جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حذف دلارسبب حذف سلطه گری آمریکامی شود

آمریکا فروشنده۵۴درصدتسلیحات است

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 567767
عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا فروشنده ۵۴ درصد تسلیحات جهان است، گفت: برای حذف نظام سلطه امریکا بر کشورها باید دلار را از معادلات تجاری بین کشورها حذف کنیم.
آمریکا فروشنده۵۴درصدتسلیحات است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، احمد توکلی ظهر پنج شنبه در همایش جهان بدون ترور که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان گیلان به میزبانی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: سلطه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی آمریکا به یک نقطه از جهان متمرکز نبوده بلکه بسیاری از مناطق را در بر می گیرد.

خوی سلطه گری آمریکا بر سایر کشورها
وی با اشاره به اینکه این سلطه گری از آمریکایی شمالی، جنوبی و لاتین تا آسیا جنوبی شرقی و خاورمیانه کشیده شده است، افزود: آمریکا تلاش می کرد تا با روی کار آوردن عناصر خود در کشورهای این مناطق به منافع خود در بخش های مختلف دست یابد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره حضور رژیم غاصب صهیونیستی نیز وضعیت به همین گونه است، گفت: این رژیم جعلی با فشار، ارعاب و تهدید و کشتار جمعی، مردم فلسطین را مجبور کرد تا از خانه و سرزمین خود به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

وی با اشاره به تصویب بسیاری از قوانین بین المللی که خود کشورهای استکباری تصویب کرده ولی بدان عمل نمی کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این قوانین منع استفاده از سلاح های هسته ای و شیمیایی بوده که نخستین و آخرین بمب اتمی را در قبال یک کشور همانند ژاپن خود آمریکا استفاده کرده است.

توکلی در ادامه با بیان اینکه کشوری که مدعی بوده جمهوری اسلامی ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد خود ناقض کننده این قانون است، تصریح کرد: این درحالی است که این کشور به افرادی که چنین جنایاتی همانند دستور شلیک به هواپیمایی مسافربری ایرانی را داده مدال اعطا می کند که این نماد کامل وحشی گری است.

آمریکا بزرگترین فروشند سلاح در جهان
وی به فروش تسلیحات جنگی به سایر کشورها نیز اشاره کرد و یادآورشد: آمریکا خود بزرگترین تولید کننده و فروشنده تسلیحات نظامی به کشورهای جهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه براساس آمار ۵۴ درصد فروش تسلیحات جهان توسط آمریکا انجام داده می شود، گفت: طی سال های ۹۱ تا ۹۴، ۸۵ درصد از فروش  ۵۵ میلیارد دلاری اسلحه مربوط به آمریکا بوده که به کشورهای دیکتاتور همانند عربستان فروخته شده است.وی سررشته همه درگیری ها و جنگ ها را آمریکا عنوان کرد و گفت: این کشور با ایجاد تفرقه، توطئه و درگیری تنها به فکر فروش تسلیحات نظامی و کسب سود از این راه است.

توکلی همچنین اظهار کرد: براساس این آمار فروش اسلحه آمریکا چهار برابر انگلیس، هفت برابر فرانسه، هفت برابر روسیه و ۵۴ برابر کشور چین بوده که نشان از فروش قابل توجهی از تسلیحات جهان است.
وی با بیان اینکه بررسی سازمان های بین المللی نیز نشان می دهد آمریکا بیشترین حق رأی را در آنها دارد، تصریح کرد: به صورت مثال صندوق بین المللی پول که همانند بانک مرکزی برای کل جهان عمل کرده و گردش پول دنیا را کنترل و نسبت ارزی کشورهای جهان راتنظیم می کند.

حق رأی ۱۷.۴ درصدی آمریکا در صندوق بین المللی پول
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر کشوری در این صندوق  در تصمیم گیری حق بیشتری داشته باشد می تواند بدون هیچ اقدام منفعت بیشتری دریافت کند، ادامه داد: این کشورها می توانند با تغییر رابطه پولی سبب افزایش صادرات کشورهای خود و واردات سایر کشورها شوند.

وی با بیان اینکه حق رأی آمریکا در صندوق بین المللی ۱۷.۴ درصد است، افزود: جمع آرای پنج کشور اعم از انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا ۴۸.۵ درصد بوده که اگر بخواهند می توانند هر تصمیمی به نفع خود و به ضرر سایر کشورها در این صندوق بگیرند.

 به گفته این مسئول آمریکا در بسیاری از معاهدات جهانی حضور دارد ولی به دلیل خوی سلطه گری، زیادخواهی زیر بار مصوبات این معاهدات نمی رود.

توکلی به اهمیت نقش موادخام در تعیین سطح چگونگی سیره توسعه یک کشور اشاره کرد و گفت: اگر کشوری بر انرژی و موادخام اساسی یک کشور تسلط یابد می توانند سبب استعمار آن کشور و کسب منفعت بیشتر برای خود شود.
وی با اشاره به درگیری و ایجاد جنگ در منطقه خاورمیانه که ریشه همه آنها از سوی کشور آمریکا است، اظهار کرد: بیش از دو سوم نفت ثابت شده ذخایر نفتی جهان در منطقه خاورمیانه وجود و به دلیل ارزان تر بودن استخراج این نفت نسبت به سایر نقاط جهان، آمریکا بیش از سایر مناطق به منطقه خاورمیانه توجه دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به گفته یکی از مقامات آمریکایی این کشور به دنبال تسلط بر تمام موادخام جهان به ویژه نفت است، خاطرنشان کرد: فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه علت اصلی جنگ در عراق رانفت عنوان کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: نتیجه چنین سلطه طلبی در جهان سبب می شود منابع طبیعی، تولید قابل مصرف و درآمد قابل کسب جهان نصیب یک عده محدود شود.
توکلی همچنین با بیان اینکه تنها یک پنجم جمعیت جهان که ۲۰ درصد ثروتمندان جهان را تشکیل می دهند بیش از سه پنجم مصرف را دارند، تصریح کرد: این درحالی است که ۶۰ درصد جمعیت متوسط جهان نیز ۲۲ درصد مصرف و ۲۰ درصد
جمعیت فقط یک درصد مصرف را دارند که این نمودار، نمودار فقر است.

سلطه گری آمریکا برای حفظ منابع اقتصادی و مالی خود در سایر کشورها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کشوری برای انجام معاملات خود پول چاپ می کنند این سوال را که بانک مرکزی هر کشور باید چه میزان پول چاپ کند که به سود ان کشور باشد مطرح کرد.
وی با اشاره به اینکه میزان چاپ پول تازمانی خوب است که همان اندازه جنس تولید می شود پول نیز وجود داشته باشد، گفت: حال در این میان کشوری دومی بخواهد با پول مثلا کشور ایران از کشور ثالثی خرید کند در آن صورت ما به همان میزان ثابت جنس تولید کرده و با افزایش چاپ پول و در اختیار قرار دادن ان به سایر کشورها به منفعت بیشتری دست می یابیم.

توکلی با بیان اینکه امروز آمریکا با تکیه برتسلط نظامی و سیاسی خود بر جهان با افزایش چاپ دلار که به عنوان ارز معاملاتی اکثر کشورها جهان استفاده می شود بدون اینکه هیچ اقدامی انجام دهد منفعت و سود بیشتری می برد، تأکید کرد: به همین دلیل بوده که بیش از ۴۰ سال تراز بازرگانی خارجی آمریکا منفی است و این کشور بدون اینکه حرکتی کند می تواند بیشتر مصرف کند.

وی با تأکید براینکه این موضوع و حفظ این سلطه گری سبب شده که امریکا به دنیال آدمکشی، فشار، زور، تهدید و ارعاب سایر کشورها باشد، گفت: اگر می خواهیم این نظام سلطه حذف شود باید دلار را از روند معاملات ارزی کشورها حذف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توصیه به دولت برای اجرای این کار در معاملات با سایر کشورها، تصریح کرد: آمریکا می خواهد با حفظ این روند به سلطه گری خود بر سایر کشورها ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *