شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۲
صبح بدون داعش، مدعیان صبح بدون تحریم را عصبی کرد

همدلی: پرونده منطقه را از قاسم سلیمانی بگیرید و به ظریف بدهید/ اعتماد: داعش را به آمریکا نسبت ندهید!

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 567564
اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم، شکست داعش با الگوی مقاومت را کم اهمیت جلوه داده و مدعی هستند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود. در کنار این موضوع، بسیاری از روزنامه های زنجیره ای، به راحتی از کنار این پیروزی بزرگ گذشتند.
همدلی: پرونده منطقه را از قاسم سلیمانی بگیرید و به ظریف بدهید/ اعتماد: داعش را به آمریکا نسبت ندهید!
به گزارش جهان نيوز، اصلاح طلبان بارها اعلام کرده بودند که حضور نظامی ایران در سوریه منطقی و قابل قبول نیست! و در نهایت راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد.بر همین اساس، افرادی همچون کرباسچی- از اعضای شاخص حزب کارگزاران- با وقاحت به مدافعان حرم حمله کردند.

سردار قاسم سلیمانی چندی پیش- در مراسم اربعین شهادت شهید نصیری- گفته بود:«برخی اوقات ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که اقدامات خوبی هم هست اما برخی گره‌ها و مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود و آنجا اتفاقات دیگری است که از همه رفتارهای دیپلماسی معمولی عبور می‌کند، درها را می‌گشاید، پیوندها را ایجاد و یخها را ذوب می‌کند و اخوت و صمیمیت ایجاد می‌کند و خون شهید نصیری از این خونها بود».
روزنامه های اصلاح طلب در سال 94 با جنجال رسانه ای  و تیترهایی همچون «صبح بدون تحریم»، «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «کلید تدبیر قفل تحریم‌ها را گشود»، «فتح‌الفتوح دیپلماسی ایران»، «غروب تحریم، ساحل توافق»‌، «مهر تدبیر بر پیشانی تحریم»،«فروپاشی تحریم»، «اینک بدون تحریم»،«تحریم رفت»، «پیروزی، بدون جنگ»و...به استقبال برجام رفتند.

به گزارش مشرق، اکنون 28 ماه از امضای برجام و 22 ماه از اجرای برجام سپری شده است. نه تنها تحریم ها به تاریخ نپیوست بلکه زیرساخت تحریم ها با قوانین بی سابقه ای همچون «کاتسا 2017»- یا همان مادر تحریم ها- گسترده تر شد. ظریف چندی پیش اعلام کرد که «هنوز نتوانسته ایم یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم».

پیش از آن عراقچی گفت «تحریم ها فقط روی کاغذ لغو شده است». به اذعان مقامات ارشد دولت، ایران علیرغم انجام تمامی تعهدات، تحقیقا هیچ دستاوردی عایدش نشد. هسته ای از دست رفت و تحریم ها باقی ماند.
قرار بود با اجرائی شدن برجام، صدها میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان که بلوکه شده است، آزاد شود، تمامی تحریم‌ها آنگونه که آقای رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده بود، لغو شود، گشایش اقتصادی ایجاد شود، روابط تجاری که لازمه آن گشایش «ال‌سی» در بانک‌های خارجی است از بن‌بست خارج شود.

چرخ معیشت مردم همراه با سانتریفیوژها به چرخش درآید، سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرد، تورم از میان برداشته شود و تولید از رکود خارج شود ولی طرف مقابل  و مخصوصاً آمریکا به هیچ یک از این تعهدات خود عمل نکرده است و این واقعیت تلخ را مقامات ارشد دولت نیز انکار نمی‌کنند.

حال برجام به عنوان یک تجربه مهم و البته پرهزینه پیش روی ماست. برهمین اساس بزرگترین دستاورد برجام، اثبات چندین باره ی غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست. اثبات اینکه باید برای پیشرفت کشور به نقطه های حقیقی چشم دوخت و از امید بستن به نقطه های خیالی پرهیز کرد.

با این وجود، اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم، شکست داعش با الگوی مقاومت را کم اهمیت جلوه داده و مدعی هستند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود.

در همین رابطه روزنامه همدلی در گزارشی نوشت:
«تجربه مذاکرات برجام پیش‌رویمان است؛ آن زمان که با انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت خارجه، دولت روحانی «اختیار تام» یافت تا با آمریکایی در باب پرونده هسته‌ای مذاکره کند که دیواری به بلندای 60 سال دشمنی و بی‌اعتمادی میان آن‌ها بود. نتیجه آن تصمیم این شد که دیپلمات‌های وزارت خارجه ایران توانستند کالای اورانیوم 20 درصدی که دانشمندان هسته‌ای ایران تولید کرده بودند، به میلیاردها دلار فروش نفت، برقراری روابط تجاری میان ایران و جهان، میلیون‌ها دلار پول نقد، هواپیما، سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و ... تبدیل کنند. آیا همان تجربه را نمی‌توان این‌بار در منطقه تکرار کرد؟ گرچه یکی از پیش‌نیازهای چنین راهبردی وجود اراده حل مسائل نزد دو طرف است و به نظر نمی‌رسد با وجود رهبران جوان و ماجراجو در عربستان فعلا چنین پیش‌نیازی مهیا باشد اما آیا می‌توان امیدوار بود که پرونده سیاست‌‎های منطقه‌ای ایران حالا و بر حسب ضرورت‌های تازه از نیروی قدس سپاه پاسداران به وزارت خارجه منتقل شود تا محمدجواد ظریف و همکارانش کالای پیروزی‌های میدانی ایران در منطقه را به کالای روابط حسنه ایران با «تمام» همسایگانش بدل کنند؟».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی نوشت:
«این درست است که امریکا به عنوان یکی از قدرت‌های حامی داعش معرفی می‌شود و قرائن و شواهدی هم وجود دارد که امریکا از داعش در مقاطع خاصی حمایت کرده است اما تحلیل و تبیین منشأ پیدایی داعش و منابع قدرت این جریان با نسبت دادن به امریکا در واقع ساده کردن مساله و نادیده گرفتن عوامل مختلف اصلی دخیل در این ماجرا و خلاصه کردن همه آن در یک عامل فرعی است».

گفتنی است «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اذعان کرده است که داعش ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه است.کلینتون در این کتاب نوشته:«قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال 2013 در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم».

«مایکل فلین» رییس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز به طور بی سابقه و شفاف در گفت وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: «آمریکا عمدا در پیدایش و سرپرستی گروهک های تروریستی داعش ، جبهه النصره و شاخه تشکیلات القاعده در سرزمین شام و حمایت از آنها علیه نظام سوریه نقش داشت».

همچنین «پاتریک ریدر»سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه-مهرماه 94- رسما اعلام کرد که عملیات ارسال هوایی تجهیزات و مهمات به افراد مسلح(بخوانید تروریست ها) در الحسکه واقع در شمال سوریه با موفقیت صورت گرفت. و این موارد تنها بخش کوچکی از اعتراف مقامات آمریکایی درخصوص ایجاد و تجهیز گروه تروریستی داعش است.

در مجموع درخصوص موضع گیری روزنامه های اصلاح طلب درباره پایان داعش و تکرار الگوی برجام در امور منطقه  باید گفت که اولین تجربه شکست خورده را می‌توان با تسامح به حساب‌اشتباه و بی‌تجربگی گذاشت. اما وقتی ریل حرکت به سمت تکرار یک تجربه ‌اشتباه است، دیگر نمی‌توان آن را فقط یک خطا دانست و تلقی خط نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه غیر از خیانت از برخی اصلاح طلبا توقع دیگه ای هم هست؟
صادق ذوالفقاری شاهین شهر
Iran, Islamic Republic of
آخه از این جریان معلوم الحال انتظار دیگه ای هم دارین؟؟؟؟ البه اصدلگرایان بسیاری هم هم پیاله این جریان سبزنمای پوشالی شدن...
United States
از پیاده نظام و بلند گوهای کدخدا غیر از این سربزند باید شک کرد. اینها تفاله های جنبش گل منگولی سال ۸۸ هستند که هنوز درک نکردند که کدخدا خیلی وقت هست از اونها رد شده و مهره سوخته هستند.
Iran, Islamic Republic of
ظریف کار شاقی نکرد
Iran, Islamic Republic of
چرا ظریف خان کار فوق العاده ای کرد سرمایه انرژی هسته ای که در دولت قبل! و با خون شهدا به دست آمده بود معامله کرد و نقد همه را بر باد داد و رفت ونسیه وعده گرفت که نتیجش حقارت شد.
Iran, Islamic Republic of
ظریف مثل مرحوم خلخالی عمل کرد بنیان گذار انرژی هسته‌ای در کشور را اعدام کرد و گفت اینها بدرد کشوری که اینهمه نفت و گاز دارد نمیخواد و نیروگاه را تعطیل کرد و همه را از دم تیغ گذراند
Iran, Islamic Republic of
آیا می‌توان امیدوار بود که پرونده سیاست‌‎های منطقه‌ای ایران حالا و بر حسب ضرورت‌های تازه از نیروی قدس سپاه پاسداران به وزارت خارجه منتقل شود تا محمدجواد ظریف و همکارانش کالای پیروزی‌های میدانی ایران در منطقه را به کالای روابط حسنه ایران با «تمام» همسایگانش بدل کنند؟».
................................
عجب وقاحتی، ظریف هسته ای را که در دولت قبل به دست اومده بود معامله کرد و نقد همه چیز را داد و احمقانه و نسیه هیچیز نگرفت جز تحمل حقارت و تحریم بیشتر. الان هم مزدوران درخواست دارند نتیجه سالها مجاهدت با آدمکشهای تولید USA را بدهند دست ظریف تا نقدا همه را بر باد دهد تا دوباره چه حقارتی را به ملت تحمیل کند.
سقا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی به معنای دقیق یعنی عاشق آمریکا واروپا بودن وصدالبته مشتاق نوکری وپذیرش سطله ی آمریکا ودوستی باافتخار با اروپا یی ها بودن وهمین طورتحقیر واستهزاء جریان مقاومت هست .
از این جریان جزء این حرف ها توقع دیگه ای نداریم کارنامه ی این جریان از این حرف ها وکارهای غیر انقلابی پره ،از شرشون به خدا پناه میبریم وامیدواریم آمریکا وبزک کنندگان امریکا تو کشور به زودی برن جایی که عرب نی انداخت
Iran, Islamic Republic of
باید گفت خیلی بی شرمی می خواهد که عده ای لجن پراکنی کنند و پیشنهاد احمقانه بدهند .پیشنهادی که فقط از منافقان و ستون پنجم دشمن داده می شود . دیدیم میوه ها وگلابی های برجام چطور به کام ملت داده شد !!! و حتی آب خوردمان هم البته با نابود کردن صنعت هسته ای ( که با تلاش دانشمندان عزیز هسته ای ساخته شده بود) بنا به وعده داده شده توسط روحانی و ... چطور ربط داشت !!!. باید گفت در سنگر سیاست مردان مردی از جنس حاج قاسم سلیمانی ها را می خواهد .
Iran, Islamic Republic of
داعشی وطنی از شکست داعش عراق و سوریه ناراحتند مدام دارند دامن آمریکا را تطهیر می کنند متاسفانه اطلاعات ایران قدرت شناسایی دلارهایی که برای اینها فرستاده میشه نمی تونه شناسایی کنه
Iran, Islamic Republic of
شابد هم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خائنین و وادادگان اصلاحات بدانند که فروش اورانیوم 20 درصدی نه تنها افتخار نیست بلکه خیانت به کشور و انقلاب است، شما با انتقال اورانیوم به خارج از کشور عملا برای تحت فشار قرار دادن جنایتکاران غربی در هنگام نقض برجام، دست کشور را خالی کردید و چنان عجولانه سانتریفیوژها را نابود کردید که فعلا نمی توانید اورانیوم 20 درصد تولید کنید، خیانت افتخار نیست که آن را در بوق و کرنا می کنید. خجالت بکشید
Iran, Islamic Republic of
اجلاس سوچی هم مشکوک بود
معما چون حل شود آسان شود
داعش نابود شد
اسد پیروز شد
حالا این آقایان دو‌رو منم منم میکنند
خیالتان راحت از این به بعد را هم حاج قاسم مدیریت میکند تا زحمات هدر نرود
Iran, Islamic Republic of
جهان جان ،کسی که خوابیده را می شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد تازه بابت این خواب هم داره پول هم می گیره
Iran, Islamic Republic of
ظریف سلطان شکست در همه پرونده هایی که داشته بوده
اصلا لیاقت اینکه مذاکره کننده ایران باشه رو نداره
مسأله امنیت هم بده بستان نداره
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مثل سلفش برادر جبیر وهابی ! هردو با دستانی خالی !
طلبه
Iran, Islamic Republic of
روزنامه های زنجیره ای نسبت به مسایل منطقه کاملا آگاهی دارند,
یعنی زدن این حرفها در زنجیره ای ها از روی خیانت است ن جهالت.
Iran, Islamic Republic of
اینا رو باید می سپردیم دست داعشی ها
اگر دین ندارند آیا وحدان هم ندارند؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خطاب به اعتماد تهوع اور!!:
این محور مقاومت نیست که داعش رو به محبوب دلهاتون یعنی کدخداتون یعنی امریکا وبه عبارتی بهتر شیطان اکبر، نسبت داده، بلکه خود این شیاطین اذعان کردند که داعش ساخته وپرداخته این صهیونهای اخرالزمانی هست! حلا تو میخوای این ننگ و بی ابرویی شیطان اکبرو با یه مشت اراجیف تقبیح کنی!؟ پس ننگ بر تو باد!
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره نوکر باید برای اربابش خوش رقصی کنه دیگه. امریکا اربابه و این روزنامه ها هم نوکر امریکا هستن.
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا جاى تعجب و تاسف دارد چرا قوه قضائيه و سپاه به نيابت از شهداء مقاومت و رزمندگان گمنام اين عرصه ساكت نشسته اند وعليه اين مزدوران وطن فروش و پياده نظام دشمن كه شناخته شده هم هستند اعلام جرم نميكنه واينها را به دادگاههاى انقلاب نمى سپارند اينها تماما هدفمند دارند فعاليت گسترده ميكنند براى إيجاد فتنه، اخلال در امنيت كشور وضربه و تضعيف جبهه مقاومت.
Iran, Islamic Republic of
کسی محل ادم های کوتاه نمی گذارد بگذارید هر چقدر می خواهند صداکنند چون ما که می دانیم کجاشون می سوزه !!