پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در ایران

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 567865
یک داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان دارویی کشور به جزئیات و علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان پرداخت.
علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سبزواری با اشاره به اینکه باید در عرصه تولید داور بر محور کیفیت متمرکز شد تا پزشکان  و متخصصان نیز با خیالی آسوده دارویی ایرانی را تجویز کنند، اظهار داشت: از آن سو نیز وقتی یک فوق تخصص در حوزه سرطان از اصالت و کیفیت داروی تولید داخل مطمئن می شود بهتر است تا برند ژنریک دارو را روی نسخه تجویزی قید کند.

این داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان دارویی کشور با اشاره به تولید چند نوع داروی هایتک توسط متخصصان داخلی عنوان کرد: جوانانی که می توانستند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند در ایران ماندند و در طول 5 سال گذشته داروهای بسیار پیشرفته از نظر فرمالیسیون را تولید کردند و باعث جلوگیری از خروج حدود 600 میلیارد تومان از کشور شد.

وی با بیان اینکه تعداد تولید داروهای هایتک در کشور محدود و کم است ولی ارزش آن بسیار زیاد است، گفت: هم اکنون تامین داروهای هایتک و پیشرفته در کشورمان به صورت 50 - 50 صورت می پذیرد یعنی نیمی از این داروها وارداتی و نیمی دیگر در کشور تولید می شود.

این داروساز با اشاره به اینکه داروهای تولیدی کشورمان حتی بیماری سرطان را نیز درمان می کنند، عنوان کرد: اگر در کشور مشاهده می کنیم بیمار مبتلا به سرطان درمان نمی شود و فوت می کند به دلیل این است که فرهنگ پیشگری در کشورمان کمرنگ است و همه نیز از دولت ها انتظار دارند درحالیکه باید افراد و مردم خود به عرصه مقوله ورود کنید.
سبزواری خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا افراد بسیاری دچار سرطان می شوند ولی چون زود سرطان آنها شناخته می شود متعاقبا درمان آن نیز امکان دارد ول در ایران اینگونه نیست و تا بدن افراد درد نگیرد کسی به فکر معاینه و پزشک نمی شود و زمان مطلع می شوند که چار سرطان به مراحل نهایی و خطرناک رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *