پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴
شروع بازی جدید روحانی با منافع ملی

چگونه دولت الحاق بی‌ سر و صدای 10 سند بین‌المللی را در سر می‌ پروراند؟/ چهار نکته پیرامون ICSFT

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 567930
جریانی در داخل کشور به طرز عجیبی تلاش می‌کند که سلطه بیگانگان را از طریق سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی بر ایران حاکم نماید. این مسئله مغایر عقل، قانون اساسی و نظر رهبر معظم انقلاب است. به طور کلی دشمن تلاش است که از طریق معاهدات مختلف که ظاهری زیبا و عوام‌فریبانه دارند دست و پای جمهوری اسلامی ایران را ببند و تکالیف جدید و اضافی بر ایران اعمال نماید تا مانع پیشرفت آن شود.
چگونه دولت الحاق بی‌ سر و صدای 10 سند بین‌المللی را در سر می‌ پروراند؟/ چهار نکته پیرامون ICSFT
به گزارش جهان نيوز؛ هفته گذشته و درست زمانی که زلزله کرمانشاه درصدر اخبار قرار داشت، رسانه‌ها خبر ارسال لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم توسط رئیس جمهور را منتشر کردند. از آن‌جایی که تمامی حواس‌ها در کشور به زلزله کرمانشاه و رسیدگی به وضعیت مصدومان آن اختصاص یافته بود این مسئله کم‌تر مورد توجه قرار گرفت غافل از این‌که این اقدام دولت خود در حکم زلزله‌ای دیگر بود! زلزله‌ای که توسط دولت‌مردان علیه امنیت و منافع ملی ایجاد شده است.
 
کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(1)  - به اختصار ICSFT- در دسامبر 1999 توسط مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد و همان‌‌طور که از نام و متن آن برمی‌آید در تلاش است که به مقابله با  تمامی اشکال  تروریسم  بپردازد. جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی بود که تاکنون این معاهده را نپذیرفته بود اما در جلسه هفتم آبان ماه هیات دولت و پس از پیشنهاد وزارت امور خارجه به تصویب هیات وزیران رسید و دولت در تلاش با ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در  به این معاهده ملحق شود. به گزارش رجانیوز، پیرامون این اقدام دولت دوازدهم باید به چند نکته اشاره کرد:
 
1- پذیرش این معاهده به علت تبعاتی که برای جمهوری اسلامی ایران دارد در واقع همان پیش‌روی در مسیر FATF به حساب می‌آید. علت اصلی این مسئله را نیز باید در گستردگی تعریف تروریسم در این کنوانسیون دانست؛ چنان‌که تمامی اعمال ذکر شده در 9 سند پیوست شده به آن به همراه « هر عملی که به منظور قتل یا ورود لطمه جسمی جدی به یک شهروند یا شخصی که مشارکت فعالی در درگیری مسلحانه ندارد و هدف از ارتکاب چنین عملی، ماهیتا یا براساس شرایط مربوط، ارعاب جمعیت یا وادار کردن یک حکومت یا یک سازمان بین‌المللی به انجام یا خودداری از انجام هر عملی باشد»  به عنوان فعالیت تروریستی شناخته می‌شود.(2)
 
این گستردگی تعریف از یک سو و از سویی دیگر نیز شناخت حزب‌الله لبنان به عنوان گروه تروریستی توسط اتحادیه عرب، آمریکا و کشورهای غربی از سویی دیگر منجر به آن خواهد شد که ایران به علت حضور و همکاری در محور مقاومت به سهولت به نقض این کنوانسیون متهم شود! در واقع دولت و وزارت امور خارجه با پذیرش این کنوانسیون با دستان خود تبعات امنیتی برای کشور به ارمغان می‌آورند و به دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی کمک می‌کنند تا ایران را بخاطر کمک به حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های حاضر در محور مقاومت تنبیه نمایند!
 
همچنین علاوه بر گستردگی تعریف تروریسم در ICSFT، ماده 18، 8، 9، 10، 11 و 12 آن به راحتی می‌تواند دستاویز قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و آن‌ها  ایران متهم نمایند که از اتخاذ اقدامات متناسب برای مقابله و مصادره اموال استفاده شده برای آن‌چه که گروه‌های نظامی غیرقانونی می‌خوانند سرباز زده و به تعقیب قضایی و استرداد مجرم نپرداخته است!
 
2- ملحق شدن ایران به این کنوانسیون درواقع پذیرش همزمان ده کنوانسیون بین‌المللی است چرا که در ضمیمه این کنوانسیون به 9 سند بین‌المللی دیگر از جمله کنوانسیون بین المللی مقابله با بمب گذاری های تروریستی (3)  اشاره شده است! نکته جالب توجه این‌جا است که دولت محترم حتی از حق شرط نیز استفاده نکرده و این معاهده را که تکالیف الزام‌آوری بر دوش جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد بدون هیچ قید و شرطی پذیرفته است!
 
3- جریانی در داخل کشور به طرز عجیبی تلاش می‌کند که سلطه بیگانگان را از طریق سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی بر ایران حاکم نماید. این مسئله مغایر عقل، قانون اساسی و نظر رهبر معظم انقلاب است. به طور کلی دشمن تلاش است که از طریق معاهدات مختلف که ظاهری زیبا و عوام‌فریبانه دارند دست و پای جمهوری اسلامی ایران را ببند و تکالیف جدید و اضافی بر ایران اعمال نماید تا مانع پیشرفت آن شود. متاسفانه عده‌ای در داخل کشور با ساده‌لوحی باور کرده‌اند که پیوستن ایران به این معاهدات منجر به پیشرفت ایران خواهد شد این درحالی است که تجربه نشان داده که این مسئله دقیقاً نتیجه‌ای عکس داده است. برای نمونه کافی است که به  برجام رجوع کنیم تا متوجه شویم که اجرای تعهدات تنها محدود به ایران بود و امضای و تنها ثمره اجرای توافق هسته‌ای نابودی صنعت هسته‌ای کشورمان بود.
 
4- موافقان پیوستن به معاهدات بین‌المللی معتقدند که عدم عضویت در این معاهدات به ضرر ایران خواهد بود و همین مسئله را نیز مبنایی برای پیوستن به آن تلقی می‌کنند اما نکته این‌جا است که می‌توان بدون پیوستن به یک معاهده بخش‌های مدنظر آن را اجرایی کرد. در واقع برای استفاده از اندک مزایا – تازه اگر بتوان مزایایی در نظر گرفت!- یک معاهده نیاز به پذیرش کامل و بدون قید و شرط آن نیست و می‌توان بخش‌هایی از آن را که مورد رضایت حاکمیت داخلی می‌باشد به اجرا درآورد.
 
 
1-   International Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism
 
2- Any other act intended to cause death or serious bodily injury to a civilian, or to any other person not taking an active part in the hostilities in a situation of armed conflict, when the purpose of such act, by its nature or context, is to intimidate a population, or to compel a government or an international organization to do or to abstain from doing any act.
 
3- International Convention for the Suppression of Terrorist Bombings
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تعداد نفوذی ها بسیار زیاد شده است
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه اینها احساس خطر نکنند و منافعشان و دنیا و زندگی شان به خطر نیافتد تا هدفشان که براندازی و انقلاب رنگی در کشور است دست بردار نیستندواینها قطعا در چند ماه اینده کشور را دچار تنش و حتی بحران خواهند کرد.اقای ظریف رسما اعلام میکنه که بیایید کشور را نابود کنید با پالس هاش و هیچ کس تو دهنش نمیزنه
مهدی
Australia
باسلام
وقتی ظریف میگه : آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد، یعنی چه ؟ معنیش اینکه باید ما بدون چون چرا نوکر
آمریکا بشویم . حالا چه شخصی این آقای ظریف را سرکار گذاشت
خوب آقای روحانی بود این آقایون روشون نمیشه والا آقای روحانی کلید
تدبیر امید را تقدیم آمریکا میکرد همانطور که بوسیله دیپلماتهای مجرب
خودش انرژی هسته ای را که ایران باخون جگر وشهید دادن بهترین فرزندانش که درراه بثمر رسیدن انرژی هسته ای داد. این آقایون با
خنده های مستانه تقدیم شیطان بزرگ کردند وتازه مدال هم برای
نابودیش گرفتند که یکی از این آقایون دوری اصفهانی بود که درجمع
دیپلماتهای مجرب بود، خیلی حرف ، یا می دونستند یا نمی دونستند
که درهر صورتش جبران پذیر نیست. خدا بخیر بگذارد
Iran, Islamic Republic of
دولت است دیگر
دولت قاتل انرژی هسته ای، تحقیقات در سلول های بنیادی و فضایی
دولت نجومی بگیران کاسب کار