شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳
ترقی:‌

از حضور ناطق‌نوری‌ درموتلفه‌ برداشت‌سیاسی‌نشود

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 567187
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور علی‌اکبر ناطق نوری در حزب موتلفه برای شرکت در مراسم روضه دهه آخر صفر حزب بود و نباید از آن برداشت سیاسی شود.
به گزارش جهان نيوز؛ حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مراسم روضه دهه آخر صفر حزب موتلفه طبق روال معمول هر سال، امسال نیز برگزار شد، اظهار کرد: دبیرکل حزب موتلفه از تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان کشور و دبیران کل احزاب به صورت مکتوب برای حضور در این مراسم مذهبی دعوت می‌کند. علاوه بر آن از طریق اطلاعیه‌ها و بنرهای سطح شهر از عموم مردم نیز برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسئولان و شخصیت‌های سیاسی مختلفی از این مراسم استقبال کرده و حضور می‌یابند که امسال هم آقای ناطق‌نوری در این مراسم شرکت کردند. برنامه ویژه و خاصی در رابطه با حضور وی یا مذاکره و جلسه سیاسی در راستای آنچه این روزها در مطبوعات در خصوص فعالیت سیاسی ناطق ‌نوری اعلام می‌شود، وجود نداشت و در واقع یک برنامه روتین و هر ساله موتلفه بوده و موضوع آن هم مذهبی بود نه سیاسی.
این فعال سیاسی در رابطه با نسبت موتلفه با ناطق‌نوری، تصریح کرد: ما از قدیم در موتلفه با ناطق‌نوری رابطه دوستانه داشتیم و وی نسبت به اعضای حزب از جمله مرحوم عسکراولادی و حاجی حیدری ارادت داشته است. این رابطه هیچگاه قطع نشده و همچنان برقرار است و تحت تاثیر مسائل سیاسی کشور قرار نگرفته است.
ترقی در پایان گفت: عدم حضور ناطق‌نوری در عرصه سیاسی به دیدگاه‌های خود وی و مصلحتی که در نظر گرفته است مربوط می‌شود. ایشان نسبت به مناظره‌های دوره احمدی‌نژاد و عملکرد آن دولت انتقاداتی داشته است و این انتقادات ارتباطی به موتلفه یا اصولگرایان ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد کاظم
Iran, Islamic Republic of
اولا حضور آقای ناطق در مؤتلفه برداشت سیاسی شود یا نشود چه دردی از مردم دوا می کند که اینطور محکم تشرزده می شود؟ چشم حضور آقای ناطق در مؤتلفه کاملا دوستانه، غیر سیاسی، برای روضه ،سرکشی ودیدار از دوستان قدیمی بوده خوب است؟ واما بعد: وقتی شخصیتی سیاسی هست چرا حضورش در یک حزب نباید سیاسی تلقی شود؟ یک آدم سیاسی سیاسی است دیگر، سکوتش، صومش، قیامش همه سیاسی است. اصلا تلقی این است که استعفای ایشان از بازرسی دفتر آقا به دلیل امکان تحرکات سیاسی آتیه ایشان است. یعنی حتی استعفای سیاسی واما دلیل: هزاروچهارصد کیلومتر راه را کوبیدیم تا شب قدر را در جوار وپناه وجود مقدس آقا علی بن موسی الرضا باشیم واین شب عزیز وعظیم رادر جوار مرقد نورانیش به استغفار وتنبه وتفکر بگذرانیم .جایی که دور از هیاهو وقیل وقال شهر ودیار باشد وگم بشویم در میان صدها هزار عاشق ایشان تا از دریای رحمتش بر ما نیز قطره ای ببارد. ولی به روال سنوات قبل آقای ناطق سخنران، مداح وبرگزار کننده مراسم قرآن به سر بودند. دعوتی از طرف مرحوم واعظ طبسی، لکن در وسط دعا وهمان وقتی که دلها داشت برای دقایقی از دنیا ومافیها خارج می شد تا به زلف یار گره ای بخورد .حاج آقا شروع کردند به کوبیدن دولتمردی وگروهی خاص ومناظره وبد اخلاقیهای آن را پیش کشیدند. اگرچه شاید حرف درست بود وایراد بر آن فرد وارد ومصداق بد اخلاقی ،ولی قطعا جایش شب قدر، حرم امام رضا علیه السلام، سحر بیست وسوم ماه مبارک وزمان نزول روح وفرشتگان وامضای نامه اعمال به دست مبارک حجت زمان خدا نبود ،چه آنکه حالها گرفته شد واعتراضها بالا گرفت. الان منظورم قضاوت وخوب وبد آن کار نیست که دیانت ما عین سیاستمان باید باشد ودین وعبادت ما نیز سیاسی است وبقول امام راحل گریه عاشورا نیز سیاسی ولی مقصود آن است. وقتی شاکله فردی سیاسی است خوب سیاسی است دیگر، وقتی فردی آنجا ودر آن مراسم که ورا وفرا سیاسی وگروهی است وقبله آمال همه دلهاست بدون تعلق خاطر به هیچ تفکری آنطور سخن میگوید چرانباید حضورش در یک حزب سیاسی سیاسی تلقی شود،؟ وثالثا آنطرفیها قصددارند آقای ناطق نقش مرحوم هاشمی را برایشان ایفا کندوظاهرا آقای ناطق هم با برائت از بعض گذشته ها بدش نمی آید شخصیتی ریش سفیدانه ومیانه وبزرگتر را داشته باشد. حالا بایددید پذیرش این امر از طرف نسل جوانی که حتی در حال گذار از بزرگان طیفهای سیاسی هست وچندان خاطره پای کاری از آقای ناطق جز رقابتی که در نیم روز رای گیری اولین تبربک را به حریف گفت ندارد چقدر است؟ وآقایان نیز تا کجا با ایشان همراهی می کنند. نیروهای قدیمی تر وهم کیشان آقای ناطق که در یک طیف تعریف می شدند نوعی دلخوری فرو خورده از این شخصیت دارند. ومعتقدند عیبی نداشت اگر بزرگان در گردنه های حساس نظام موضع روشنتری گرفته وورود شفاف تری می کردند. بهایش هرچه بود باشد.مهمتر از اصل نظام، دین، مکتب، شهدا، انقلاب و.... که نبود اگر قرار است خرج شوند برای دین کجا محق تر ازاینچنین موقعیتهایی که نفاق واستکبار با همه توان برای نابودی آمده؟
Iran, Islamic Republic of
پس چه برداشتی شود؟ اصلا برداشت دیگر وجود دارد؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
بله.برداشت هویج!