پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سینما جای تهیه کننده آقازاده غیرحرفه ای نیست

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 567994
عبدالله علیخانی نسبت به ورود آقازاده ها در مقام تهیه کنندگی سینما واکنش نشان داد.
سینما جای تهیه کننده آقازاده غیرحرفه ای نیست
به گزارش جهان نيوز، عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما در خصوص عواقب ورود تهیه کنندگانی موسوم به آقازاده با کارنامه‌ای نه چندان خوب و حرفه‌ای گفت: اصلاً سینما جای ورود آقازاده، دختر زاده، خانم زاده، پسر زاده و یا هر زاده دیگری که به صورت دل بخواهی قصد فعالیت در آن را دارد، نیست. مشخص نیست این افراد که حرفه شان چیز دیگری است چگونه ورود پیدا می کنند و پول های هنگفت را از کجا وارد سینما می کنند! البته پول ها را از کجا می آورند به خودشان ربط دارد؛ ما می گوییم سینما حساب و کتاب و اصول و قواعد خودش را دارد.

وی افزود: بخش قابل تامل این مسئله، نیت هایی است که پشت ورود این نوع تهیه کننده ها با پول های هنگفت قرار دارد. حضور آنها اساس کار و نظم سینما را به هم می زند و نمونه آن کم کاری و یا بیکاری تهیه کنندگان حرفه ای طی چهار پنج سال اخیر است؛ افرادی که چند دهه در این سینما فعالیت داشتند. نتیجه این اتفاق فلج شدن بخش خصوصی خواهد بود.

علیخانی ادامه داد: این نوع تهیه کنندگان موسوم به آقازاده و غیرحرفه ای، فقط به دنبال منافع هستند؛ هرجا منفعتی باشد ناخنکی می زنند و می روند و به محض احساس خطر در زمینه سود و منفعت، آن کار را رها کرده و می روند و نتیجه اش باقی ماندن ویرانه برای سینما و تهیه کنندگان حرفه ای خواهد بود.

این تهیه کننده اظهار داشت: البته اینطور نیست که ما بگوییم هیچ کس نباید به بخش تهیه کنندگی سینما ورود پیدا کند، بلکه می گوییم همه کارها اصول خودش را دارد و باید با حساب و کتاب باشد.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: این نمونه تهیه‌کنندگان تازه وارد و غیرحرفه‌ای، انگار پولشان را نذر سینما کردند و فقط برای تخریب آمده اند که باید به آنها گفت بروید و پولتان را نذر جای دیگری کنید و به سینما لطمه نزنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *