شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

به برکت عمامه خاکی

رضا مقدسی
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 567512
مردم همه خوب می دانند چه کسی حقیقتا با آنهاست و برا ی شان دل می سوزاند و چه کسی برای شان فیلم بازی می کند و ادای مردمداری را درمی آورد.
جهان نيوز - رضا مقدسی: عمامه خاکی ات بدل ندارد ، خودت هم بی بدیلی ، چون از جنس مردمی ازمیان مردم و در دل یکابک آنها خانه داری، دیدی و دیدیم مردم در  انبوه آوارها و بر روی تل خرابی خانه هایشان چگونه به استقبالت شتافته بودند . مقوا بدست و با زغال بر روی آن ؛نه بر صغحه دل شان نگاشته بودند «جانم فدای رهبر» انگار نه انگار که زلزله تمام زندگی آنها را زیر و رو کرده است و جان عریزان شان را درربوده! زن مصیبت زده همسرش وشریک زندگی اش ،فرزندش و پاره تننش و نمی دانم عزیز دیگرش را زیر آواره مصیبت جاگذاشته است اما به پیشوازت آمده ، شوقی در کلامش موج می زند و می گوید : هرچه داریم فدای  رهبر  او درد ما را می بیند و می داند.

آری تو درد مردم را و حرف دل شان را زیر کپرهای حادثه از زبان خود آنها شنیدی ، از نداری شان از صبر و استقامت شان با تو سخن گفتند بی هیچ فاصله ای و بی هیچ واسطه ای، اصلا مردم با تو فاصله ای احساس نمی کنند و نکرده اند. ۴۰ سال است که همین خامنه ای را دیده اند و می شناسند ،دیروز و امروز رهبری برای مردم هیچ فرقی نکرده است. وقتی همه عمامه خاکی ات را در زیر چادرهای آوارگان زلزله و یا در دل دورترین روستاهای حادثه زده سرپل ذهاب -که پای هیچ مقام عالی رتبه ای به آنجا نرسید-دیدند ،تصویر سال های پیشین حضورت در زیر کپرهای محرومان بشاگرد نشین در خاطرشان زنده شد .

درست است که رهبری اما جنس ات با همه رهبران دنیا فرق می کند ، چه در حسینیه امام خمینی باشی یا چند روزی بر روی تخت بیمارستان یا در میان نظامیان و سربازان در همه جا سید علی خامنه ای هستی، هم لبخند پر ملاحتت دلرباست و گرمای مهرت در اقصی نقاط عالم دل های عاشق را می رباید وهم صلابتت زهره دشمنان را آب می کند . شاید که نه حتما به همین دلیل است که کوته فکران مجازی و حقیقی نتوانسته اند ترا از خودت درست تشخیص بدهند. دچار دوبینی شده اند،لوچ فکری اند و عاجز از درک این واقعیت که یک رهبر با آن ابهت و صلابت که دنیا را مسحور اقتدار خود کرده چگونه این طور بی تکلف و بی پیرایه با مردم خاک نشین دمخور می شود و مردم آنطور برایش آغوش می گشایند و او بی پروا و بی تعارف در جمع مدیران و فرماندهان امداد رسان می گوید از روی مردم خجالت کشیده است که آن زن یا آن کودک و پیرمرد چگونه در این روزها و شب های سرد در زیر چادر، سرما را تاب می آورند، دل نگران مردم است و به صراحت اعلام می کند به این حد از خدمت رسانی مسئولان قانع نیست و باید  تلاش ها و مجاهدت ها مضاعف بشود.اصلا دنیا کدام رهبری را سرغ دارد که دل نگران مردمش باشد و از روی آنها خجالت بکشد!



خجالت که سهل است با قساوت تمام زنان و کودکان همسایه و هم کیش مسلمان خود را سالیانی است زیر آوار بمب هایشان به خاک و خون کشیده اند و از آب و غذا و دارو محرومشان داشته اند اما همچنان اسم شان خادمین الحرمین است . در سازمان ملل و دیگرمجامع دنیا راست راست در چشم دوربین ها نگاه می کنند و انگشت اتهام به سمت دیگران می گیرند و خیلی راحت در بازار مکاره سیاست ماست را سیاه جلوه می دهند و روز را شب و کاسبکارهای امریکایی و اروپایی و نوچه های اتحادیه عرب هم مثل بز اخفش سر تکان می دهند و آنها را تایید می کنند  .

این بازی ها البته دیری نمی پاید و دیری نپایده است که امروز منطقه و جهان از اقتدار رهبری شما و سربازان شجاع ات همچون حاج قاسم سلیمانی به تلاطم افتاده است. آری اقتدار را که سلاح های مرگبار ساخت امریکا و فرانسه و انگلیس نمی سازد، اگر مادر بمب ها اقتدار می آورد که امریکا این روزها از فرط ناتوانی و زخم خوردگی این همه زوزه نمی کشید. اقتدار از همین عمامه خاکی برمی خیزد ، از دل مردم . با مردم که باشی و در دل آنها که خانه داشته باشی آنچنان مقتدر خواهی بود که مردم عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان و .... همه در رکابت قرار بگیرند و آن وقت همین مردم پاپتی که قدرت های دنیا به هیچ شان می گیرد و هر روز و هرشب بمب و انفجار نصیب شان می کنند، می شوند لشکر پرصلابت حیدریون و فاطمیون و زینبیون و حزب الله و انصارالله و نقشه های طراحی شده ائتلاف قدرت های دنیا را که خواب ۲۰ ساله و ۳۰ ساله برای منطقه دیده بودند را به چشم برهم زدنی لوله می کنند و در آلبوکمال جشن پیروزی راه می اندازند و می شوند آینه دق ترامپ و نتانیاهو و شاهزاده بن سلمان! آری اقتدار یعنی این ! امام خمینی به همه ما آموخت که اقتدار و عزت از دل کوخ نشینی برمی خیزد و هیچ کاخ نشینی در تاریخ وجود ندارد که اقتدار و عزتش بر قلوب مردم بوده باشد.

مردم همه خوب می دانند چه کسی حقیقتا با آنهاست و برا ی شان دل می سوزاند و چه کسی برای شان فیلم بازی می کند و ادای مردمداری را درمی آورد. فرق مسئول بدلی را از غیر بدلی خوب تشخیص می دهند. اسیر بازی های دشمن و گربه رقصانی های تلگرام و توئیتر و غیروذالک هم نمی شوند.یعنی همه شان گوشی بدست هرلحظه  تلگرام شان را چک می کنند اما در انبوه راست و دروغ های درهم تنیده حرف آن راننده وانت نیسان آبی رنگ به دل شان می نشیند که می گوید در رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان هیچ فرقی بین ارتش و سپاه نبود و نیست ، اینها همه بازی دشمن است که بین ما تفرقه بیندازد.

با همین پیام ساده یک شهروند معمولی می شود مردم بدلی را از ملت غیر بدلی جدا کرد و دانست اکثر ایرانی ها بی دیل اند. اصلا ملت ایران بی بدیل است همین روزهای آخر ماه صفر دیدیم که چطوری تکیه ها و خیمه ها و موکب های عزای آل الله تبدیل شد به محل جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه . آری ملت ایران بی بدیل است ، رهبرش بی بدیل است ، انقلابش بی بدیل است و همین خصیصه ایران و ایرانی را عالمگیر کرده است . چه شیرین و قاطع سروده است حضرت حافظ شیرازی که:
حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید
در این بخش پایانی صفحه که تبلیغات برخی سایت های دیگه را می گذارید، لطفاً دقت کنید. رسماً عکس شکم برهنه یه زن رو گذاشتید به بهانه راه های کاهش وزن.

واقعاً زشت هست و با فرهنگ و دین ما نمی سازه.
Iran, Islamic Republic of
ضمنا در برخی از لینکها هم مطالبشون و یا پیامهای زیر مطالب دارای محتوای ناهنجار و غیرمودبانه میباشد در صورت امکان تجدیدنظر کنید.
Iran, Islamic Republic of
به نکتة خوبی اشاره کردید. جهان‌نیوز باید خیلی مراقب این آگهی ها تبلیغات باشد و آرمانش را فراموش نکند