شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

راهبرد جدید آمریکا چیست؟

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 567908
قطعا اگر اگر کسی هنوز تصور می کند از مسیر گفت وگو کردن با امریکا یا اروپا چیزی حل می شود، صلاحیت تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی را از دست داده است.
راهبرد جدید آمریکا چیست؟
به گزارش جهان نيوز؛ محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: قطعا اگر اگر کسی هنوز تصور می کند از مسیر گفت وگو کردن با امریکا یا اروپا چیزی حل می شود، صلاحیت تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی را از دست داده است. راهبرد جدید آمریکا چیست؟ راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران در سه بخش اصلی طراحی شده است:
  1. ۱- جلوگیری از نفوذ مؤثر ایران بر تحولات منطقه
    ۲- برجام
    ۳- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بر خلاف برخی تصورات این راهبرد محصول تصمیم مقطعی #ترامپ و دولت آمریکا نیست بلکه بخشی از راهبرد طولانی مدت این کشور است. نگرانی آمریکا از تحولات منطقه غرب آسیا و پیروزی های جبهه مقاومت، همچنین تثبیت قدرت منطقه ای ایران با اعلام نابودی داعش، آمریکا را به سمت تضعیف برنامه های نظامی ایران پیش میبرد .  اصلی ترین محورهای عملیاتی سازی راهبرد جدید آمریکا  در داخل ایران عبارت است از:
  1. ۱- افزایش تحریم های اقتصادی به بهانه های مختلف
    ۲- ایجاد دوقطبی موافقان و مخالفان سازش در کشور و تلاش برای ایجاد نافرمانی مدنی و شورش در ایران
    ۳- مقصر جلوه دادن سپاه در مشکلات پیش روی مردم
    ۴- جلوگیری از پیشرفت برنامه های امنیت ملی بویژه برنامه موشکی و برنامه های منطقه ای
 بر خلاف نظر غربگرایان داخلی که راه نجات را پناه بردن به اروپا میدانند شکست  راهبردهای خصمانه آمریکا  وابسته به  موارد  زیر است:
  1. ۱- حفظ یکپارچگی ملی و پرهیز از حاشیه سازی
    ۲- مطالبه جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
    ۳- تاکید بر اختلافات راهبردی میان ایران و آمریکا
    ۴- انتقال تحلیل ها از ترامپ ستیزی به استکبار ستیزی
    ۵- اجتناب از ایجاد هراس و شرطی کردن جامعه

قطعا اگر  اگر کسی هنوز تصور می کند از مسیر گفتگو کردن با امریکا یا اروپا چیزی حل می شود، صلاحیت تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی را از دست داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *