جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
اردوغان:

پرونده رضا ضراب همانند توطئه ۲۰۱۳ است

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 567145
​رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در اظهاراتی عنوان داشت که اتهامات مطرح شده علیه «رضا ضراب» همانند توطئه ای است که در سال ۲۰۱۳ علیه دولت وی شکل گرفته بود.
پرونده رضا ضراب همانند توطئه ۲۰۱۳ است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: اتهامات مطرح شده علیه رضا ضراب همانند توطئه ای است که در سال ۲۰۱۳ علیه دولت انجام شد و هدف از آن سرنگون کردن دولت ترکیه بود.

اردوغان که در جلسه حزب حاکم عدالت و توسعه سخن می گفت در ادامه افزود: ۴ سال قبل شاهد یکی از بزرگترین توطئه ها علیه دولت ترکیه بودیم و امروز نیز همانند آن اقدامات در حال انجام است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی انتشار فایل های صوتی در خصوص فساد مالی اعضای کابینه ترکیه منجر به برکناری چند وزیر گردید و حتی نام فرزند اردوغان نیز در این میان مطرح شد.

رضا ضراب تاجر ترکیه ای -ایرانی هم اکنون در آمریکا به اتهام پولشویی و دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران در بازداشت بوده و در انتظار برگزاری جلسه دادگاه است.

وی در مورد شرکت در اجلاس سوچی نیز گفت: نشست سوچی (سران ایران، ترکیه و روسیه) یک دیدار مهم درباره آینده منطقه است. ایران نیز حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.

اما در مورد پرونده رضا ضراب روز گذشته «بکر بوزداغ» سخنگوی دولت ترکیه در خصوص پرونده رضا ضراب تاکید کرد: بدون تردید پرونده قضایی رضا ضراب مبنای حقوقی ندارد، بلکه سیاسی و توطئه‌ ای علیه ترکیه است. دادستان‌ ها آشکارا به متهمان این پرونده فشار می‌ آورند.

سخنگوی دولت ترکیه اضافه کرد: روابط اقتصادی ترکیه و ایران مطابق قوانین بین المللی بوده است. ما برای قوانین بین المللی احترام قائل هستیم. آمریکا می‌خواهد به روابط اقتصادی ترکیه با ایران صدمه بزند.

گفتنی است، دادستانی آمریکا ۱۶ شهریورماه سال جاری یک وزیر سابق دولت ترکیه، مدیرکل سابق یک بانک دولتی و ۲ مقام دیگر این بانک را به توطئه برای دور زدن تحریم های ایران متهم کرده بود.

این اتهامات بخشی از اتهامات مطرح در پرونده رضا ضراب شهروند ایرانی- ترکیه ای است که با این اتهام در آمریکا تحت بازداشت قرار دارد.

دیگر فرد بازداشت شده در این پرونده محمد هاکان آتیلا از مدیران هالک بانک ترکیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *