جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مدیترانه، مرگبارترین مرز جهان برای پناهجویان

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 568163
سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که از سال 2000 تاکنون بیش از 33 هزار نفر در تلاش برای عبور از امتداد مدیترانه به سمت اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
مدیترانه، مرگبارترین مرز جهان برای پناهجویان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بررسی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که از سال دو هزار تاکنون، بیش از 33 هزار نفر در حین تلاش برای انجام یک سفر خطرناک در امتداد مدیترانه جان خود را از دست دادند.
 
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، روز جمعه (دیروز) گزارش کرد که دریای مدیترانه تابحال یکی از مرگبارترین مرزهای جهان بوده است زیرا از سال 2000 تاکنون بیش از 33 هزار نفر در تلاش برای عبور از این گذرگاه خطرناک، جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل که توسط سازمان بین‌المللی مهاجرت منتشر شد، خطر مرگ در حین سفر این آوارگان برای رسیدن به اروپا تا حد زیادی افزایش داشته است.

«فیلیپه فارگ» یکی از نویسندگان گزارش سازمان ملل و استاد موسسه دانشگاه اروپایی در فلورانس ایتالیا می‌گوید که توافق بحث‌برانگیزی با ترکیه در زمینه مهاجران و محاصره دریایی توسط گارد ساحلی لیبی، سفر در امتداد مدیترانه را بسیار خطرناک‌تر کرده است زیرا مسیر به سمت یک گذرگاه مرکزی طولانی‌تر به سمت ایتالیا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: «مسدود کردن مسیر‌های کوتاهتر با خطرات کمتر می‌تواند مسیرهای طولانی‌تر و خطرناک‌تر را باز کنند و بنابراین احتمال مرگ در دریا افزایش می‌یابد».

فارگ تصریح کرد:‌« همکاری با ترکیه برای جلوگیری از جریان غیرقانونی عبور مهاجران هم‌اکنون با لیبی هماهنگ شده است که کشور اصلی خروج مهاجرانی است که در امتداد مسیر مرکزی قاچاق می‌شوند. با اینحال چنین رویکردی با در نظر گرفتن حکومت بسیار ضعیف، بی‌ثباتی لیبی نه تنها از نظر اخلاقی سزاوار سرزنش است بلکه این رویکرد ناموفق هم می‌باشد.

بیش از 161 هزار مهاجر و آواره در سال جاری میلادی وارد اروپا شدند و 75 درصد از آنها از طریق مسیر مرکزی وارد ایتالیا شدند.

در سال 2015، اتحادیه اروپا شاهد افزایش ورود پناهجویان به این منطقه شد که اکثر آنها نیز آوارگانی بودند که از جنگ در خاورمیانه، آسیا و آفریقا گریخته بودند و آلمان حدود 900 هزار نفر را پذیرش کرده است.
بر اساس این گزارش، گروههای اصلی از مهاجرانی که امسال وارد اتحادیه اروپا شدند از نیجریه، اریتره و گینه بودند.

این گزارش حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، حدود 3 هزار پناهجو در تلاش برای عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند و احتمال می‌رود این آمار قبل از پایان سال جاری میلادی افزایش یابد. سال گذشته میلادی 4 هزار و 757 نفر در مسیر مدیترانه جان خود را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *