پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
این خبر تکمیل می شود

زلزله‌‌ ۵.۳ ریشتری مرز عراق و ایلام در حوالی مهران/ آماده‌باش تیم‌های امدادی/ زلزله تلفات جانی نداشت/ مدارس مهران فردا دایر است

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب: 566883
زلزله‌ای به بزرگی بزرگی ۵.۳ ‌ریشتر مرز عراق و ایلام ـ حوالی مهران (ایلام) را لرزاند.
زلزله‌‌ ۵.۳ ریشتری مرز عراق و ایلام در حوالی مهران/ آماده‌باش تیم‌های امدادی/ زلزله تلفات جانی نداشت/ مدارس مهران فردا دایر است
به گزارش جهان نيوز، زلزله‌ای به بزرگی  بزرگی 5.3 ‌ریشتر مرز عراق و ایلام ـ حوالی مهران (ایلام) را در ساعت 18:53:39  لرزاند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: 46.38 و عرض جغرافیایی: 32.92 و عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر رخ داده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ‌گفت: تیم‌های ارزیابی خسارت و ارزیاب به مهران اعزام شده‌اند و این زلزله در شهر ایلام خسارتی نداشته است.

مشخصات کلی زلزله:
بزرگی: 5.3
محل وقوع: مرز عراق و ایلام - حوالی مهران(ایلام)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/29 18:53:39
طول جغرافیایی: 46.38
عرض جغرافیایی: 32.92
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
29 کیلومتری مهران (ایلام)
47 کیلومتری پهله (ایلام)
55 کیلومتری ارکواز (ایلام)

نزدیکترین مراکز استان:
79 کیلومتری ایلام
171 کیلومتری کرمانشاه

زلزله 5.3 ریشتری در مهران دور از انتظار بود
استاد دانشگاه و ‌کارشناس زمین‌شناسی گفت: زلزله5.3ریشتری در مهران دور از انتظار بود.
کریمی ‌کــارشنــاس زمیـن‌شنـاسـی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اشاره به زلزله 5.3 ریشتری در مهران اظهار داشت: نـوار مهـران بـه سمـت جنـوب استـان روی خـط گسـل اسـت.
وی افـزود: پیـش‌بینـی مـا ایـن اسـت زلـزلـه دیگری بـا ایـن بـزرگـا رخ نـدهـد امـا عـلاوه بـر مهـران شهـرستـان‌های آبـدانـان، دهلـران، دره شهـر و بـدره تا سـاعـات آینـده هـوشیــار بــاشنــد.

هلال احمر ایلام به حالت آماده باش درآمد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: تمام امدادگران جمعیت هلال احمر ایلام به حالت آماده باش درآمدند.
محمد سلیمانی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در پی وقوع زمین‌لرزه 5.3 ریشتری در مهران که در بیشتر شهرهای استان نیر احساس شد نیروهای این جمعیت به حالت آماده‌باش درآمدند.
وی افزود:  با توجه به اینکه شدت این زمین لرزه بیشتر در مهران بوده به جمعیت هلال احمر این شهرستان اعلام شده تا بررسی لازم برای برآورد خسارت را انجام دهند.
سلیمانی تصریح کرد: تمامی شعب این جمعیت در 10 شهرستان این استان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

همه دستگاه‌های شهرستان مهران در وضعیت آماده‌باش قرار دارند‌
مدیرکل مدیریت بحران ایلام با بیان اینکه ‌‌برای بررسی وضعیت شهر نشست ستاد بحران در مهران برگزار می‌شود، گفت: همه دستگاه‌های شهرستان مهران در وضعیت آماده باش قرار دارند.
احمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مهران با اشاره به بزله 5.3 ریشتری در حوالی مرز ایران و عراق در نزدیکی مهران اظهار داشت: مردم شهرستان مهران با خروج از منازل خود در فضاهای باز قرار بگیرند.
وی افزود: با توجه به اینکه احتمال وقوع زمین لرزه باز هم در این منطقه وجود دارد همه دستگاه‌های شهرستان مهران در وضعیت آماده باش قرار دارند.
‌مدیرکل مدیریت بحران ایلام با بیان اینکه ‌در این شهرستان برای بررسی وضعیت شهر نشست ستاد بحران برگزار می‌شود، تصریح کرد: ‌‌مردم بدون توجه به شایعه‌های منتشرشده در فضای مجازی تنها از رسانه‌های رسمی اخبار زمین لرزه را پیگیری کنند.
وی گفت: تیم‌های ارزیابی خسارت و ارزیاب به مهران اعزام شده‌اند و این زلزله در شهر ایلام خسارتی نداشته است.

آماده‌باش تیم‌های امدادی ‌مهران
فرماندار مهران از آماده‌باش تیم‌های امدادی در مهران خبر داد و گفت: تاکنون گزارش از خسارت‌های احتمالی به دست ما نرسیده است.
مراد ناصری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مهران با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه 5.3 ریشتری در مهران تیم‌های امداد و نجات در ‌حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند، اظهار داشت‌:  تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی به دست ما نرسیده است.

بر اساس تصمیم ستاد بحران تمامی مدارس مهران (ایلام) فردا دایر خواهند و تعطیلیی در کار نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا جان این زلزله ها بعد از راهپیمایی باشکوه اربعین الکی نیست .....آیا تو اون خبر که بارزانی نامه سربسته ایی به سردارسلیمانی دادندوتوآن گفته شده بود خبر های ناگوار در پیش است همین نبوده !!
چند ماه پیش هم خبری آمد که چینی ها گفتند امریکا با تکنولوژی جدید از طریق فرستادن فرکانس هایی به جو زمین وبرخوردآن به نقاط مورد نظر گسل ها فعال می شوند!!!
amir
United States
دوست عزیز اگه نامه سربسته بوده، شما چطور از محتویاتش خبرداری؟!
در ضمن اگه منظور شما از تکنولوژی جدید، همون "هارپ" باشه، باید بدونید این یه تبلیغ الکیه برای نمایش قدرت پوشالی آمریکا.
بعلاوه اینکه اگه یه همچین چیزی صحت داشت، آمریکای جنایتکار دقیقا تو روزهای راه پیمایی میلیونی عاشقان اباعبدالله (ع)، از اون استفاده میکرد تا هم به اربعین حسینی لطمه بزنه و هم تعداد تلفات رو بالا ببره.
یا علی.