چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

موج بارشی نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 567945
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده رفته رفته از شرق کشور خارج خواهد شد، گفت: موج بارشی جدیدی از اواخر وقت روز یکشنبه وارد کشورمان می‌شود و بخشهای غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
موج بارشی نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد
به گزارش جهان نيوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود همچنان در بخشهایی از کشورمان و نواحی مرکزی و شرقی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه جریانات سرد شمالی نیز وارد کشورمان شده است، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها امروز و امشب  باران و رعد و برق در سواحل دریای خزر و استانهای مازندران و گلستان به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در ساعات آتی غالباً در شمال شرق، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و به صورت پراکنده در شمال غرب و شرق کشور رخ می‌دهد که این پدیده در نقاط سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، بارشها طی روز شنبه در سواحل شرقی و مرکزی خزر و در مناطقی از استانهای خراسان شمالی، خرسان رضوی و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی روز شنبه مناطقی از شمال غرب و سواحل غربی خزر نیز با رشد ابر و بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: این سامانه بارشی قبل از ظهر روز یکشنبه در بخشهایی از خراسان شمالی، گلستان و خراسان رضوی فعال خواهد بود و موجب بروز بارش پراکنده باران خواهد شد که رفته رفته از کشور خارج می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود، گفت: این موج بارشی نیز در اواخر وقت روز یکشنبه بر غرب کشور اثر می‌گذارد و موجب ایجاد ابرناکی و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد می‌شود.
وی همچنین از وزش باد شدید در بخشهایی از کشور خبرداد و گفت: امشب در بخشهایی از دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ طی روز شنبه نیز مناطقی از شمال شرق و شرق کشور با وزش باد شدید مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تاثیرگذاری جریانات سرد شمالی بر کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور اظهار کرد: دستاورد این نفوذ جریانات سرد، افت 4 تا 8 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور است که این وضعیت تا اواخر روز یکشنبه پابرجا می‌ماند.

وظیفه، منطقه چالدران با 8 درجه زیر صفر را سردترین و راسک با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 12 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده دمای هوا یک درجه کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *