفداري داشت بايد ميليونها نفر درشاهعبدالعظيم جمع ميشدند واز بست نشينان مسخره محمود حمايت ميكردند.
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
جیگر جان... محمود چندتا کار اساسی کرد تو مملکت کبخصوص قشر مستضعف((البه مستضعف از نظر عام وگرنه اگه این قشر نبودن الان انقلاب و اسلامی در کار نبود)) تو این ۴۰سال بعد انقلاب نظیر این خدمات رو ندیده بودن و همین باعث میشه ک پایگاه اجتماعی قوی باشه..
منی ک آرزوی خونه دار شدنم به برکت وجود امام و رهبر و انقلاب و همت محمود و دولتش الان تبدیل به خاطره شده، کاری به برخی اراجیف گویی های چپ و راست ندارم ک کی جن گیر و کی نیست...
من اینو میبینم ک تو ۸سال محمود خدماتی شد ک تو ۳۲سال گذشته بعداز انقلاب سر سوزنی خبر از خدمات نبود هیچ و فقط ظلم به محرومین شد و بس...

الان ببین مردم چ دربه دری دارن تو دوره این بنفشه میکشن...
سقا
Iran, Islamic Republic of
نکاتی درباره فیلم منتشره از ادعاهای رئیس جمهور سابق علیه قوه قضائیه


کمال لطفی نوشت:
پررویی خاصی لازم است تا:
1) برای اثبات سالم بودن خود به سالم بودن برادرت استناد کنی، همان برادری که بارها علیه مواضع و حرکات غیر عقلانی شما موضعگیری و ابراز برائت کرده بود
2) در یک مورد کوچک، 16 میلیارد تومان از پول بیت المال مردم را به دانشگاه خود و دوستان بریزی آنوقت برای پول مردم دلسوزی کنی!
3) هشت سال در مصدر امور باشی و مطلع از حسابهای متعلق به قوه قضائیه و نحوه مصرف آن اما حرفی نزنی و امروز مدعی این بشوی که این حسابها متعلق به رئیس قوه است و توضیح ندهی اگر ریگی به کفش رئیس قوه قضاییه بود چرا تا رئیس جمهور بودی اعلام نکردی و امروز با کپی برداری از پروژه پادوهای سعودی_صهیونیستی آمدنیوز به طعنه زدن می پردازی!
4) برای عدالت سینه چاکی کنی اما توضیح ندهی چگونه زوج بقائی_مشائی با باز گذاشتن دست مهدی جهانگیری امروز با پرونده هزاران میلیارد تومانی در زندان باشد!
5) و مضحک تر از همه قوه قضائیه را با ادعای "عمل بر خلاف نظر رهبر انقلاب" مورد حمله قرار بدهی در حالیکه خودت بارها در آزمون عمل به نظر رهبری مردود شده ای!

در اینکه قوه قضائیه دارای ایرادات و اشکالات فراوانی است که برخلاف تبلیغات "گوبلز" وار فرقه زنبیلیه محدود به دوران ریاست فعلی نیست؛ تردیدی نداریم اما هرگز برای اصلاح قوه قضائیه زیر علم افراد فرصت طلبی که از "شهوت قدرت دچار جنون شده اند" نخواهیم رفت تا مرز میان "انقلابی مصلح" با "فتنه گر فرصت طلب" روشن و مشخص باقی بماند
حسن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ، اصولگرا ، اعتدالگرا پیوندتان مبارک!!!!
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه یکشنبه معروف مجلس یادتون رفته . مطلبی در مورد فاضل لاریجانی گفته شد که تا الان هم تبعاتش ادامه داره . همین شماهای بصیر چه به سر احمدی نژاد نیاورین.
حسن
Iran, Islamic Republic of
اولا خداوکیل خودت هم نفهمیدی چی نوشتی !!!!
دوما باز هم پشت رهبری معظم انقلاب به طرز خجالت اوری قایم شدید و از ایشان خرج می کنی !!!
سوما جنابعالی بیجا می فرمایی که نیت خوانی می کنی جنابعالی تصور می کنی تنها خود درک و شعور سیاسی داری و توقع داری انچه که رهبری هیچگاه به زبان نیاورده ما از زبان امثال شما قبول کنیم چرا که شما احتمالا نسبتی با چرچیل داری و دیگران از این نسبت بی بهره اند!!!!
چهارما خجالت نکشیدی احمدی نژاد خدوم را با موسوی خائن قیاس کردی !!!
پنجما فقط بگو چرا همه رسانه های استکباری خارجی این روزها برای شبه حزب الهی های وطنی هورا می کشند به خاطر له کردن احمدی نژاد مشکل ما حل میشه !!!!
خداوند به رهبر عزیزمان برای تحمل همه دوستان بی بصیرت قوت دهد .
United States
میشه از طرف رهبری چیزی نزنید؟
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا فعلاً همه اونور آبيا دارن براي محمود هورا مي كشن. بي زحمت يه سرچ كوچولو بكن. (البته با فيلتر شكن!)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
لطفا توجه به پوشش کامنتای جهت دار داشته باشین ...جریان مشایی و بقایی هیچ کاری نکرده باشند مزدور و و مواجب بگیر تا بخوای دور ورشون هست..کاری هم ندارن جز اینکه اینور اون ور حمایت کنن و جوری فضا رو نشون بدن که انگار بیشمارن یه مشته خاک بر سر که هرچی زور میزنن یه موج کوچیک هم نمیتونن درست کنن..باید به اینها گفت شما که یه مشته بی هویتید که اگه احمدی نزاد گولتون رو نخورده بود هیچ که بهتون نگاهم نمیکرد اگرچه الانم اکه نگاه کنه باید کفاره بده..
Iran, Islamic Republic of
اشکالی نداره.
حسن
Iran, Islamic Republic of
با این ادبیاتت !!!!
دوما تو مگه همون مصطفی ای نیستی که اسم اصلیت کامرانه و مصطفی اسم پوششی جنابعالیه !!!!
سوما مگه همون کامی نیستی که از صدقه سر اصحاب فتنه ماهی دو سه میلیون به بهانه کارگزاری از صرافی اقای ایکس می ریزند به حسابت !!!!
چهارما هرادم ابلهی امروز میدونه نون تو حمایت از دولت تدبیر و امید و ایضا شبهه اصولگرایان وطنیه !! پس بیخود زور نزن اخوی
پنجما معلوم میشه کینه ای که از رای جنابعالی به ان ابله سبز ایجاد شده هنوز فروکش نکرده !!!!
می بینی اتهام زنی و بر چسب زدن چقدر اسونه و کنتور نمی اندازد مصطفی جان !!!!!
خداوند به رهبر عزیزمان برای تحمل همه شبهه مدعیان وطنی از هر طیف و دسته و گروه قوت و صبر دهد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
از سبک ادبیات نویسنده می توان راحت نیت نوشتار وی را تشخیص داد: رهبری، احمدی نژاد؛ مرحوم هاشمی!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد اشتباه رفتار می کند.

اشتباه بزرگتر تفسیر تدابیر رهبری و نیت خوانی است. آن هم به همین راحتی!
سید شریف
Iran, Islamic Republic of
ما نیز در گذر زمان به شما فرصت دادیم و میدهیم تا در عمل ادعاها و شعارهایتان را اثبات کنید.
جناب زاکانی مسول سایت جهان نیوز شما مدعی ایستادن در مقابل فساد بودید گیریم احمدی نژاد دروغ میگوید و معرکه گیری میکند شما که ادعای مبارزه با الیگاریش تان در ایام خاص ماهیگیری انتخابات گوش فلک را کر کرده چرا در قبال فساد خانواده... لال شدید؟ هر چه مهلت بیشتر بدهید مردم شماهارا بیشتر می شناسند.کسانی که ادعای شفافیت و مبارزه بافساد دارند اما در قبال پسر خاله های شان مهر سکوت بر لب زدند؟روز رسوایی نزدیک است یا خودتان را درست کنید یا بساطتان راجمع کنید.
لطفا حذف نکنید و مرد باشید.
سقا
Iran, Islamic Republic of
آقا سید
میشه علت برائت مرحوم داوود احمدی نژاد رو از آقای محمود احمدی نژاد توضیح بدید؟؟؟
حسد
کینه
تطمیع نشدن
پست آنچنانی از برادر رییس جمهور نگرفتن ومواردی از این دست بوده یا
خطا ومسیر انحرافی برادر ؟؟؟؟؟؟؟؟
برادر ایشون هم ایشون رو نشناخت وبه گمان شما مثل اصولگراها سعی در تخریب ایشون داشت؟؟؟
حسین
Netherlands
...به این ادم باید فرصت داد تا بیشتر شناخته شود.
این حرف بسیار پسندیده ایست. در جائی دیگر توضیح دادم که انسان تحت فشار و بی پناه ، رفتاری غیر عادی دارد. در چنین مواردی قرآن می فرماید که با صابرین است. ان شاءالله که ایشان آرامش خود را حفظ و با صبر انقلابی و حرکتهای زیرکانه که از خصوصیات مومن است از این امتحان سر بلند بیرون آید که حتی دشمنان و حسودان هم خلع بهانه شوند.
ضمنا مسئولین حاضر و گذشته و آینده "" باید "" بفکر نیروسازی هم باشند تا استعداد ها ( با ژنهای برتر خلط نشود ) هدر نشود که اینهم از وظایف اینان است زیرا نظام مقدس ما موروثی نیست و کسی می آید چهار یا هشت سال و می رود.
الحمدالله که از این نظر مسئوایتی ندارم.
حق همیشه پیروز است و نمونه آن عاشورا
Iran, Islamic Republic of
شما چرا از رهبری هزینه می کنید . مشکل احمدی نژاد و احمدی نژادی ها شما ها هستید که خود را به نفهمیدن می زنید . همه می دانند احمدی نژادی ها بیگناه هستند . و در حقشان ظلم می شود . تا کی باید صبر کنند . شما خودت را جای بقایی بگذار یا مشایی یا بقایی یا جوانفکر .... ببین چه می کردی . به جای این تحلیلیلها بی انصافانه بگو این ها چه کرده اند که مستحق این همه ظلم هستند . ما انتظار نداریم که رهبری از احمدی نژادی ها دفاع کند . چون شما ها را خوب می شناسیم . فرض کن رهبری فردا مستقیم به میدان بیاید و از احمدی نژادی ها دفاع کند . شما ها و مطهری ها چه دست هایی برای رهبری نمی گیرید . سخنان چندی پیش مطهری که فراموش نکرده اید . که گفت رهبری دلش با احمدی نژاد است . با دل نمی شود کاری کرد . فرض کنید اگر در این کار دخالت کند شما و مطهری ها چه داستانی می سازید . از خدا بترسید ظلم و ظالم نابود شدنی است . این وعده الهی است .
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما را برخورد با خاتمی نقض میکند
Iran, Islamic Republic of
احسنت. پاسخی کوتاه و بسیار مستدل.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حرفتان صحیح است. اما دقیق نیست. دقیق شوید.
Iran, Islamic Republic of
مراقب باشید در لابلای تحلیلتان نسبت ناروا به مسلمانی ندهید.
امید
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد که انقدر بی محابا دیگران را نقد را چه به جا و چه نابجا نقد میکردند از خودشان غافلند.
Iran, Islamic Republic of
اولا خداکند کسی از مرد و خدا غافل نشود ثانیا نگران نباشید اگر از خودشان غافل باشند دوستان شما در جبهه های چپ و راست غافل نیستند و مرتب از خجالتش در آمدند .نمونه اش همین مطلب بالا و نزد شیطان روسفیدند
شريفي
Iran, Islamic Republic of
و حضرت آقا با اين سياست و کياست جلوي فتنه‌هاي «بزرگ تر» را گرفتند.
محمود که عددي نيست.
Iran, Islamic Republic of
سياست و کياست؟ یا کیاست و سیاست؟
Iran, Islamic Republic of
ببین مهم بیداری ملت است تو بخواب
منصف
Iran, Islamic Republic of
نکته مثبت این تحلیل، پیشنهاد علنی شدن دادگاهه که بالاخره جهانیوز هم به زور نظرات کاربران مجبور شد یه حمایت آبکی بکنه
اما نکته منفی این تحلیل اینه که همچنان بوی کینه و عداوت ازش بلنده
خدایی یه تحلیل بی طرفانه و منصفانه نمی تونید داشته باشین؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیلی!هرچند نمیدانم نظرم را نشان میدهید یا نه اما ما احمدی نژاد را دوست داریم.....و شما را نه!!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی هم دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
اینقدر خیالبافی نکنید احمدی نژاد را مردم قبول دارند و اگر همین الان کاندید شود بیش از هفتاد درصد آرا را کسب میکند رهبری این موضوع را درک میکند .شما چون از بطن جامعه بیخبرید اینچنین تحلیل میکنید
United States
نه ۹۹% رای میاره
Iran, Islamic Republic of
اين تحليل منكر پايگاه اجتماعي احمدي نژاد نبود
منصف
Iran, Islamic Republic of
من یقین دارم نویسنده این مقاله سالهاست که ازمنزل بیرون نیامده ویاشاید فردی دارای ضایعه قطع نخاعی است ومحدود اطلاعاتی با سواد کم دارد من خدارا شاهد میگیرم به هیچ حزب و گروهی وابسته و تعلق خاطر ندارم. اما درمورد هاشمی .. اولا بعید میدانم امکان حذف هاشمی وجود داشت و نشد . ثانیا هم ردیف دانستن هاشمی و فردی چون اون شخص جفای به بشریت است . مولا امیرالمومنین از رسم زمانه ومردمش گلایه کرد و گفت ببین زمانه علی را چقدر کوچک کرده که مردم می گویند علی و معاویه؟؟؟؟؟؟
من عاشق ولایت ورهبری هستم
وآن رهبری را که من از او تبعیت می کنم زنده است وانشاالله تا تحئ
ویل حکومت به صاحبش وبعد درکناراو برای ایجاد عدالت زنده خواهد ماند.
او با کسی شوخی ندارد. ازکسی نمی ترسد اگر می ترسید انتخابات 88راباطل میکرد. او نیاز به وصی و تحلیل گر سخنانش ندارد. وتحلیل فرمایشات ایشان اشتباه بزرگی است چون بسیار رسا سخن می گوید وحتی بیسوادان هم سخنانش را می فهمند
اما حرفهای امثال شما که از جریانی تغذیه میشوید قابل تامل و بحث است وحتی میتوان گفت اعتبار اجتماعی شما درپیشگاه مردم ایران از پایگاه اجتماعی احمدی نپاد که صفر است بسیار پائین است
مثل حمیذ رسائی . شجونی . عباسی . وکه جمعا دویست نفر نمیشوید. حتی توان حضور درفضای مجازی را ندارید چون با حمله فوری مردم حذف میشوید
خواهشا به تحریف فرمایشات رهبر انقلاب نپردازید. که خیانتی نابخشودنی است. آنقدر اشتباه کردید و قدرت را برای همیشه می خواستید ومرگ را فراموش کرده بودید نتوانستید برای آینده نظام کادرسازی کنید واان هیچ کسی را ندارید
ما فرزندان معنوی رهبر خدارا شاهد می گیریم آنچنان مطیعش هستیم همانطورکه مالک اشتر مطیع علی بود
غلت اینکه زیاد وارد بحث نشدم دلیل داشت چون محال است منتشر شود اگر بدانم منتشر میشود با ادله در رد تمام حرفهایت مطلب می نوشتم
Iran, Islamic Republic of
سعی کردی اما نشد... دست و پا زدنت واسه اینکه خودت و ولایی نشون بدی ، خیلی حال داد ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احتمالاحواستون هست که فقط تیترهایی مربوط به امور مقدسات درسایت شمابه اندازه خبرهای مربوط به احمدی نژادکامنت بخوره!!!!!احمدی نژاداینه!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود پسر...
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرت گفتی اون زمان که احمدی نژاد رو کسی نمی شناخت آیت الله هاشمی میر حسین و سایرین در موردش هشدار دادن ولی مصباح گفت که به خواب اومده و امام زمان تایید کرده حالا یه جوری میخوان اصولگراها ماجرا رو ماست مالی کنن وارونه جلوه بدن بیخیال بابا دستتون رو شده
United States
افرین
هومن
Iran, Islamic Republic of
من به مراتب بیش از احمدی نژاد، به آیت االه مصباح ارادت دارم. اما به یاد نمی آورم به خاطر راهنمایی کسی به احمدی نژاد سال 84 رای داده باشم. این خود احمدی نژاد بود که با سایر نامزدها به طور کلی متفاوت بود و در تبلیغات تلویزیونی اش این قضیه کاملا شفاف بود. این که الان او خودش را به چه وضعیتی انداخته بحث دیگریست، اما سال 84 او تفاوت ریشه ای با سایرین داشت.
Iran, Islamic Republic of
در اصل سرویس های جاسوسی غربی بهشون مشاوره داده بودند که آخ آخ یه انقلابی دو آتشه (بازی وشطرنج بهم زن )داره میاد که مردم را یاد اول انقلاب می اندازه که برای چی انقلاب کردند!!
Iran, Islamic Republic of
خدا یا به ت پناه میبرم از دست انتشار خزعبلات جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
ما پناه می بریم به خدا از دست این خزعبلات جهان نیوز و نویسندگان قلم فروشش
ولی خودشان کی به خدا پناه می برند خدا می داند..
والعاقبة للمتقین و اعوان امام عصرنا
درود بر دکتر احمدی نژاد یار واقعی امام عصر و نایبش امام خامنه ای
بابا خزعبلات را شما می گویید و انتظار دارید همه باور کنند جهان نیوز را که ما می بینیم بیشتر از مقتدایتان احمدی نژاد می زنه و شما با وقاحت تمام بازهم توهین می کنید اگر شما اینید که وای بر احمدی نژاد . از اسم اقا هم برای خودتان پرچم درست نکنید که رفتار احمدی نژاد و یارانش با نظرات رهبری همخوانی ندارد و وای بر شما که ناخواسته بعوض دنباله روی از رهبر بدنبال یک عقیده پوچ حرکت می کنید . خودتان را گول نزنید و به شعور مردم توهین نکنید . / کمال بالایی
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز، آقای کمال بالایی، آیا رفتار و صحبت های شما با نظرات رهبری همخوانی دارد؟
شما هم لطفا از اسم رهبری برای خودتون پرچم درست نکنین
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
بخش اول مثبت وبخش دوم منفی.
پاسخ به بخش دوم :شما رفتار شناس نیستی ،والا رفتار احمدی نژادکاملا ولایی است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بیست امتیاز
Iran, Islamic Republic of
خدایا رهبری عزیز واحمدی نژاد محبوب ملت رادرپناه امام عصر محفوظ بفرما
Iran, Islamic Republic of
ودشمنانشان را که منافق هستند رسوا گردان
رضا
Iran, Islamic Republic of
کار قشنگی نمی کنی که نام امام خامنه ای را کنار یک فرد بریده از ولایت می گذاری....احمدی نژاد از زمانی که از ولایت زاویه گرفت از چشم مردم افتاد...حالاهرچقدر هم شما ماست مالی کنی فایده نداره!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل فرق ولایت به معنای تبعیت را از ولایت مسقط الراس آقای ولایتی میدانی؟
Iran, Islamic Republic of
آخرین بست را خراب نکن ممکن است به درد خودت بخورد!
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است...
حال فعلی آقای احمدی نژاد به برکت حضور دوستانی مانند بقائی و مشائی اصلاً خوب نیست!!!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد محبوب ملت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خودم هر دوبار به احمدی نژاد رای دادم اما فقط تا زمانی که مطیع ولایت فقیه بود قبولش داشتم الان که با این کارهایش کشور را مزحکه دشمن کرده دیگر قبولش ندارم
حسن
Iran, Islamic Republic of
معلوم میشه همان رایهایت هم از احساسات بوده نه بصیرت !!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
منم همینطور
سید
Iran, Islamic Republic of
نظرمقام عظمای ولایت فصل الخطاب است وبررسی اجمالی تاریخ حکومت مولایمان حضرت علی ابن ابی طالب اسداله غالب برباورهایمان درپیروی ازفرزندخلف وشایسته اش بهترین راهنما میباشد.خداوندطول عمربه رهبرفرزانه مان عطافرماید.انشااله
دادگاه علنی
Iran, Islamic Republic of
مهندس مشایی:

جهالت ما موجبات رضایت آقایان است
حالا اگر فهمیدیم کار سخت می شود
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد را با این افراد مقایسه نکنید
او فرزند ملت است
و عزیز و گرامی
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که شما پای کار هجمه به احمدی نژاد هستید
به فضل الهی
ما هم پای کار دفاع از او هستیم
البه بدیهی است
او نیازی به دفاع ندارد
اما ما به خاطر دل خودمان این کار را انجام می دهیم
Iran, Islamic Republic of
دادگاه علنی را پذیرفتید
حالا کینه احمدی نژاد را هم از دل بیرون کنید
البته کار بسیار سختی است
Iran, Islamic Republic of
برادران بزرگواریک نکته رادقت کنیدزودبه کسی انگ نزنیدمادرمقام قضاوت نیستیم که اخروعاقبت احمدی نژادچه خواهدشدامابخاطرفاصله ای که بواسطه بقایی ومشایی بین احمدی نژادورهبری البته نه درحرف بلکه درعمل افتاداقای احمدی نژاداون شخص ۸۴نیست بنده طلبه هستم و۸۴و۸۸برای احمدی نژادبه حسب تشخیص شرعی تبلیغ کردم اماقرارنیست کسی همیشه مبراباشه واقعااگربقایی ومشایی تخلفاتی دارندقوه قضاییه بایدرسیدگی کنه ماواردبازی ای نشیم که جریان اصلاح طلبان علیه قوه قضائیه راه انداختندوان بازی برچسب زدن تسویه حساب سیاسی است اگه این گونه باشه سنگ روسنگ بندنمیشه خودحضرت اقاهم ازاین وضعیت راضی نیست که هجمه هاعلیه قوه قضائیه به هربهانه وازطرف هرشخصی ابرازبشه بایدسعه صدرداشت گفت ان راکه پاک است ازمحاسبه چه باک است همه میدانیم احمدی نژادپاک است امابقایی ومشایی چون پایگاهی ندارندازپایگاه احمدی نژاددارندبه نفع خودشون سواستفاده میکنندومتاسفانه احمدی نژادداره بازی میخوره همان طورکه گوش به نهی اقاندادوکاندیداشداگه بقایی ومشایی پاک وبیگناه هستندچرااین همه جنجال راه انداختندمقداری مشکوک بتظرمیرسه ....
Iran, Islamic Republic of
برادران بزرگواریک نکته رادقت کنیدزودبه کسی انگ نزنیدمادرمقام قضاوت نیستیم که اخروعاقبت احمدی نژادچه خواهدشدامابخاطرفاصله ای که بواسطه بقایی ومشایی بین احمدی نژادورهبری البته نه درحرف بلکه درعمل افتاداقای احمدی نژاداون شخص ۸۴نیست بنده طلبه هستم و۸۴و۸۸برای احمدی نژادبه حسب تشخیص شرعی تبلیغ کردم اماقرارنیست کسی همیشه مبراباشه واقعااگربقایی ومشایی تخلفاتی دارندقوه قضاییه بایدرسیدگی کنه ماواردبازی ای نشیم که جریان اصلاح طلبان علیه قوه قضائیه راه انداختندوان بازی برچسب زدن تسویه حساب سیاسی است اگه این گونه باشه سنگ روسنگ بندنمیشه خودحضرت اقاهم ازاین وضعیت راضی نیست که هجمه هاعلیه قوه قضائیه به هربهانه وازطرف هرشخصی ابرازبشه بایدسعه صدرداشت گفت ان راکه پاک است ازمحاسبه چه باک است همه میدانیم احمدی نژادپاک است امابقایی ومشایی چون پایگاهی ندارندازپایگاه احمدی نژاددارندبه نفع خودشون سواستفاده میکنندومتاسفانه احمدی نژادداره بازی میخوره همان طورکه گوش به نهی اقاندادوکاندیداشداگه بقایی ومشایی پاک وبیگناه هستندچرااین همه جنجال راه انداختندمقداری مشکوک بتظرمیرسه ....
Iran, Islamic Republic of
همینکه طلبه های این مملکت مثل شما باشندبرای نابودی دین واعتقاد مردم کفایتگراست. احمدی نژاد64 و88 یکی است اما دراین فاصله زمانی فتنه 88 دابه الارضی شد برای شناسایی عمیم ازبصیر!شما ها اگر پیرو امام خامنه ای بودید براییکبار هم که شده چشمتان باز میکردی وقفل قلبتان را میگشودید وتدبر میکردید که چرا ایشان بعد از آن فتنه اکبر!در هر سخنرانی از بصیرت داشتن ،میفرمودند؟!
Iran, Islamic Republic of
به به میبینم که!
الحمدالله بازهم وجود دکتر احمدی نژاد مایه وحدت شده است اما اینبار میان چپ و راست .امروز یکسر به رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب زدم و این اتحاد نامبارک را به روشنی دیدم که تمامی انها یک خبر درمیان ، اخبار کذب و مغرضانه نسبت به خادمان حقیقی ملت درج نمودند ، فقط یاد سریال مختار افتادم آن زمانی که قاتلان حسین ع و برخی مدعیان انتقام خون امام ع در یک صف روبروی مختار قرار گرفتند و با هم اقامه نماز کردند بدرستی که تاریخ درحال تکرار شدن است
Iran, Islamic Republic of
جالبه شماهایی که از تمام شدن احمدی نژاد صحبت می کردید امروز از عقب نشینی کردید و می گید پایگاه اجتماعی کمی داره..... و در حالی از جایگاه اجتماعی صحبت می کنید که پایگاه اجتماعی و اقبال عمومی به امثال شما کاملا واضح و آشکاره..... اگه همین دستگاه های انتصابی و نان خوری به اسم ولایت هم نبود باید غاز می چروندید
Iran, Islamic Republic of
با هم محسن مهديان حرف زده؟!!!
راستي ديگه خبري از مهدي جهانگيري و پرونده اش نيست. بنظرم سوژه بدي نباشه براتون
Iran, Islamic Republic of
خیال چپ و راست را راحت کنم.من یکی خودم احمدی نژاد را انتخاب کردم نه به دستور اصولگراها. اگر قرار بود با تََکرار این و اون رای بدم شعارهای اونوری ها فریبنده تر بود! من باز هم خودم انتخاب میکنم
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
این آقا دنبال حاشیه سازی و مطرح کردن خودشه. نمیدونم چرا رییس جمهورای ایران بعد از دوران مسئولیتشون اینقدر حاشیه سازمیشن؟ بابا خب برو یه گوشه زندگیتو بکن دیگه چی میخوای از این ملت و نظام!
Iran, Islamic Republic of
من شک ندارم احمدی نژاد باز هم می آید. پس اصلاح طلب و اصولگرا ازش اعلام برائت کنید تا بعدا نتونید رای ملت را بزنید به نام خودتون
Iran, Islamic Republic of
بازهم شما خوی اصولگراییتان گل کرد و خود را خدا فرض کردید ؟ چگونه نیات رهبر عزیز را خواندید یا شاید تفکرات خود را نظرات رهبری می دانید! مگر مواضع رهبری درمورد احمدی نژاد که فرمودند نظر من به ایشان نزدیک تر است یادتان رفته ، آنجا نظر احمدی نژاد در برابر نظر هاشمی و اطرافیانش بود نکنه یادتان رفته؟ ، اینقدر چوب حراج برایمانتان نزنید و به شعور مردم توهین نکنید .شمایید که مانع پیشرفت کشورید
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع جنابعالی باید بگویم علی رغم پیش بینی شما که باید علی القائده احمدی نژاد روز به روز دربین مردم کم رنگتر شود و پایگاه اجتماعیش کوچکتر اما به استناد استقبال های اخیر مردم از احمدی نژاد این پایگاه روز به روز گسترده تر و محکمتر می شود بهتر است سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید و بجای تاثیر پذیری از رسانه های نون به نرخ روز خور واقعیت را ببینید .
Iran, Islamic Republic of
جناب نویستده :
متاسفانه باید بگویم شما بااین تحلیلهای زشتی که دارید توهین به هبری می کنید یعنی ایشان خدایی ناکرده اهل مماشات و تعارف است و در برابر هر ظلم و جنایتی سکوت میکنند تا مردم خودشان ان ظالم را بیرون بیندازند .چرا یکبار فکر نمی کنید که نظر ایشان نزدیک به نظر احمدی نژاد باشد اکثر مردم سخنان و مواضع رهبری را دنبال می کنند ایشان اگر با تفکری مخالف باشد حتما در سخانشان به او اشاره میکند ولی ما در سخنان ایشان جز نزدیکی نظر و رفتار ایشان با احمدی نژاد چیزی ندیدیم شاید دلیل دست خالی بودن شما هم همین باشد و الا گوش عالم را کر می کردید ولی بدانید خاسته یا ناخواسته فعلا با ظلم هم صدا شده اید
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
انتخاب چیه؟! رهبری، احمدی نژاد را منصوب کردند نه انتخاب.
Iran, Islamic Republic of
گمشو ضد انقلاب وطن فروش ! دعوای ما خانوادگیه !به تو هم ربطی نداره !!
Iran, Islamic Republic of
ضد انقلاب وطن فروش!!!!! یعنی چه؟؟
اصلاًمنظور من را فهمیدی؟
احمدی نژاد کوچکتر از آن است که رهبری او را انتخاب کند!
Iran, Islamic Republic of
این دایره انقلابی که شما استباط خودتان هست بر چه مبنایی بنا شده؟
مگر نه اینکه دایه اسلامی بودن دارید؟ مگر نه اینکه هر کس خلاف قانون عمل کرد بایست توبیخ گردد؟ مگر نه اینکه تبعیض، مصلحت سنجی بیش از حد، تعارض در رفتار و برخورد بین عوام و خواص نتیجه اش میشود این که حال و روز مملکت است؟!!!
مگر نیست این نوع نگرش که باعث عدم اعتماد خیلی از مردم نسبت به مسوولین و سیاستهایشان شده است؟
مگر نه اینکه نظام انحصاری شایسته نیست؟
پس بهتر نیست دایره دیدتان و هوش خود را نسبت به مردم گسترش داده و بابصیرت بیشتر راه را ادامه دهید؟
سوال
Iran, Islamic Republic of
برای من سوال است که جهان نیوز چه اصراری دارد هر روز مطالبی سخیف به نقل از این و آن در مورد آقای دکتر احمدی نژاد بزند که تلاششان تخطئه و تکفیر این مرد بزرگ و مظلوم است.
در گلستان سعدی یک داستان عجیب فراخور امروز این چشم بستگان و دهان گشاده های است که فقط فکر می کنند با زدن احمدی نژاد پاکدست، اوضاع را می توانند مدیریت و به عصر سرمایه سالاران برگردارنند!
قصه این است که در خانه ای خروسی بود که به وقت و صبحها مردم محل و همسایگان آن خانه را بیدار میکرد ولذا به امور زندگی و کار پرداخته و از خواب طولانی انها با صدا کردنش جلوگیری میکرد!
روز این همسایگان رفتن به صاحب خانه گفتن، ساکتش کن و خلاصه سرش بریده شد و مردم و همسایگان وصاحب خانه در خواب عمیق رفتند!
اما ادامه قصه را به زبان امروز میگویم:
زلزله ای آمد، دیگر آن خروس نبود هشدار دهد و سروصدا کند لذا همه زیر آورا ماندند!
دزدی آمد و غارت کرد و خروس نبود با جیغ و داد خود صاحب خانه را بیدار و همسایگان را مطلع کند!
آیا امروز چنین نیست!
11 هزار میلیارد تومان رانت و سوء استفاده مالی از صندوق فرهنگیان مظلوم و خواب اصحاب کهف مجلس و دستگاه قضاء و اگر شد ماله کشی مثل موضوع حقوق های نجومی و ماله کشی مجلس توسط دیاون محاسباتش! و تصویب حقوق نجومی و قانونی کردنش!
حسین فریدون و مهدی جهانگیری بجرم فساد مالی وسیاسی و دری اصفهانی جاسوس و ....برجام بی فرجام!
پرونده سازی علیه دولتمردان دولتهای نهم و دهم و چاپ و ساخت پرونده های روزانه و حبسهای قرون وسطایی بی دلیل یا انگهای بی سند و شاکی خصوصی!
گویا زلزله ای در پیش است!
یا که دزدی چرب و شیرینی قرار است اتفاق افتد!
بزودی خواهیم دید!
یا علی
سخیف افکار شماست که نخوانده قضاوت می کنید در جهان نیوز آنطور که من پیگیری می کنم هم نظرات مخالف و هم موافق را به چاپ می رسانند . احمدی نژاد اولا بزرک نیست اگر هم باشد برای شماست که شاید استخدام شدید تا دائما کامنت بذارید بنفع او . اقا راهت را گم کردی شاخص باید ولایت باشد نه احمدی نژاد او هم رئیس جمهور یک دوره ایی بود که امد و رفت و حالا اگر دوباره دوست دارد بیاید چیز دیگری است . او خیلی هم مظلوم نیست از خط قرمز اختلاسگرانش یا از قیمت دلارو در آمد ش / و... شما بهتر اول در باره مشایی و بقایی خوب تحقیق کنی و بعد قربان صدقه انها بروی/ رضا توکل
Iran, Islamic Republic of
قسمت اول بینهایت مثبت.وقسمت دومی که خودش کوچک است وظرفیت دیدن بزرگی احمدی نژادرا ندارد بینهایت منفی.
ضمنا ایشان شاید خودش مواجب بگیر اصولگراها یا اصلاح طلبان باشد ولی ما احمدی نژادیها بجز ازخدا وآل خدا مواجب نمیگیریم چون میدانیم مواجب گرفتن وضد حق حرف زدن عین کثافت خوردن است!فاعتبروا یا اوللابصار
جواد
Iran, Islamic Republic of
با سلام با این تحلیلت نشون دادی چقدر چرک نگری در صورتی که در مورد کسی داری صحبت می کنی که در عالم سیاست از قبل از انقلاب تا به حال با ملت رو بازی کرده و چیز پنهانی با مردم نداشته اینکه مشی حضرت آقا اینه که نیروهای انقلاب رو حفظ کنه برکسی پوشیده نیست ولی این به این معنی نیست که آقا داره نقش بازی می کنه و مردم رو سرگرم می کنه آقا خیلی آقاست منتهی حمقا بد تفسیر کردن شما هم زیاد جوش نزن. سفره آقا گستردست مگه اینکه کسی بخواد از این سفره جدا بشه. خداوند همه خدمتگزاران واقعی به این نظام مقدس رو حفظ کنه مثل حاج قاسم عزیز ، دکتر جلیلی و و و .....
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب مقالات شما این است که همواره احمدی نژاد را کنار هاشمی رفسنجانی قرار می دهید. آیا وزن سیاسی این دو یکسان است؟ این دو را می توان به جهت سبقه شان باهم مقایسه کرد؟
بهتر است تحلیل احمدی نژاد را با توجه به صحه گزاری و حمایت نخبگان اصول گرا از ایشان انجام شود.
محسن
Iran, Islamic Republic of
یک حرفی که این صادق زیبا کلام هر جا کم میاره میگه
بذارید آزاد باشند ببینید طرفدارای کی بیشتره
البته طرفداران اقای احمدینژاد ادمهای بی منطق و نادان نیستند و از طرفی همه انها آقای احمدینژاد را در زیر پرچم رهبری و ولایت فقیه تایید می کنند
برای همین هم هست که در تمام این مراحل فشارهایی که به ایشان و همکارانش وارد می شود فقط در حد اظهار نظرهای خبر نامه ای و تلگرامی اعتراض می کنند و مانند پاچه پاره های اصلاح طلب و پاچه ور مالیده های اصولگرا نیستند که آنطرفی با ایجاد آشوب و اینطرفی با چماق سرکوب عده این مواجب بگیر کارشان را پیش ببرند
آقای احمدینژاد و طرفداراش اهل قانون هستند و اون هم قانون جمهوری اسلام و قانون اساسی
و اصرار دارند که باید قانون اجرا گردد و تمام مردم چه با ژن وچه بی ژن در برابر قانون باید سر تعظیم فرود اورند و قانون هم در همه امور چهار چوب و روالی دارد
از جمله تصریح شده که باید دادگاه ها علنی باشد باید کسانی که اموال مردم را به غارت برده اند علنا مجازات گردند
آیا این خواسته در جهت اهداف ضد انقلاب است
آن ضد انقلابی که این خواسته ها را داشته باشد دستش را می بوسیم و می گوییم تو هم همراه ما هست
مگر برخی افراد فوق قانون هستند که به هیچ بنی بشری نباید جواب بدهند
این قاضی بیست سی ساله از کجا امده که باید اینقدر گردن کلفتی کند
و تازه از صحبتهایش هم مشخص شده که این فرد اصلا به جمهوری اسلامی و قوانین ان اعتقادی هم ندارد حالا صلاحیتش به عنوان قاضی با چه ژنی تایید شده بماند
حامیان رهبری
Iran, Islamic Republic of
اگر نمیترسنددادگاه را علنی برگزار کنند
منتظر
Iran, Islamic Republic of
چرا رهبر انقلاب مردی را که در استخر فرح غرق شد تا زمان سکته وغرق شدنش در استخر فرح رئیس مجمع تشخیص مصلحت منسوب میکردند؟
جناب مهدیان فهیم وبصیر وتحلیلکر !در مورد موضوعی هم که بنده ارائه کردم تحلیلی افاضه بفرمایید !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد مطیع رهبر است و برای همین است که مردم اینقدر دوستش دارند . خدا هر دوی انها را حفظ کند .
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين ....
Iran, Islamic Republic of
نظر آقا به آقاي احمدي نژاد خيلي نزديك است ....
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد متاسفانه فقط مطیع مشایی است، و این رابطه مراد و مریدی بارها او را مقابل رهبری قرار داده. اتفاقا الان بدنه هواداران احمدی نژاد فقط اقلیتی هستند که کوچکترین اعتقادی به ولایت فقیه ندارند.
Iran, Islamic Republic of
دادگاه را علنی کنید تا همه چیز روشن شود
Iran, Islamic Republic of
بقیه رو کاری ندارم
اما من در انتخابات مجلس
نام دکتر احمدی نژاد
و جناب مهندس اسفندیار رحیم مشایی
و آقای مهندس حمید بقایی
را خواهم نوشت

پس بهتر دنبال انتخابات الکترونیکی باشید
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
از سایت شما بخاطر انعکاس نظرات متفاوت تشکر می کنم
درباره احمدی نژاد باید تامل بیشتری داشت زیرا ایشان با هر شخص دیگری که به مقامات بالا دست پیدا نمود بسیار متفاوت است. ایشان علاقه دارد تا از موج های ایجاد کرده توسط خودش بهترین موقعیت های دست یابی به مقامات بالا را بدست آورد. احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش به اندازه کافی با رانت توزیع پول (رسمی - غیر رسمی) در میان قاطبه مردم تهیدست محبوبیت نسبی پیدا نمود و اینک برای جذب علاقمندان به سیاست در طبقه متوسط چیزی مطلوب تر از تاختن به خانواده لاریجانی وجود ندارد و این موقعیت ممتازی شبیه سال 84 برایش فراهم می کند و باید انتظار داشت در انتخابات 1400 احمدی نژاد رییس جمهور بعدی ایران است.
Iran, Islamic Republic of
خوبه نوشتی پول بین مردم تهیدست. برو حسن آخر و اصحابش رو باش که میگن دوازده هزار میلیارد معوقه است منتهی بین 200 نفر
محمد
آیا مطالب شما در مورد آقای خاتمی هم صدق می کند ؟؟؟؟؟
عدالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
اقاي جهان نيوز هميشه با تحليل هاي آبكي و شكمي رفتي جلو. خدا رو شكر مردم تهران درس مناسبي به امثال شما و مدعيان اصول سوار دادن.به اميد پيروزي بهار بر زمستان اصولسواري
Iran, Islamic Republic of
لطفا شما نیت خوانی در مورد رهبری را به مغز کوچکتان وانگذارید. ایشان فرموده اند که در صورت لزوم نظرشان را آشکارا بیان خواهند کرد. امیدوارم بتوانید درک کنید
Iran, Islamic Republic of
آیا بهتر نیست زودتر اعلام کنند تا کار به جا های باریک نرسیده .....در مورد قرادادهای وزیر نفت هم یه نظر بدهند که دانشجویان جلوی وزارت نفت کتک نخورند!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
با هر نیتی مهم نیست مهم این است که دادگاه علنی برگزار شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد مردم هم خوب تشخیص می دهند که حق با کیست قوه قضاییه باید بدون ترس دادگاه را علنی کند.
Iran, Islamic Republic of
چه قیاس مزخرفی ، احمدی نژاد را با هاشمی که همه عمرش مبارزه ومجاهده بوده وسالها زندانهای مخوف شاه تحمل کرده ونزدیکترین فرد به بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده با هم مقایسه می کنید!
Iran, Islamic Republic of
اللهم مشغل الظالمین به الظالمین
حسن
Iran, Islamic Republic of
انشاء ا... باهم محشور شوید !!!!!
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود بگویی که بیشتر عمرش رو توی (کاخ فرح- کاخ سعداباد ) بود و اخر سر هم توی کاخ از دنیا رفت.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهان نیوز که روز به روز ما را در هدف حمایت از عدالت روشنتر میکنه...
درود بر آزاده ترین سیاسی ایران بعد از رهبر انقلاب
درود بر دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
تقریبا تحلیلهای زیادی از سایتهای زیادی با سلایق مختلف خواندم. و هیچ تحلیلی به این درستی ندیدم

واقعا عالی بود و تمامش را من قبول دارم
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد به هزاران نفر مثل : هاشمی برتری داشت .
احمد
Iran, Islamic Republic of
تنها گناه هاشمی این بود که ده سال زودتر از شما حقیقت را بیان کرد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک اصلاح طلب واقعی میگم که وقت احمدی‌نژادی شدن رسیده است!
او ازادی بیانی دارد که محمد خاتمی و روحانی ندارند، او با هر دلیل پشت پرده ای سخنان حقی میزند، حتی اگر دیر گفته باشد، دیگران که هنوز شروع نکرده اند
باید گذشته ها را فراموش کرد و به احمدی نژاد جدید سلام کرد
سایلنت
Iran, Islamic Republic of
.....
هادی کلهر
United States
خدا پدر و مادرش را رحمت کند رئیس جمهور سابق را .