پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵۶

چرا حاج قاسم در نامه‌اش به نقش روسیه اشاره نکرد؟

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 567136
جریان تکفیر برای مبارزه با روسیه در عراق و سوریه راه اندازی نشد.لذا جنس وتلقی ما از پیروزی با تلقی روسها متفاوت است.ایرانی ها؛عراقی ها،سوریها؛لبنانی ها؛ افغانی ها و پاکستانی ها سر کسانی را کوبیدند که آمده بودند آنان را نابود کنند و این شامل حال روسها نمی شود.
چرا حاج قاسم در نامه‌اش به نقش روسیه اشاره نکرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، عبدالله گنجی:برخی سئوال می کنند چرا حاج قاسم در نامه اش به مقام معظم رهبری به  نقش روسیه اشاره نکرده است؟

با دقت در متن نامه ایشان پاسخ روشن است. متن زیر را ببینید تا توضیح آن:

"[اینجانب] به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم "

1-ایشان به نمایندگی از مجاهدان گمنام و... این نامه را می نویسد نه به عنوان نمایندگان دست اندرکاران مسائل سوریه.

2- از طرف کسانی می نویسد که:"برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات جان خود را فدا کردند"بنابراین ادبیات مذکور درون دینی است و شامل حال روسها نمی شود.نوامیس مسلمانان و مقدسان آنان برای روسیه موضوعیت ندارد هدف آنان چیز دیگری بوده است.

3- جریان تکفیر برای مبارزه با روسیه در عراق و سوریه راه اندازی نشد.لذا جنس وتلقی ما از پیروزی با تلقی روسها متفاوت است.ایرانی ها؛عراقی ها،سوریها؛لبنانی ها؛ افغانی ها و پاکستانی ها سر کسانی را کوبیدند که آمده بودند آنان را نابود کنند و این شامل حال روسها نمی شود.

4-هر چند زحمات روسها و کمک آنان در  جای خود قابل تقدیر است اما کشته های بسیار اندک آنان "سرباز گمنام" نمادین هستند .ولی در قاموس اسلام و تشیع:" همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان  و دار الشفای آزادگان خواهد بود" .که شهید حججی نمونه آن است و این دنیای دل دادگی است.دنیای روسها صرفا مبتنی بر منافع ملی است . در قاموس آنان مفاهیمی همچون عشق به اهل بیت و مدافعان حرم  قابل فهم نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توجیه کردید. جدیدا، زیاد مقاله توجیهی کار میکنید.
هر کسی زحمت کشیده، باید ازش تشکر کرد. درون گروهی و درون نیتی رو چکار داریم؟! در این پیروزی، زحمت کشیده یا نه؟ اگر بله، باید از همه دست اندرکاران، تقدیر و تشکر میشد.
متأسفانه ما، یعنی همون مایی که میدونید! یاد گرفتیم براب هر خلأ و نقصی، یه توجیه بیاریم. درحالیکه شاید خود طرف بگه آره یادم رفته بود، اما ما، توجیهش رو قبل تر آوردیم.
باز هم میگیم. نه به عنوان مدافع روسیه، بلکه به عنوان یک مسلمان، هر کی زحمتی کشیده با هر نیتی، دستش درد نکنه. ان شاء الله، جبران کنیم.
Spain
نه برادر یا خواهر گرامی ... شما زیادی دنبال گیر دادن هستی اتفاقا مطلب درستی درج شده ...
Iran, Islamic Republic of
نه نظردهنده محترم.
بنده اهل گیردادن نیستم. امل اهل، پذیرش چشم و گوش بسته هم نیستم. هر مقاله ای یکی زد، دلیل نمیشه بگم به به چه چه! آدم عقل داره.
ببینم! چون روسیه دینش با ما فرق داره، یا اون رو هوا جنگیده و ما روی زمین، یعنی زحمت نکشیده؟! یا جون مسلمان نیست، تشکر نداره؟ حرف خلاف عقل نزنید لطفا. همین مون مونده آداب تشکر رو هم یاد بدیم تو سایت!
ممکنه اعلام نکردن نام روسیه، به دلیل درخواست خودشان یا عدم رسمیت یافتن روسیه در کنار جبهه مقاومت و جلوگیری از تنش روسیه با غرب باشد، اما اینکه چون روسیه، در این جنگ، دغدغه نذاشته، استدلال صد درصد غلطیست. اگر دغدغه نداشت، اسم و رسم و امکانتش را نمیگذاشت برای پشتیبانی هر چند کم. فکر کنیم قبل از نوشتن.
21561
سلام.چرا به متن نامه دقت نمیکنین.موضوع نیت روسیه هست. اگه به متن نامه توجه کنین حاج قاسم نوشته همه مجاهدین که برای دفاع از حرم رفتند و نیت روسیه دفاع از حرم نبود ولی ایرانی و پاکستانی و افغانستانی ها و عراقی ها برای دفاع از حرم میجنگیدند.
اشکان بختیاروند
تو از همونایی که اعتقاد داری روسیه برای ما از امریکا بدتره . الان سر لج از این موضوع انتقاد داری. و صددرصد هم اصلاحطلبی
Iran, Islamic Republic of
تو هم از همون قضاوت کننده های ضعیف الایمانی که فوری غیب گویی میکنن و اطرافمون زیادن. خیر، بنده روسیه رو از آمریکا بدتر میدونم. از آمریکا بدتر خودشه. اما دست روسیه درد نکنه بابت کمک هاش. با هر نیتی.
بلشبثب
سلام.اولا من گفتم روسیه به خواطر دفاع از حرم تو سوریه نجگیده دوما سوریه با ایران پیمان نظامی بسته سوما اصلاح طلب هم خودتی از این وصله ها به ما نمیچسبه
Iran, Islamic Republic of
یادم رفت بگم صد درصد ضد افسادطلبانم. دیدی اشتب کردی رفیق!
زود قضاوت نکن. خوب قضاوت کن.
Iran, Islamic Republic of
توجیه میتونه درست یا غلط باشه.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز روسیه هر گلوله و موشکی که در سوریه شلیک کرده است پولش از جیب منو تو بیرون آمده است شک نکن بخاطر همین سردار نیازی ندانستند نامی از این متحد خود ببرند
United Arab Emirates
برای اینکه سردار سلیمانی تو میدان فرماندهی میکرد نه روسیه و اینکه خود پوتین پس این پیروزی ازان آن کسی است که در میدان رو در رو بجنگد نه از طریق هوایی
همیشه در هر نبردی فقط کسی که زمین است و رو در رو می جنگد می تواند اعلام پیروزی کند نه اونی که سوار هواپیما است .
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده گرامی؛
یعنی تشکر فقط برای فرمانده است و برای نیروهای اجرایی و سربازها نیست؟!
من نمیدونم چه اصراری داریم برای نقاطی مبهمی که نمیدانیم، یه توجیهی بتراشیم و زحمت تحقیق رو به خودمون راه ندیم! حداقل بگیم نمیدونیم چرا تشکر نکرده. نمیدونیم چون از هماهنگی های پشت پرده، اطلاعی نداریم. ولی ما خیلی علاقه مندیم ظرف سه سوت، همه مسکلات و چالش های ذهنی مون رو حل کنیم، ولو با سرهم کردن قصه.
محم
Iran, Islamic Republic of
سلام منافع روسيه چه بود ؟
فقط قدرتنمايي يا درصدي از خزر؟
Iran, Islamic Republic of
جناب محم!
منافع روسیه، در جلوگیری از فضولی های وقت و بی وقت آمریکاست. چون این طوری در هیچ کشوری، سنگ روی سنگ بند نمیشود.
حالا که جواب گرفتی، لطفا شما هم جواب بده؛
منافع آمریکا از فضولی در سوریه چه بود؟!
منافع شما در تخریب اتحاد کشورهای مستقل چه بود؟
منافع افسادطلبان، در دروغ پردازی درباره اهداف روسیه، چه بود؟!
منافع داعش، از عدم پرتاب حتی یک گلوله به سمت رژیم صهیونیستی را هم بگو.
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل خوبی نویسنده محترم از پیام سردار عزیزمان داشته اند. فی الواقع روسیه همان ابرقدرت است که امروز منافع مادی اش اقتضای همکاری با ما را دارد و نه اشتراکات ایدولوژیک. این است که سردار سهم روسیه را از این پیروزی از سهم دینمداران جدا کرده است. سردار سلیمانی نمونه بی بدیلی در ایران و جهان است. خدا حفظش کند
Iran, Islamic Republic of
موقع گرفتن کمک اطلاعاتی و هوایی هم، همینطوری صحبت میکنیم که شما ابرقدرتید و اخید؟!
یا نمیگیم همگی انسانیم و موحد. همسایه ایم و منافع مشترک داریم؟؟؟
حالا سردار تشکر نکرده، حتما دلیل موجهی داشته و شکی نیست. ولی این جور سخن گفتن که بعد از تموم شدن ماجرا، روسیه ابرقدرته و تشکر نداره، خیلی اعصاب خردکنه!
Iran, Islamic Republic of
زیاد سنگ روسیه الحادی را به سینه ات نزن داداش. اونهایی که به دنبال کمونیستها رفتند الان پشیمانند. به جای چاپلوسی اونها بگو فقط دم سردار گرم. یاعلی
Iran, Islamic Republic of
سنگ حق رو به سینه زدم و شمام نگرفتی!
اهل دمت گرم هم نیستم. من تحلیل میکنم.
Iran, Islamic Republic of
خودت رفتی دنبال لیبرال ها فکر میکنی ما رفتیم دنبال کمونیست ها. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی با تأکید بر بعد اسلامیت.
اشکان بختیاروند
من حقوق بین الملل خوندم . حقوق آبها و دریاهای بین المللی هم جزئ درسهام بوده . تقسیمات خزر کاملا قانونیست و اگر قبلا طور دیگری بوده غیر قانونی بوده
Iran, Islamic Republic of
یعنی ما قبلا که ۵۰ درصد بودیم باید سهم آب کشورمان را با استانهای تازه کشور شده روسیه تقسیم کنیم ولی خود روسیه باید سهم ۵۰ درصدیش حفظ شود مطمن هستی درسش را توانسته ایی پاس کنی به همین راحتی ۳۵ درصد آب کشور را هدیه کردیم خجالت هم خوب چیزیه قار داد گلستان رو سفید شد
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر ما از سهم پنجاه درصدی به پانزده راضی شدیم ولی روسها که استانهای تازه کشور شده شان باید از ما سهم ببرند و خودش همان پنجاه درصد بماند ننگ با رنگ پاک نمی شود دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
چهار تا حقوق دان مثل شما دوست عزیز اگه داشته باشیم احتیاج به دشمن نداریم چون همه چی را میبخشید به طرف مقابل
Iran, Islamic Republic of
زیاد فیلم تخیلی می بینی دادش
Iran, Islamic Republic of
همین فکر می کنی حر از پل گذشت و تمام نه جانم
حالا حالاها جنگ ادامه دارد
هیچکی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز
مگه روسیه به ما کمک کرده که بقول حضرتعالی منافعش بشه «درصدی از خزر» روسیهدمنافعش رو در جایی از سوریه دیده اتحاد با سوریه حالا هر منفعتی بوده باشه بنظر جنابعالی کمک به حل بحران سوریه چه رببببطی به دریاچه خزر بی زبون و درصدی از اون داره؟
الهم الرزقنا یک مغز خوشگل و خوش فکر
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سوریه حیاط خلوت روسیه بود، تجاوز به سوریه یعنی تجاوز به روسیه، اگر سوریه از دست می رفت دیگر آبرویی برای روسها باقی نمی ماند و تودهنی سختی از آمریکا و متحدانش می خوردند و دیگر نمی توانستند قدرت خویش را به رخ حریف بکشند، منافع روسیه این بود که ضرب شستی به آمریکا نشان بدهد و او را سرجایش بنشاند
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
بافرض صحت این استدلال اتفاقا باید بیشتر از روسیه تشکر کرد که درحالی وارد نبرد با داعش شد که موجودیتش توسط داعش تهدید نمیشد و درواقع کاری کرد که خطر موصوف از سر کشورهای هدف برطرف شود.
اشتباهات مان را بپذیریم ودراسرع وقت کوتاهی خود را جبران کنیم
من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق
Iran, Islamic Republic of
به هر کشور دیگر امتیاز بدی همین کار را میکرد چشات رو باز کن
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
حتی بافرض اینکه سردار به نمایندگی از مجاهدین نامه را مرقوم فرمودند جاداشت مراتب تشکر مجاهدین از پشتیبانی هوایی روسیه را هم اعلام میکردند
Iran, Islamic Republic of
خوب کرد ننوشت خواست نام نیک ازش در تاریخ بماند و نخواست خون شهدا را پایمال کند او خوب میداند چه مینویسد
تحلیل بی نظیرو مستندی بود
علی
Iran, Islamic Republic of
کلا ما این مدلی هستیم. هر چیزی که هست را به نام خودمون تموم میکنیم. انگار نه انگار بقیه هم تو سوریه با داعش جنگیدند. بقیه هم خیلی خیلی کمک کردند. به خصوص روس ها. راستی کردها کمک نکردند؟ اونها شهید ندادند؟؟ اونها با داعش نجنگیدند؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه چرا سردار اسمی از روسیه نبرده رو نمی دونم و اونقدر قبولش دارم که مطمئنم کاری که کرده درست بوده

سردار سلیمانی همان شخصی است که برای نجات جان خلبان روس چنان نقشه ای کشید که دهان همه باز ماند و این خلبان رو از دهان کثیف داعش بیرون کشید و نجات داد

بنابراین کاری که کرده قطعا از روی دانایی و بصیرت است اما تحلیل شما رو قبول ندارم
Iran, Islamic Republic of
اگر این توجیهات را نمی نوشتی آبرومندتر بودی مگر مجبورین تحلیلهای غلط سرهم کنید
Iran, Islamic Republic of
نه غربی ولی شرقی رو عشق است
Iran, Islamic Republic of
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامیتون این بود ؟؟؟ ما ذلیله شرقیم و بس
Iran, Islamic Republic of
شما ذلیل غرب و شرقی.
ولی ما، فقط همکار شرقیم.
Iran, Islamic Republic of
تو و امثال تو ذلیل نفس هستید و .........
Iran, Islamic Republic of
نه شرقی نه غربی فعلا شدیم جمهوری خلق چین
Iran, Islamic Republic of
شما ذلت را با همکاری اشتباه گرفتی!

ذلت اونه که برن تو ی چیزی به نام برجام همه صنعت هسته ای را نابود کنند و دندان تیز و سلاح برنده مملکت را بشکنند و هیچ لقمه قابل اعتنایی هم دستگیرشون نشه!
Iran, Islamic Republic of
سردار سلیمانی سخنگو ندارد لذا نمی توان از طرف ایشان گفت که چرا از روسیه تشکر نکرده است
حسن
Iran, Islamic Republic of
در کشور عراق هم مقاومت جنگید روسیه حضور نداشت و پیروز شد اگر روسیه در سوریه نبود زمان پیروزی عقب میافتاد و مقاومت دیرتر پیروز میشد
Iran, Islamic Republic of
انگار این آقای گنجی رو گذاشتند برای رفع و رجوع اشتباهات حضرات ! فقط توجیه !
Iran, Islamic Republic of
اگر روسيه نبود ايران هرگز به تنهايي قادر به دفع داعش نبود و مسلما جنگ طولاني و تلفات زيادتري ميداديم
متقاعد كردن روسيه براي همكاري و ائتلاف در جنگ خود اغاز پيروزي بود
تبريك به هر دو كشور ايران و روسيه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید میگم به سردار بزرگ اسلام سلیمانی و تمام رزمندگان جان بر کف اسلام و مدافعین حرم و نیروهای روسی که در برابر تروریستهای بی رحم ایستادند.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
من به شخصا از اقدامات موثر روسیه و شخص جناب پوتین تشکر و قدردانی میکنم
Iran, Islamic Republic of
نه شرقی نه غربی دولت انقلابی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
البته زوده که شروع به لگدکردن زحمات روسها کنیم بهنوان یک رزمنده باتجربه جنگ معتقدم علیرغم تمام زحمات رزمندگان نقش پنجاه درصدی وحتی بیشترروسها ازطریق بمباران درشکست داعش قابل کتمان نیست چون درچندسال اخیربمبارانهای شدیدی علیه داعش صورت دادن والا شکست داعش زمان بیشتری میبرد
Romania
نمیدونم چرا نیروهای ارزشی اینقدر روسیه براشون ارج و قرب داره حتی جنایت به توپ بستن حرم رضوی توسط روسیه هم همیشه توسط این جریان سانسور میشه
سرور
Iran, Islamic Republic of
آن روسیه زمان تزارها بود.
با این تحلیل آبکی شما که سنگ روی سنگ بند نمی شود.مثل این است که بگویید اصلا چرا ایرانیها برای نجات عراق از دست داعش شهید دادند،مگر ما 8 سال با عراق نجنگیدیم!
بهرحال حتما یا سهوا تشکر نکردن سردار سلیمانی از روسیه دلیل دارد اما نه با این توجیهات بی مزه نویسنده.
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم شما چرا گیج میزنی یا خودتون رو به گیجی میزنید که مردم رو گیج کنید!
نیروهای لعین و خبیث شوروی، حرم مطهر رضوی را، کی بمباران کردند؟! در گذشته. روسیه الان هم، شوروی سابق نیست و کمکمان کرد. بنابراین، ما ضد روسیه نیستیم. از اتحاد، استقبال هم میکنید.
اما عمله های آمریکای خونخوار، میخواهند مردم، آمریکای حاضر را فراموش کنند، اما شوروی سابق را، فراموش نکنند!
عجب مارموزهایی هستید.
Iran, Islamic Republic of
به این میگن سیاست یک دلاور
Iran, Islamic Republic of
ولی در هر حال نمی توان نقش روسیه را نادیده گرفت.
sami
Iran, Islamic Republic of
به هر حالجدا از زحمات روسیه با هر نیتی که بوده، از بعد سیاسی و دیپلماسی هم که شده بهتر بود اسمی از روسیه برده میشد. یاعلی
Iran, Islamic Republic of
اگر روسيه نبود ايران به تنهايي قادر به پيروزي نبود
و تلفات زيادي هم ميداد
حضور روسيه باعث منفعل شدن امريكا و متحدانش شد
نقش موثر نيروي هوايي روسيه غير قابل انكار ميباشد
ولي زيركي و هوشياري ايران باعث ائتلاف و متقاعد كردن روسيه براي حضور شد
اين يعني عقلانيت و با فكر كار كردن
تشكر از رزمندگان مقاومت در :لبنان،سوريه،عراق،افغانستان،ايران،پاكستان