جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

وزیر راه کجاست؟

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 567052
در حالی حدود یک هفته از وزیر راه و شهرسازی خبری نیست که عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ گمشده به دنبال یافتن اثری از عباس آخوندی هستند.
وزیر راه کجاست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آخرین باری که وزیر راه و شهرسازی رویت شده مربوط به بازدید وی از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه است. آخوندی در این بازدید گفت: زمانیکه اقدامات امدادی و آواربرداری در مناطق زلزله پایان بگیرد و نظم در منطقه ایجاد شود، همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب بلافاصله کار شناسایی واحدهای مسکونی آسیب دیده و تخمین و برآورد میزان خسارات وارده را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن از تک تک واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله بازدید کرده و شناسایی و ارزیابی میزان خسارات انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مشخص می شود چه واحدهایی نیاز به ترمیم و مرمت و چه واحدهایی نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و پس از آن وارد عمل خواهیم شد، تصریح کرد: حتما در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله اخیر خواهیم بود و تا پایان کار همراهی خواهیم کرد تا تمامی واحدها به بهترین شیوه ممکن و با استاندارد ساخته شوند.

اما از سه شنبه هفته گذشته تا امروز اثری از وزیر راه و شهرسازی نیست. وی روز بعد از بازدیدش  برای حضور در کنفرانس توسعه همکاری منطقه‌ای برای افغانستان (RECCA) به  عشق آباد ترکمنستان سفر کرد. در این سفر علی اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی، شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینودشت وکلاله و مراوه‌تپه در مجلس و احمدی سفیر ایران همراه آخوندی بودند.

تقریبا یک هفته‌ای است که خبری از وزیر راه و شهرسازی نیست. انتظار می‌رفت وی حداقل در برابر تخریب بیمارستان شهرستان سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب که وزارت راه و شهرسازی (سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی) متولی ساخت آن بوده عکس‌العمل نشان دهد و معاون خود را در این باره مورد بازخواست قرار دهد. ایازی معاون وزیر بهداشت اخیرا درباره گفته است؛ «بیمارستان اسلام آباد غرب توسط وزارت راه ساخته و به وزارت بهداشت واگذار شده و فروردین امسال به بهره‌برداری رسید.»

 از سه شنبه گذشته به این سو اثری از وزیر راه و شهرسازی نیست؛ نه در برنامه‌های متعدد زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی دیده شده و نه این‌که کسی از وی خبری دارد. این مسئله باعث شده تا عده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هشتگ گمشده (#گمشده) به دنبال یافتن وزیر راه و شهرسازی باشند.

در زلزله هفته گذشته استان کرمانشاه حدود 500 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و حدود 8000 نفر نیز مصدوم شدند. البته  در این بین یکی از اقدامات قابل تقدیر هلال احمر در زلزله کرمانشاه استفاده از سگ‌های زنده‌یاب بود. اقدامی که باعث شد 6 نفر زنده از زیر آوار بیرون آورده شوند. به نظر می‌رسد باید چنین برنامه‌ای را برای یافتن برخی مسئولان گمشده به کار گرفت.

لازم به ذکر است، پیگیری تسنیم از مدیر کل حوزه وزارتی راه و شهرسازی برای یافتن سرنخی از وضعیت وزیر راه بی نتیجه ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شواهد و قرائن حاکی از آن است که سعودیها آخوندی را هم مانند حریری گروگان گرفته اند تا با استعفای اجباری دادن او ایران را هم مثل لبنان دچار آشوب کنند.
لطفا مسئولان هرچه سریعتر جلوی این جنایت سعودیها را بگیرید..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگانی که پس از استیضاح در دولت یازدهم و نیز در دولت دوازدهم به ایشان رای اعتماد دادند بپرسید که وزیر راه کجاست ؟