جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ثبت‎نام ۹۴ فیلم برای حضور در جشنواره فجر

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 567835
۴۳ فیلم مستند و ۹۴ فیلم سینمایی متقاضی حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شدند.
ثبت‎نام ۹۴ فیلم برای حضور در جشنواره فجر
به گزارش جهان نيوز به نقل از عصر ایران، با پایان یافتن مهلت حضور فیلم ها در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مجموع ۱۳۷ اثر فرم تقاضا را تحویل دبیرخانه دادند.

آثار ارائه شده به جشنواره فیلم فجر شامل ۴۳ فیلم مستند و ۹۴ فیلم سینمایی است. قرار است امسال ۲۲ فیلم در بخش مسابقه جشنواره به رقابت با یکدیگر بپردازند و طبق تاکیدات قبلی، این سهمیه افزایش نخواهد یافت.
 
دبیر جشنواره فیلم فجر در این مورد پیش از این گفته بود: «تعامل مدیریت جشنواره با فیلمسازان و رسانه ها می تواند یک اتفاق خوب را رقم بزند و بدون همراهی این ۳ضلع نمی توان به نتایج خوبی رسید. سال های گذشته هم از سمت سینماگران، هم رسانه ها این خواسته مطرح بود که باید تعداد فیلم ها منطقی باشد. امسال در بخش مدیریت به این خواسته پاسخ مثبت دادیم، امیدواریم که خود رسانه ها و سینماگران کمک کنند. رسانه ها استانداردهای حرفه ای یک جشنواره را متذکر می شوند و جالب اینکه خودشان این قرار را رعایت نمی کنند و فشار می آورند که این فیلم هم خوب است و بگذارید در جشنواره اکران داشته باشد. ما باید چارچوب قانونمندی طراحی کنیم که دیگر شاهد این همه تغییر نباشیم. اگر قانون فوتبال می گوید فقط ۱۱ بازیکن باید در زمین باشد، پس تحت هیچ شرایطی نباید تعدادشان ۱۲ شود. شما هم اگر می گویید فیلمی خوب است و حق حضور در جشنواره را دارد، پس باید پیشنهاد دهید جای کدام اثر را بگیرد نه اینکه اضافه شود.»

 طبق اعلام جشنواره قرار است پس از بررسی فرم های تقاضا، استعلام و احراز قطعیتِ داشتن پروانه ساخت و پروانه نمایش سینمایی، فهرست کامل این آثار اعلام شد. بازبینی فیلم ها توسط هیات انتخاب بزودی آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت و آثار راه یافته به بخش مسابقه هفته اول دی ماه اعلام می شود.
سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *