جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:

دردهای پس از دوران حاملگی را جدی بگیرید

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 566893
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کمردرد در دوران حاملگی، دردی است که بسیاری از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند و از آن رنج می‌برند.
دردهای پس از دوران حاملگی را جدی بگیرید
به گزارش جهان نيوز، حبیب مفخم متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: کمردرد در دوران حاملگی، دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند؛ به همین دلیل، در این دوران رعایت نکات مهمی، الزامی است.

وی ادامه داد: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن، نیاز به حفظ تعادل به سبب افزایش فشار به ناحیه ستون فقرات و مهره‌ها بیش‌تر می‌شود.

مفخم در ادامه افزود: باید عضلات ناحیه کمر، تقویت شوند؛ در غیر این صورت، درد کمر با بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین، بیش‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد: برای تقویت عضلات جدار شکم و ناحیه اطراف ستون مهره‌ها بایستی به ورزش‌های مناسب دوران بارداری پرداخت؛ با این کار، کمردرد ناشی از اضافه وزن در دوره بارداری، به شکل قابل ملاحظه‌ای کمتر می شود .
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: استفاده از کفش‌های مناسب و دقت در نحوه نشستن، ایستادن و خوابیدن از درد کمر می کاهد؛ در غالب موارد این درد، دو تا سه ماه پس از زایمان بهبود می‌یابد و علت آن هم از بین رفتن هورمون‌هایی است که از جفت ترشح و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره‌ها می‌شود.

وی در گفت‌وگو با رادیو سلامت اظهارداشت: اگر دردها پس از دوران حاملگی ادامه داشت، حتما باید به پزشک مراجعه شود تا علت کمردرد، مشخص و مراحل درمان آن اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *